شرکت‌ای تی آر: اولین هواپیمای مسافربری میان برد تحویل ایران شد

ای تی آر (ATR) یکی از بزرگترین شرکتهای سازنده هواپیماهای مسافربری میان برد خبر داد که اولین فروند از پیشرفته‌ترین هواپیماهای مسافربری ملخ‌دار را تحویل ایران داد.
شرکت‌ای تی آر در توییت‌هایی نوشت که اولین فروند از هواپیماهای مسافربری ملخ‌دار پیشرفته (ATR72-600) تحویل مدیر عامل ایران ایر شد.
فرهاد پرورش مدیر عامل شرکت ایران ایر که برای تحویل نخستین فروند از سفارش ایران به تولوز فرانسه رفته است در این مراسم گفت: «از دریافت این مدل بی‌مانند ATR72-600 a/c که تاکنون آن را به پرواز درنیاورده‌ایم بسیار خوشحال هستیم.»
جیووانی ترامپالورو مدیر مالی شرکت‌ای تی آر نیز در این مراسم گفت: «هنوز هم در هوانوردی لحظات تاریخی وجود دارد که این یکی از آنها است».


وی افزود: مفتخریم که هواپیماهای ما چاره احتیاجات شدید ایران در زمینه پروازهای منطقه‌ای هستند
در عین حال مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل از ورود 4 فروند هواپیمای‌ای تی آر خریداری شده به فرودگاه مهرآباد تهران خبر داد و گفت: هر 4 هواپیما امروز در فرودگاه مهر آباد تهران به زمین می‌نشیند.
اصغر فخریه کاشان افزود: این چهار فروند با ریجستر ep-ita-bcd از فرودگاه تولز فرانسه عازم تهران شده‌اند و امروز صبح هر 4 هواپیما در فرودگاه مهرآباد به زمین می‌نشینند
وی گفت: تمام پیش پرداخت‌های مورد نیاز این 4 هواپیما به شرکت‌ای تی آر پرداخت شده و 15 تا 20درصد مبلغ 400 میلیون دلاری آن توسط ایران و مابقی 80 تا 85 درصد آن از طریق فاینانس خارجی تامین می‌شود.
وی اظهار داشت: این هواپیماها پس از پرواز از تولز فرانسه با سوختگیری در فرودگاه آتن به طرف فرودگاه مهرآباد پرواز می‌کنند.