اژه ای: بیش از ۶۰ نفر از مدیراندولتی تخلفات انتخاباتی داشته اند

معاون اول و سخنگوی دستگاه قضا از گزارش تخلف بیش از 60 مدیر اجرایی دولتی در برگزاری انتخابات خبر داد.  به گزاش میزان حجت الاسلام محسنی اژه ای روز گذشته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا گزارشی از تخلفات انتخاباتی به دستگاه قضا واصل شده، گفت: «بیش از ۶۰ نفر از مدیران دولتی و اجرایی اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و روسای ادارات دولتی تخلفات انتخاباتی داشته‌اند.» دادستان کل کشور نیز 2 روز پیش از احضار برخی استانداران به دلیل تخلفات انتخاباتی سخن گفته بود.
اژه ای: عدد تخلفات دهیاران بسیار بالاست
اژه ای افزود: متأسفانه گزارشات متعددی به قوه قضائیه در رابطه با تخلفات برخی از مجریان، مسئولین و مدیران دولتی که حق ورود به مسائل انتخاباتی نداشته‌اند، واصل شده است. همچنین برخی ستادهای انتخاباتی، نامزدها و افراد دیگر از مسئولین ذیربط تخلفاتی داشته‌اند که مواردی که مجرمانه است به دادگستری‌ها اعلام شده است. وی ادامه داد: «بر اساس گزارشات عدد تخلف دهیاران بسیار بالاست که بر خلاف قانون تخلفاتی داشته‌اند.» در روزهای اخیر ستاد انتخاباتی رئیسی و میرسلیم به تخلفات انتخاباتی گسترده برخی مجریان انتخابات اعتراض داشتند.
قوه قضائیه مصمم است که با همه متخلفین در هر رده‌ای که باشند اعم از وزیر و... طبق قانون برخورد کند


سخنگوی قوه قضائیه همچنین تأکید کرد: مدیران اجرایی و دولتی و کسانی که به نحوی وابسته به دستگاه‌های حکومتی هستند مراقب باشند بیش از حد متعارف حرکتی نداشته باشند. روز انتخابات تمام می‌شود و بعد گرفتاری‌ها می‌ماند و فردا این‌ها هستند که تخلف کرده‌اند. اگر می‌خواهند ریسک کنند و خلاف قانون عمل نمایند به فکر خانواده‎‌هایشان باشند و فردا دیگر توقع و انتظاری نداشته باشند؛ چراکه قوه قضائیه مصمم است که با همه متخلفین در هر رده‌ای که باشند اعم از وزیر، معاون وزیر، استاندار، فرماندار، بخشدار و دهیار طبق قانون برخورد کند.سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در این زمینه افرادی احضار یا بازداشت شده‌اند، گفت: افرادی که بازداشت شده‌اند را به خاطر ندارم؛ مگر 2 موردی که یکی از ستادهای انتخاباتی برای اینکه اسناد و مدارکی علیه رقیب خود به دست بیاورد از بعضی از افراد خواسته بود از سازمان خود اسنادی را سرقت کنند و در اختیار آن‌ها قرار دهند که در این زمینه برخی افراد دستگیر و بازداشت شدند.
اطلاعیه ستاد انتخابات کشور
در همین حال کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور خطاب به مسئولان ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اطلاعیه‌ای صادر و خطاب به ستادهای تبلیغاتی نامزد ها تصریح کرد: «با توجه به درخواست برخی ستادهای انتخاباتی با عنوان جمع آوری مستنداتِ تخلفاتِ ادعایی سطوح مدیریت سیاسی در مناطق مختلف کشور، ضمن دعوت از همه ستادهای تبلیغاتی به پرهیز از اختلال در روند اجرایی انتخابات و تشویش اذهان عمومی نسبت به مجریان و ناظران قانونی انتخابات، از ستادهای تبلیغاتی نامزدها و همچنین گروه‌ها و جریان های سیاسی مختلف، درخواست می کند؛‌ در صورت هر گونه ابهام یا اعتراض نسبت به عملکرد استانداران، فرمانداران و بخشداران، قبل از طرح موضوع در رسانه ها و پیگیری رسانه ای آن، موضوع را با اسناد و مدارک معتبر به ستاد انتخابات کشور اعلام و از همان طریق پیگیری نمایند.»