روحانی: 29 اردیبهشت باردیگر دوم خرداد 76 را تکرار می‌کنیم

رییس‌جمهور گفت: ۲۹ اردیبهشت بار دیگر دوم خرداد ۷۶ را زنده می‌کنیم.
به گزارش ایلنا  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح دیروز در مجموعه ورزشی شهید پورشریفی تبریز گفت: معنای ترک جز شجاعت نیست. ترکی یک زبان نیست بلکه یک روح و اندیشه است. درود و سلام من بر مردم بلند پرآوازه تبریز و آذربایجان. من ممنونم که صبح اینجا آمدید. سلام بر جای جای آذربایجان. سلام بر شما جوانان غیور که ۲۴ خرداد ۹۲ را یکبار دیگر در ۲۹ اردیبهشت زنده خواهید کرد.
او با بیان اینکه شما در ۲۹ اردیبهشت، دوم خرداد ۷۶ را زنده می‌کنید، اظهار داشت: ای مردم آذربایجان و ای مرزداران ایران و ای خیابانی‌ها و ستارها و باقرخان‌ها! من در اینجا به یاد شهید پورشریفی می‌افتادم. من به یاد باکری‌ها و شهدای آذربایجان می‌افتم.
رییس دولت یازدهم تاکید کرد: من از شما می‌پرسم آیا ملت ایران هر روز باید در این فکر باشند که چه زمانی قطعنامه جدید تحریم علیه ایران باشند یا باید منتظر گشایش جدیدی در زندگی‌شان باشند. مقام معظم رهبری فرمودند که سایه جنگ را ملت ایران از سر ایران برداشت ولی کدام دولت توانست این خواست ملی ایران را نقد کند.


رئیس جمهور تاکید کرد: برخی کارها با رای ۵۱ درصد نمی‌شد ولی رای بالاتر کارساز خواهد بود. چرا این همه علیه روحانی و دولتش تهمت می‌زنند؟ چرا صداوسیما ضد این دولت حرکت می‌کند؟
روحانی با بیان اینکه ما تنها یک راه داریم، اظهار داشت: آن راه حضور همه افراد در پای صندوق‌های رای است. درخواست من این است که هر نفر روز جمعه به همراه ۱۱ نفر به صندوق‌های رای برود. ما اگر همه پای صندوق‌های آرا رفتیم سربسته به شما قول می‌دهم آنچه می‌خواهید شدنی است.
او با بیان اینکه با وحدت و همدلی و کمک از رهبر فرهیخته که حاضرم ده‌ها بار دستشان را ببوسم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، تصریح کرد: شرط این کار، ۱+۱۱ است. شرطش حضور همه مردم در پای صندوق آرا است. من از شما می‌پرسم آیا از عهد و پیمانی که در خرداد ۹۲ بسته بودیم، پیشیمان هستید؟ آیا حداقل‌ نصف‌ قدم‌های خود را برنداشتیم؟ البته ۵۰ درصد این عهد و پیمان‌ها مربوط به دولت دوازدهم است.
او افزود: برخی‌ها رویشان نمی‌شود که بگویند برنامه ما هشت سال قبل است. برادر من! با پمپاژ پول، کاری درست نمی‌شود. ما می‌خواهیم در این کشور دروغ نباشد ولی باز هم دروغ می‌گویند. می‌گویند دولت سند ۲۰۳۰ را قبول کرده است در حالی که دولت می‌گوید فرهنگ ایرانی و اسلامی را اجرا می‌کند. آنها آنقدر پر رو شدند که گزارش دروغ به محضر رهبری می‌فرستند.
رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ما انقلابی امروز نیستیم ما انقلابی سال ۴۲ هستیم شما تازه انقلابی شده‌اید. ما تازه امروز بسیجی نشده‌ایم بلکه سال ۵۷ انقلابی شده‌ایم، عنوان کرد: روز جمعه به پای صندوق می‌رویم تا بر اخلاق سلام کنیم. بر صداقت سلام کنیم. بر امید سلام کنیم. بر اصلاحات سلام. بر اعتدال سلام. بر سید محمد خاتمی سلام. بر اصولگرایی بدون ریا سلام. روح پاک و مصون شهید بهشتی و آیت‌الله هاشمی سلام. بر ایران سلام. به رای ما در ۲۹ اردیبهشت سلام. بر پیروزی ما سلام.