رئیس ستاد انتخابات کشور خبر داد میل به مشارکت در انتخابات به 57 درصد رسیده است

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: براساس آخرین ارزیابی‌ها میل به حضور در انتخابات به 57 درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، علی اصغر احمدی در گردهمایی مشترک بازرسان و نمایندگان فرماندار در دوازدهین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: برخی شبهه ایجاد می‌کنند که سامانه انتخابات حک خواهد شد. باید به این افراد بگویم که در انتخابات اصل شناسنامه و شماره ملی مورد نیاز است و در سیستم انتخابات شماره ملی رای دهندگان ثبت شده و اگر کسی قصد داشته باشد 10 بار دیگر از 10 نقطه کشور با این شماره رای دهد سیستم اجازه ورود به آن را به هیچ وجه نمی‌دهد.
وی همچنین از به اجرا گذاشته شدن برنامه‌های امنیتی متعدد در شبکه اینترانت وزارت کشور برای اطمینان از امنیت و سلامت انتخابات خبر داد.
رئیس ستاد انتخابات کشور با ابراز ناراحتی از انتشار اخبار دروغ و شبهه افکن توسط جریان‌های داخلی گفت: برخی در داخل با مخابره اخبار دروغ و شبهه افکن قبل و بعد از ریخته شدن آراء به صندوق‌های رای سعی دارند امنیت روانی مردم را تحت الشعاع قرار دهند. ناظران فرمانداری باید حواسشان به شدت جمع باشد. به هیچ وجه نباید عاقبتمان را فدای دنیای دیگران کنیم. حجم تخریب و تولید اخبار جعلی بالاست اما هوشمندی ملت نیز افزایش یافته است. در این دوره حدود یک سوم انتخابات قبل شکایت دریافت کرده‌ایم.


اصغری همچنین همکاری سپاه،‌ بسیج،‌وزارت اطلاعات، ارتش با ماموران نیروی انتظامی در شعب اخذ رای را بلااشکال دانست و افزود: عده‌ای این شبهه را ایجاد نکنند که اگر در برخی شعب نیروی انتظامی به دلیل کمبود نیروی انسانی بخواهد از سایر نیروهای نظامی و اطلاعاتی استفاده کند،‌ این کار مشکلی ندارد.
وی با اعلام این خبر که نتایج آراء دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حداکثر تا 31 اردیبهشت ماه مشخص می‌شود گفت: در 29 اردیبهشت مردم با تعداد آرایی که به صندوق‌ها می‌ریزند مستقیما با دنیا سخن می‌گویند. حضور حداکثری آنان در شعب اخذ رای امنیت ملی کشور را تضمین می‌کند.
اصغری با دعوت از آراء خاموش برای حضور در انتخابات و تعیین سرنوشت کشور برای چهار سال آینده گفت: متاسفانه بخشی از جامعه هنوز نسبت به حق رای خود و مشارکت در انتخابات، آگاهی لازم را ندارد. بی‌توجهی آنان نشان دهنده بی‌اطلاعی آنها از حق قانونی شان است.
رئیس ستاد انتخابات کشور در عین حال تاکید کرد: مشارکت حداکثری و انتخابات سالم را طبق قانونی اساسی تحقق می‌بخشیم.
سایر اخبار این روزنامه
وام مسکن نخبگان 160 میلیون تومان شد ناطق نوری: وحانی اصلح است همه رای بدهیم تا در مرحله اول انتخاب شود شوراها را به اهلش بسپاریم حمایت سعید جوادی آملی از روحانی با انتشار بیانیه ای؛ قالیباف به نفع رئیسی از صحنه رقابت‌های انتخاباتی کنار کشید بیانیه تبیینی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت درباره سند 2030 فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص سند 2030 فصل الخطاب است دکتر روحانی در جمع هواداران خود در سالن شش هزار نفری پورشریفی تبریز: راهی را که با هم آمده‌ایم به عقب بر نمی‌گردیم رئیس ستاد انتخابات کشور خبر داد میل به مشارکت در انتخابات به 57 درصد رسیده است چهار اولویت سازمان اداری و استخدامی در سال 96 ابلاغ شد نشست مشترک اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان در تالار وحدت برگزار شد 50 اقتصاددان و مدیر کشور در بیانیه‌ای خواستار شدند؛ عبور از بزنگاه تاریخی با حضور در انتخابات و رای به حسن روحانی رئیس سازمان غذا و دارو: نسبت تولید دارو به واردات در دولت تدبیر و امید، افزایش یافت یک سیاستمدارآمریکایی: عربستان در برنامه‌ریزی و تامین مالی حملات 11 سپتامبر دست داشت عوامل تاثیرگذار بر میزان سنج حقوق بشری آمریکا