مردم سرنوشت سیاسی و اقتصادی را مشخص کنند

ابراهیم جمیلی*- فردا سرنوشت اقتصادی و سیاسی کشور تا حدودی مشخص می‌شود. ضریب مشارکت بالا در انتخابات می‌تواند علاوه بر نشان دادن بلوغ ملت ایران، نشان‌دهنده رشد و توسعه‌یافتگی جامعه باشد و قدرت کشور را در تعاملات بین‌المللی و سیاسی تعیین کند. این در حالی است که در سراسر جهان هم مردم به این رشد و بلوغ رسیده‌اند که انتخابات فرصتی برای ابراز نظر و بیان قضاوت آنها در مورد فرآیندهای اقتصادی پیش‌روی کشور است و آنها با حضور بیشتر در انتخابات می‌توانند بر آینده خود و نسل‌های بعد از خود، اثر بهتری داشته باشند.
در ایران نیز مردم باید بدانند سرنوشت کشور به معنای سرنوشت خود آنها بوده و تمرینی برای دموکراسی است. در این میان با توجه به اینکه ایران کشوری در حال توسعه است و بنابراین به افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی نیاز دارد، می‌توان با حضور حداکثری در انتخابات، یک پیام روشن به جهان مخابره کرد که نگاه دنیا را به ایران تغییر خواهد داد در حالی که می‌توان علاوه بر دست یافتن به امنیت و وفاق برای توسعه کشور، پیامی دلگرم‌کننده به سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی انتقال داد تا با حضور بیش از پیش آنها در پروژه‌های اقتصادی، شاهد آینده روشن ایران باشیم.
یکی از نکات اساسی دیگر که می‌توان در این مقطع به آن اشاره کرد، این است که انتخابات فرصتی برای نمایش وحدت، یکپارچگی و عزم ملی برای توسعه کشور است و حضور گسترده مردم در این انتخابات سرنوشت‌ساز می‌تواند روال حرکت دولت بعد را به درستی تعیین کند چراکه در صورت حضور حداکثری مردم در انتخابات، علاقه مردم به آینده کشور مشخص می‌شود و خواسته‌های مردم نیز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
در این میان زمانی که یک رییس‌جمهور با رای بالای مردم انتخاب می‌شود، رییس‌جمهوری متعهدتر و جوابگوتر نسبت به مطالبات و خواسته‌های مردم است و رای بالای مردم می‌تواند پشتوانه‌ای گرم برای دولت او فراهم کند که سرعت موفقیت دولت در دستیابی به رفاه، رشد اقتصادی و آینده بهتر ایران را صدچندان می‌کند. بنابراین به طور حتم، این ما هستیم که خط‌مشی آینده کشور و جامعه را تعیین می‌کنیم و باید در صورتی که هنوز در تشخیص نامزد اصلح‌تر برای ریاست‌جمهوری دچار شک و تردید هستیم به نامزدی رای دهیم که نظرات و عملکرد او بیشتر به عقیده ما نزدیک است نه اینکه به طور کلی خود را در سرنوشت و آینده پیش‌روی کشور سهیم ندانیم.
* رییس خانه اقتصاد ایران