قاليباف به نفع رئيسي رفت

«محمدباقر قاليباف» ديروز با انتشار بيانيه‌اي از دور رقابت‌هاي انتخاباتي كنار كشيد. شهردار تهران كه تا ساعاتي قبل از اعلام انصراف، در جمع مردم رشت قول ايجاد پنج ميليون شغل را به مردم مي‌داد و حتي گفته بود براي آن «تايمر» خواهد گذاشت، به ناگهان به فاصله چند ساعت از همه حاميان مردمى خويش در سراسر كشور خواست تمام ظرفيت و حمايت خود را براى موفقيتِ حجت‌الاسلام ابراهيم رئيسى و به‌بارنشستن دولت كار و كرامت براي خدمت به مردم قرار دهند. يك عضو ستاد قاليباف هم به تسنيم گفته است: «رئيسي بزرگوارانه اعلام آمادگی کرده بود که به ‌نفع قالیباف کناره‌گیری کند اما در مجموع مصلحت به این صورت بود که آقای قالیباف کناره‌گیری کنند».
محمدرضا باهنر در واكنش به اين انصراف، قالیباف را یک «مدیر جهادی» خوانده و گفته است او با انصراف خود، یک کار جهادی برای موفقیت نیروهای انقلاب کرد. ديروز بلافاصله بعد از اعلام انصراف قاليباف، جامعه اسلامي مهندسين با دبيركلي باهنر هم از ابراهيم رئيسي حمايت كرد. زاكاني هم گفته است كه حرکت بسیار زیبا و دقیق قالیباف حکایت از یک ازخودگذشتگی داشت. الياس نادران هم گفته است: «آقاباقر نشان داد كه نه‌تنها مرد ميدان جهاد است بلكه براي پيروزي جبهه حق از خود مايه مي‌گذارد و پاي كار انقلاب است». «امیرحسین مقصودلو» معروف به «تتلو» هم كه پيش از اين از قاليباف حمايت كرده بود، ديروز در مطلبي نوشت: «من انتخابم آقای قالیباف بود و با اینکه همه چیزم و حتی پیج اینستامو از دست دادم هنوزم به نظر ایشون احترام میذارم و رأی بنده با وجود نداشتن اطلاعات کافی و با اعتماد به بزرگانی همچون رهبرم و آقای قالیباف و آقای سلیمانی «جناب آقای رئیسی» هستند!! با نهایت احترامم برای جناب آقای روحانی و با ذکر این مطلب که هر یک از کاندیداها انتخاب‌ شدن بنده به نظر مردم احترام میذارم و نوکری کاندیدای منتخب رو می‌کنم!! هر کسی که مردم خواستند و هر کسی که خدا خواست». منصور ارضی، مداح معروف هم در پيامي نوشت: «آنچه امروز روی داد یعنی کناره‌گیری جناب آقای محمدباقر قالیباف به نفع حجت‌الاسلام دکتر سیدابراهیم رئیسی نشان‌دهنده مردانگی، غیرت و ازخودگذشتگی ایشان بود. بدین‌وسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از این اقدام انقلابی و ائتلاف خجسته اعلام می‌دارم و امید دارم همه نیروهای انقلاب از جمله آقای قالیباف در دولت کار و کرامت به‌کارگیری شوند. سعادت مردم عزیز ایران را از خداوند مسئلت دارم. كاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری از انصراف نامزد همسو با خودش تشکر کرد و گفت: «وضعیت کشور را بنده و آقای قالیباف می‎بینیم که از رکود عبور نکرده است». 
مهرداد بذرپاش هم گفته است: «اقدام درخورتحسین جناب دکتر قالیباف علی‌رغم ظرفیت‌های خوبی که ایشان داشت، همه گواه این مدعاست؛ همه برای نه به وضع موجود که مردم را خسته و دلزده کرده، اتفاق نظر دارند». احمد توکلی نماینده سابق مردم تهران هم گفته است: «این اقدام آقای قالیباف نشانه عقلانیت و هدف‌گرایی است و درخور تجلیل است، امید است دولت جدیدی با انگیزه‌ها و رفتار متفاوت برای تغییر وضع موجود و به اراده مردم سر کار بیاید».
علم‌الهدي: پشت سر دامادم نماز مي‌خوانم


به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری هم که در مصلای شیراز و در جمع مردم این شهر سخن می‌گفت، با اشاره به انصراف قاليباف به نفع او گفت: از ايشان به دليل اين حرکت انقلابی تشکر مي‎کنم. وضعیت کشور را بنده و آقای قالیباف می‌بينیم. برخي می‌گویند از رکود عبور کرده‌ایم اما کشور همچنان رکورد زده است». 
ديروز همچنين علم‌الهدي پدر همسر رئيسي كه پيش از اين گفته بود از هيچ فردي حمايت نمي‌كند، ضمن رد عدم حمايت خود از رئيسي گفت: «برخي اين شبهه را انداخته‌اند که من موافق کانديداتوري ايشان نبوده‌ام و براي همين هيچ نمي‌گويم. مي‌گويند اگر اين آقا که جزء اهل بيت من است و من حمايتش نکرده‌ام، حتما مشکلي وجود دارد. اين شبهه‌اي است که در بين مقدسين به وجود آمده است. ايشان 30 سال است که داماد من است و مسئوليت‌هاي خطير قضائي داشته که حفظ دين در آن سخت است. 30 سال است که ايشان را مي‌شناسم، ايشان فردي متشرع و متشخص است و من خيلي راحت پشت سرش نماز مي‌خوانم».