روحانی خطاب به مردم: با رای‌ خود به روحانی قدرت بدهید

حسن روحانی دیروز در سفر انتخاباتی خود به زنجان و اهواز در جمع هواداران خود از آنها خواست که روز جمعه به پای صندوق‌های رای بیایند تا ایران را در نزد جهانیان سر بلند کنند و در عین حال به او این توان را بدهند که بتواند برنامه‌های خود را عملی کند. او تاکید کرد که باید بین دو راه قله و دره یکی را انتخاب کنند. وی در جمع مردم زنجان گفت: جمعه باید بین دو راه قله دره یکی را انتخاب کنیم. روحانی با بیان اینکه باید به جوانان و دختران اعتماد کرد خطاب به رقیب گفت: آنها بهتر از شما دین را قبول دارند دائم پشت تریبون‌ها نگویید آنها بی‌دین هستند. همه جوانان ما به خدا اعتقاد دارند. رییس دولت یازدهم با بیان اینکه چرا به جوانان و دختران ما توهین می‌کنید، گفت: شما پاسدار عفت در کشور شده‌اید؟ پاسدار عفت ما زنان ما هستند.
رئیس دولت یازدهم با اشاره به برخی از شعار شرکت‌کنندگان در این همایش خاطرنشان کرد: من می‌دانم شما چه می‌گویید؟ شما می‌گویید چرا کلیدت بعضی از درها را باز نکرد؟ با رای‌تان به روحانی قدرت بازو بدهید.
دکتر روحانی همچنین روز گذشته در همایش هواداران خود در ورزشگاه تختی اهواز که با شعار«ما که هوا نداریم هنوز هواتو داریم» از او استقبال کرده بودند، گفت:ما با هم از سال ۹۲ راهی را آغاز کردیم. در بعضی از موارد موفق بودیم و به پیش رفتیم و در بعضی از موارد در نیمه راه هستیم و باید به پیش برویم. شما می دانید در طول این مدت همه دست به دست هم دادیم تا تحریم را از سر ایران برداریم. ما همه دست به دست هم دادیم تا حصر ایران را بشکنیم. ما نخواهیم گذاشت دو مرتبه تحریم به ایران برگردد. ما دست به دست هم دادیم از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کردیم. ما در خوزستان قدم‌های کوچکی را با هم برداشتیم. اینجا سرزمین دلیران است. اینجا سرزمین فداکاری‌های شهید چمران است. اینجا محل فداکاری مقام معظم رهبری است. ما در خوزستان قدم‌هایی برای آب برداشتیم. اما هنوز راه طولانی در پیش داریم. در دولت دوازدهم باید تا پایان این راه ادامه دهیم.
روحانی افزود:اینکه شما می‌گویید با اینکه هوا ندارید، روحانی دلش به هواداری شما خوش است.


ما می‌دانیم گرفتار ریزگرد هستید. اینکه شما می‌گویید ما هوا نداریم، همه مردم ایران دل‌شان به هوای خوزستان عزیز است. ما باید با ریزگردها مقابله کنیم. ما باید طرح ملی و فراملی را برای ریزگرد اجرا کنیم. شما همیشه هوای ما را داشته‌اید و باز هم دارید، ما هم با تمام توان در خدمت شما خواهیم بود. آن روز که ریزگرد و رطوبت هوا و برق و زندگی مردم اهواز را در خطر قرار داد، من اینجا می‌گویم هم من اشک ریختم و هم جهانگیری، هم شما که بیدار ماندید، ما هم بیدار ماندیم. ما با همکاری کشورهای منطقه می‌توانیم جلوی ریزگردها را بگیریم. با آتش زدن سفارت ریزگرد حل نخواهد شد. من اعلام می‌کنم، هر طرح بزرگ صنعتی بخواهد اجرا شود، اولین تقدم این است که به مسائل محیط‌زیستی این استان توجه کند و دوم اینکه از مردم بومی این استان استفاده کند.
وی تاکید کرد:من این روزها گرد ریزگرد را بیشتر حس می‌کنم. ریزگرد اتهام، ریزگرد دروغ، ریزگرد سیاه‌نمایی، ریزگرد تضعیف ایران. ما در شرایط حساس منطقه و جهان هستیم. می‌دانید چه کسانی در این منطقه سفر می‌کنند. ما امروز نیاز به قدرت ملی داریم. قدرت ملی ما را وحدت ترک و لر و بلوچ و ترکمن ایجاد می‌کند. تا قانون اساسی اجرا نشود، تا اصل ۱۵ و ۱۹ اجرا نشود، قدرت ملی نخواه بود.
روحانی با اشاره به رقبای خود گفت:شما چه کاره‌اید که مردم را تقسیم می‌کنید؟ نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و رهبری نظام متعلق به همه ایران است. چرا مردم را قطعه‌قطعه می‌کنید؟ چرا درصد درست می‌کنید؟ ما ملت صد در صدی هستیم! چرا به مردم دروغ می‌گویید؟ چرا می‌روید در روستاها تبلیغ می‌کنید می‌گویید در مدارس ایران درس‌های ضد اخلاق داده می‌شود؟ چرا می‌روید در روستاها می‌گویید یارانه شما قطع خواهد شد؟ ما فقط یک حرف داریم، یارانه دهک‌های پایین باید بیشتر شود. نظام تامین اجتماعی عادلانه باید برقرار شود. اما چرا سیاه‌نمایی می‌کنید؟ چرا مردم ایران را دسته‌بندی می‌کنید؟ به خاطر رای؟! رای حرام می‌خواهید بگیرید؟! این‌قدر علیه عظمت مردم ایران حرف نزنید.
نامزد دوازهمین دوره ریاست جمهوری گفت: ما باید مشکلات کشور خودمان را خودمان حل کنیم. باید متحد باشیم. بدون رابطه درست با همسایگان و دنیا تعالی پیشرفت کشور عزیز ما امکان‌پذیر نخواهد بود. بدانید، ما به حول و قوه الهی اروند را احیا خواهیم کرد! ما منطقه آزاد اروند را همان‌طور که سامان دادیم، بیش از این سامان خواهیم داد، ما اشتغال و تجارت را در خوزستان ایجاد خواهیم کرد. اما شما چرا واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویید؟ اگر می‌خواهیم ۴ سال و پیشرفت بهتری داشته باشیم، اگر می‌خواهیم مشکلات کشور را حل کنیم، باید همه روز جمعه به پای صندوق آرا برویم.
وی در پایان تاکید کرد:مردم اگر حقوق شهروندی و ازادی می‌خواهید، روز جمعه! اگر پیشرفت خوزستان را می‌خواهید، روز جمعه! همان‌طور که من اعلام کردم، ۱ به اضافه ۱۱! همه دوستان‌تان را پای صندوق آرا
بیاورید.