چه کسی گفت‌ من و تو ما نشویم‌

هومن جعفری- با در نظر گرفتن اینکه امروز تبلیغات انتخاباتی در روزنامه‌ها ممنوع است و در نتیجه برای برادر ارزشی‌مان امیرتتلو نمی‌توانیم چیزی بنویسیم، تصمیم گرفتم امروز طنز ننویسم. این چند سطر برای شماست. بخوانید.
1- در انتخابات شرکت می‌کنم. همه عمرم شرکت کرده‌ام. حتی به آدم‌هایی رای داده‌ام که نمی‌شناختم. حالا این‌گونه نیست. حالا به آدم‌هایی رای می‌دهم که می‌شناسم. انتخابات امروز برای من فقط در ریاست‌جمهوری خلاصه نمی‌شود. من به شورای شهر هم رای می‌دهم.
2- من به کسی رای می‌دهم که می‌پسندم. نه از ترس رقیب. نه از نگرانی پیرامون فردا‌روز. من برای امروزم رای می‌دهم. برای اینکه خودم برگزیده باشم‌ که بخشی باشم از اکثریت. من به کسی رای می‌دهم که می‌دانم مملکتش را چگونه اداره می‌کند. من به مردانی اعتماد می‌کنم که از آنها شناخت دارم. برخوردهایشان را دیده‌ام. منش‌شان را دیده‌ام.
3- رای من مشخص است. رای من، رای بسیاری از مردم میهنم است. رای می‌دهم که کشورم به مسیر پیشرفت و آبادانی خود ادامه دهد. رای من برای رسیدن به رویاهایی است که برای فرزندانم در سر می‌پرورانم. رای من، رای به فرد نیست. رای من، رای به تفکری است که برای آزادی اندیشه و برای راحتی و آسودگی مردم، بیشترین برنامه را دارد.


4- کشورم را دوست دارم. نظام سیاسی حاکم بر کشورم را پذیرفته‌ام. چشم امیدم به سمت و سوی هیچ مرزی نیست. ایران را ایرانیان اداره می‌کنند نه غیر‌ایرانی‌ها. من منتظر کسی نیستم که با اسب سفید بیاید نجاتم دهد. من حق رای دارم. کلید نجات من و ما در صندوق است. در صندوق بگشاییم به رای. در صندوق بگشاییم به عشق. زندگی کنیم. رای دهیم. مشارکت را بالا ببریم. در کنار هم باشیم.
5- این روزها وطنم غرق در صحنه بسیار نادری است. حرف زدن مردم با هم. برخورد شفاهی آدم‌هایی که می‌خواهند به دو نامزد مختلف رای دهند. زیباست اینکه مردم سرزمینم را می‌بینم که دارند با هم حرف می‌زنند و می‌کوشند تا انتخاب را با حرف پیش ببرند نه با بدن‌. برای مردمی که سال‌هاست با هم حرف نمی‌زنند و دیگر دلی برای حرف زدن ندارند، این روزها، این شوق‌ها و این کلام‌ها کیمیاست. بعد از انتخابات هم همین باشیم.
6- رای من مشخص است. رای من و شما مشخص است. ما برگزیده‌ایم به فردی رای دهیم که حس می‌کنیم سکاندار مناسبی برای رساندن ما به سرمنزل مقصود است. رای دهیم. مشارکت کنیم. تنها نمانیم. در خانه نمانیم. رای دهیم. حضور داشته باشیم. رای دهیم. رای دادن مهم‌ترین کاری است که روز جمعه از ما بر‌می‌آید.