برنده انتخابات ملت ایران است

رهبر انقلاب بیان کردند‌‌: هرچه حضور مردم در پای صندوق‌های رای بیشتر باشد و هرچه انضباط و پایبندی کنونی به قانون بیشتر باشد، آبرو و احترام ملت ایران در نزد ناظران جهانی بیشتر خواهد شد‌.
به گزارش دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم استان‌های قزوین، زنجان و سمنان در سخنان مهمی، انتخابات روز جمعه را یک جشن ملی و یک حماسه بزرگ مردمی و جلوه‌ای از اندیشه نو و جذاب مردم‌سالاری اسلامی در مقابل دیدگان جهانیان خواندند و با تاکید بر لزوم حضور بسیار پرحجم مردم در پای صندوق‌ها گفتند‌: روز جمعه هر فردی رای بیاورد، برنده اصلی انتخابات، ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی هستند‌. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انتخابات را از منظر دیگر، به رخ کشیدن اندیشه نو و جذاب مردم‌سالاری اسلامی در مقابل چشم سیاستمداران در دنیا دانستند و افزودند‌: مردم‌سالاری دینی یک تجربه جدید بود که به وسیله نظام جمهوری اسلامی و امام بزرگوار به بشریت عرضه شد و ملت ایران در روز جمعه، بار دیگر تبلور این اندیشه نو را در معرض دید جهانیان قرار خواهد داد‌.
ایشان با تاکید بر اینکه انتخابات روز جمعه مورد توجه دو گروه در دنیا قرار دارد، گفتند‌: از یک طرف مسوولان و دستگاه‌های مختلف در آمریکا و اروپا و دولت‌های دنباله‌رو آمریکا در منطقه و همچنین مقامات رژیم صهیونیستی، نظاره‌گر انتخابات خواهند بود تا ببینند مردم ایران چگونه و با چه روحیه‌ای و در چه حجمی وارد میدان انتخابات خواهند شد و از طرف دیگر، ملت‌های منطقه با نگاه تحسین و حسرت به حضور مردم در روز جمعه چشم دوخته‌اند تا بار دیگر عظمت ملت ایران و آزادی موجود در نظام اسلامی و مردم‌سالاری دینی را نظاره‌گر باشند‌. رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند‌: بر همین اساس اگر حضور مردم در انتخابات ضعیف باشد، یک نوع قضاوت و تصمیم‌گیری خواهد شد اما اگر حضور مردم در انتخابات، هوشمندانه، قوی و با حجم زیاد باشد، قطعا قضاوت به گونه دیگری خواهد بود‌. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برگزاری انتخابات در دوره‌های مختلف را زمینه‌ساز طراوت‌بخشی مجدد و ارائه عظمتی دیگر از نظام اسلامی خواندند و خاطرنشان کردند‌: روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی، «روز جشن ملی و شادی و شور» است‌. رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه فضای آزادی، فضای تاثیرگذار بودن رای مردم و محیط امن و آرام کنونی، مرهون نظام جمهوری اسلامی است، افزودند‌: اگرچه برخی از این فضای آزادی استفاده ولی آن را نفی و ناسپاسی می‌کنند اما اینکه ملت ایران با آزادی کامل در انتخابات شرکت می‌کنند و رای و تصمیم آنها در انتخابات بالاترین مسوول اجرایی کشور و همچنین مدیران شهری تاثیرگذار است، موضوع بسیار باارزشی است که باید قدردان آن باشیم‌. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند‌: برگزاری انتخاباتی آزاد و رقابتی و رای مردم به‌منظور انتخاب رییس‌جمهور، برای ملت‌های منطقه ما که دولت‌های آنها تحت حمایت و سیطره آمریکا هستند، یک رویاست‌. ایشان، حضور مردم در صحنه و پای صندوق‌های رای را حاوی دو پیام مهم دانستند و گفتند‌: اولین پیام حضور در انتخابات، «نشان دادن اعتماد و علاقه مردم به نظام جمهوری اسلامی» است و پیام دیگر آن «نشان دادن زنده بودن و پای کار و مصمم بودن ملت ایران» است‌. رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند‌: هرچه حضور مردم در پای صندوق‌های رای بیشتر باشد و هرچه انضباط و پایبندی کنونی به قانون بیشتر باشد، آبرو و احترام ملت ایران در نزد ناظران جهانی بیشتر خواهد شد‌. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی سخنان ناشایستی که در جریان رقابت‌های انتخاباتی بیان شد، گفتند‌: اگرچه این سخنان شایسته ملت ایران نبود اما حضور مردم همه این مسایل را حل خواهد کرد و این سخنان تاثیری نخواهد داشت‌. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رعایت انضباط و پایبندی به قانون در سه مرحله «قبل از انتخابات، روز انتخابات و بعد از انتخابات» را بسیار با اهمیت برشمردند و افزودند‌: ملت ایران تجربه کرده است که رعایت این انضباط تا چه حد به نفع او است و بی‌انضباطی و رعایت نکردن قانون، تا چه میزان مضر است‌. ایشان با تاکید بر اینکه در روز جمعه با رای مردم، در نهایت یک نفر از میان نامزدها انتخاب خواهد شد، خاطرنشان کردند‌: من معتقد به برنده و بازنده در انتخابات نیستم زیرا هر کس رای بیاورد، برنده اصلی انتخابات، نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران است‌.