رئیس کمیته فناوری اطلاعات هیات نظارت بر انتخابات شوراها: انتخابات شوراها در 11 هزار شعبه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس کمیته فناوری اطلاعات هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 11 هزار شعبه اخذ رای به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، قاسم میرزایی نکو افزود: بخش فناوری اطلاعات برای نخستین بار است که به هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اضافه شده است.
وی با یادآوری این که در 11هزار شعبه اخذ رای برای انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی خواهد بود، اظهارکرد: این موضوع مصوبه سطوح بالای نظام است وبه شکل پایلوت و آزمایشی نیست و واقعی است و در این راستا ما تمهیداتی را در نظر گرفته‌ایم و سیستم تجمیع آرا انتخابات را طراحی کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: ما همچنین سیستم اپلیکیشن تلفن همراه برای ناظرین و بازرسین طراحی کردیم که در مدت 30 ثانیه آمار شعب را بلافاصله روی سایت مرکزی قرار می‌دهد و این آمار قابل بررسی است.


رئیس کمیته فناوری اطلاعات هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: 62 نفر در کل کشور به عنوان رابط این کمیته با هیات مرکزی نظارت در ارتباط هستند و آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند و 100 هزار نفر در سراسر کشور نیز به عنوان کاربر نرم افزار موبایلی اطلاعات لازم را به سامانه اصلی منتقل می‌کنند.
میرزایی نکو ادامه داد: تست نهایی برگزاری انتخابات الکترونیک در حوزه‌های مختلف انتخابیه فردا انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: تمامی تصمیمات در هیات‌های مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها به صورت مستقل و با نظر اعضاء اتخاذ شد و هیچ مرجعی در این تصمیمات نقشی نداشته و تمام توان هیات مرکزی برای یک انتخابات سالم،‌ رقابتی و تخصصی به کار گرفته شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تمامی سرورهای ما در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا به سرور اصلی مجلس شورای اسلامی متصل است و در این زمینه ما از رئیس مجلس تشکر ویژه‌ای می‌کنیم که از این هیات پشتیبانی کرد.