فرانسه مَکرونی

مكرون، رییس‌جمهور تازه نفس فرانسه، سخت‌كوشى و تلاش كردن را از همین الان شروع كرده است.اين طرفدار ميانه‌رو اتحادیه اروپا، قول داده است كه جامعه فرانسه را بازسازی كند.
اين مرد ٣٩ ساله تازه وارد، در سه سال اخير در افكار عموم ناشناخته بود. او يادآور پرهیز از هرگونه دسته‌بندى‌هاى سنتى و سياسى است.اين بانكدار و سرمايه‌گذار سابق، جوان‌ترين رهبر فرانسه بعد از جنگ جهانی است.
مكرون در سخنرانى بعد از موفقيتش چه گفت ؟
امانوئل مکرون در اولین سخنرانی رسمی خود در مقام ریاست‌جمهوری سرزمین گل‌ها گفت که بسياري در فرانسه، احساس محروميت كرده و از حضور مهاجران می‌نالند. همچنين احساس مى‌كنند هويت فرانسوي‌شان با تغييرات جهانی کمرنگ شده است. مكرون این طور صحبت‌هایش را ادامه داد:«اما عموم مردم فرانسه، اميد و روح موفقيت و پيروزى را انتخاب مى‌كنند . فرانسه به خودش شك دارد اما من تمام تلاشم را می‌کنم که اعتماد به نفس را به فرانسه برگردانم چرا كه ما در آستانه رنسانسی دیگر هستيم».


به گزارش یورو نیوز،جانشین اولاند در ادامه با دست گذاشتن روی مسائل اقتصادی گفت: «كار آزاد خواهد شد. تجارت حمايت مى‌شود و طرح‌های اشتغال‌زا مورد استقبال قرار مى‌گيرند. همچنين آموزش، خلاقيت و نوآورى در قلب كارهاى من است».
وى در ادامه حرف‌هایش گفت: «گسست‌ها در جامعه ما بايد در اولويت باشد. من مى‌دانم فرانسه از من انتظارات زيادى دارد و هيچ چيز من را براى دفاع از منافع فرانسه و آشتى دادن فرانسه با كار متوقف نخواهد كرد».بر عكس لوپن ، مكرون متعهد به اتحاديه اروپا بوده و كسى است كه به طرفدارى و حمايت كردن از اروپا باور دارد. جهان و اروپا نيز نياز بيشترى به فرانسه دارد و فرانسه اين بار قوىتر از هميشه با صدايى بلندتر براى آزادى و همبستگى تلاش مىكند. مکرون همچنين در توييتر خود اعلام كرد «من از امشب شروع به كار خواهم كرد. زنده‌باد جمهورى و زنده‌باد فرانسه».
قدم بعدى مكرون چیست؟
او روز دوشنبه به برلين سفر مى‌كند تا با صدراعظم آلمان، آنگلا مركل صحبت كند. او دیروز از اسم نخست‌وزيرش رونمایی کرد؛ ادوارد فيليپ، شهردار جمهوریخواه لوآور.
شغل او مانند خلباني است كه بايد با هدایت درست و اصلاحات بموقع، بتواند اهدافی چون كاهش بيكارى و زنده كردن اقتصاد عقب رفته را به خوبى اجرایی کند. برنامه او همچنين براى جمعه بعدى اين است كه از نيروهاى فرانسوى در مالى بازديد كند چرا كه این مساله، نمادي از استحكام قول‌هايش قلمداد مي‌شود. او پیش از این گفته بود که برنامه‌هاى نظامى و نيروهاى صلح فرانسه كه در خاورميانه و آفريقا هستند، باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.
انتخابات پارلمانی فرانسه يا بزرگ‌ترين آزمون در افق فكرى آينده؟
بله، مكرون بايد براى حركت روبه جلوى جنبش خود، براى به دست آوردن اكثريت و براى شروع جمهوريش تلاش كند.تحليلگران مى‌گويند او تلاش مى‌كند تا احزاب سنتى و ملى كه از مكرون حمايت نمى‌كنند، در پشت او قرار بگيرند. باید منتظر ماند و دید که جوان‌ترین رییس‌جمهور تاریخ فرانسه، چگونه مهد آزادی و دموکراسی را به روزهایی با شکوه، نزدیک می‌کند.