کناره گیری دکتر جهانگیری از صحنه انتخابات ریاست جمهوری به نفع دکتر روحانی

بخش خبری: دکتر اسحاق جهانگیری با صدور بیانیه‌ای کناره‌گیری از صحنه انتخابات ریاست جمهوری به نفع دکتر روحانی را اعلام کرد.متن بیانیه به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
ملت شریف و بزرگوار ایران
میهن عزیز ما در آستانه ورود به دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاست. توجه به مسائل ملی و فرصت‌ها و چالش‌های جهانی، درک اهمیت و حساسیت ویژه این انتخابات و ضرورت حضور و مشارکت فعال در آن را اجتناب ناپذیر می‌سازد. ‌انتخابات پیش‌رو را باید فرازی دیگر برای پیشبرد مردم سالاری و توسعه همه جانبه و پایدار کشور بدانیم. در امتداد راهی که تا به امروز برای اصلاح رویکردها و سیاست‌های نادرست و بازگشت نظام اجرایی به عقلانیت و اعتدال پیموده‌ایم،‌ ضروری است گامی بلندتر برای حل تنگناهای جامعه و مشکلات مردم برداریم.


این ضرورت مرا واداشت که با صلاحدید بزرگان اصلاحات و رایزنی با جناب آقای دکتر روحانی در آخرین لحظه‌های ثبت نام، نامزد ریاست جمهوری شوم و همانگونه که در آن زمان اعلام کردم برای تبیین وضعیت کشور در آغاز راه و مسیری که طی کردیم و راهی که پیمودیم و ارایه چشم‌انداز پیش‌رو، وارد عرصه رقابت‌ها شدم.
اکنون که دوره تبلیغات رو به پایان است و بحمدالله جناب آقای دکتر روحانی با عبور از میان همه بداخلاقی‌ها و بی‌انصافی‌ها توانسته است در معرض اقبال چشمگیر ملت قرار گیرد.‌ من بار این مسئولیت را از خود برداشته می‌دانم و با اعلام کناره‌گیری از کاندیداتوری، تمام توان خود را در خدمت حمایت از دکتر روحانی و پیشبرد برنامه‌های آینده ایشان قرار می‌دهم.