رئيسي پيروز قاطع انتخابات مي‌شود

هرچه به بيست و نهم ارديبهشت و روز انتخابات رياست جمهوري نزديك مي شويم، فضاي انتخاباتي حاكم بر كشور حساس‌تر و رقابت داغ‌تر مي شود. جناح هاي مختلف سعي مي كنند با عملياتي كردن برنامه هاي خود به بهترين شيوه، بيشترين استفاده را در جذب آرا داشته باشند.
در همين خصوص و براي جويا شدن از آخرين وضعيت فعاليت‌هاي انتخاباتي جريان محافظه‌كار، به سراغ سردار حسين افشاررفتيم. مشروح گفت‌وگوي «قانون» با او را در ادامه مي‌خوانيد.
درباره آخرين وضعيت فعاليت هاي انتخاباتي آقاي رئيسي و فضاي حاكم بر جامعه براي مخاطبان ما توضيح دهيد.
بنده 10 سال به صورت مستقيم و از نزديك با آقاي رئيسي كار كردم. تدين و فراجناحي بودن جزو ويژگي‌هاي بارز اوست. شايد در تقسيم‌بندي‌ها بسياري از دوستان بنده را جزو اصولگرايان به حساب بياورند اما جناب رئيسي در زمان مسئوليتش در دولت سازندگي، اصلاحات و مهرورزي به هيچ جناح و گروهي وابستگي نداشت وهيچ‌گاه موضع‌گيري له يا عليه جريان خاصي نداشتند. رئيسي در انجام مسئوليت هايي كه به او سپرده مي‌شد دنبال خدمت و رضاي خدا بود. رئيسي تا بيستم فروردين سال جاري قصد حضور در انتخابات رياست جمهوري را نداشت اما با توجه به شرايط موجود و حجم درخواست ها از او احساس تكليف كرد تا در صحنه انتخابات حضور يابد. حتي برخي از اعضاي خانواده او نيز با حضور آقاي رئيسي در عرصه سياسي مخالف بودند اما او گفت كه اگر كسي نيز به من راي ندهد من احساس تكليف كرده ام و بايد وارد صحنه شوم. همين خلوص نيت كمك كرده كه امروزه محبت او در دل اقشار مختلف مردم بيفتد. اين موضوع در سفرهاي استاني و استقبال‌هايي كه از رئيسي صورت مي گيرد، مشهود است.


انصراف قاليباف به نفع رئيسي، چه تاثيري در نتيجه انتخابات خواهد گذاشت؟
با انصراف قاليباف به نفع رئيسي به نظر مي رسد شرايط به سمتي ميل كند كه انتخابات در دور اول با پيروزي آقاي رئيسي به پايان برسد.
برخي مي‌گويند كه با روي كار آمدن رئيسي، كشور به عقب و زمان احمدي‌نژاد بازخواهد گشت، اين نكته مهم را قبول داريد؟
بحث هايي كه در خصوص بازگشت به عقب مطرح مي شود صحيح نيست. موضوع، تغيير گذشته است يعني شرايط مي‌تواند از وضع موجود بسيار بهتر شود. بنده از نزديك با جناب رئيسي كار كردم و به خوبي او را مي شناسم، هيچ كدام از توصيف هايي كه رقيبان در باره او انجام مي دهند، منصفانه نيست. بحث رقيب هراسي كه توسط رقباي رئيسي صورت مي گيرد به نوعي ايجادكردن جاذبه براي خودشان است تا از اين طريق بتوانند آراي مردم را جذب كنند.
استقبال از سفرهاي استاني رئيسي در روزهاي پاياني تبليغات نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري به چه صورت است؟
آراي برخي استان‌ها به دليل جمعيتي كه دارند در نتيجه انتخابات، اثرگذاري بيشتري دارد. در اصفهان، آذربايجان، كرمانشاه و... وضعيت استقبال از آقاي رئيسي به قدري خوب بود كه شرايط دور از انتظار ما بود. رقبا سعي مي كنند با رقيب هراسي فضايي را در جامعه ايجاد كنند كه بگويند اگر ما نباشيم فضاي جامعه به سمت انزوا پيش خواهد رفت. مردم با استقبال‌شان نشان دادند هيچ كدام از اين موضوعات مطرح شده را قبول ندارند.
بعد از انصراف قاليباف به نفع رئيسي، بحث معاون اولي او در دولت آينده مطرح شد، اين موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟
تا اين لحظه هيچ چيز به صورت رسمي اعلام نشده است، اما به طور حتم آقاي رئيسي از تمام نيروهاي توانمند انقلاب استفاده خواهد كرد. بحث مورد نظر رئيسي در شرايط فعلي حركت به سمت جوانگرايي است. رئيسي به طور قطع برنامه هايي دارد كه از تمام نيروهاي كار آمد انقلاب كه در طول ساليان، تجربيات مختلفي به‌دست آوردند در دولت خود استفاده كند.
سخن پاياني؟
مردم را تشويق و ترغيب كنيد تا با هر نظري كه دارند در انتخابات شركت كنند. مردم با حضورشان مي توانند دشمنان را دلسرد و به پيشبرد اهداف نظام و دولت آينده كمك كنند.