وام مسکن نخبگان 160 میلیون تومان شد

در تازه‌ترین تصمیم‌گیری در حوزه تسهیلات مسکن، با درخواست بنیاد ملی نخبگان و تائید بانک مرکزی سقف وام مسکن نخبگان از 100 به 160 میلیون تومان افزایش یافت.
به گزارش ایسنا، در حالی حدود یک ماه گذشته چند طرح به منظور افزایش سقف وام مسکن از سوی شورای پول واعتبار به تصویب رسید که به دنبال آن جهت حمایت و جذب نخبگان کشور و برای تامین مسکن آنها بانک مرکزی تصمیم به افزایش تسهیلات مسکن برای آنها گرفت. اعطای این تسهیلات با معرفی بنیاد ملی نخبگان به بانک‌های عامل قابل اقدام خواهد بود.
اما اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که این تسهیلات بر اساس سود مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت می‌شود که در حال حاضر حدود 18 درصد است. در عین حال که احتمالا دوره بازپرداخت حدود 12 تا 20 ساله برای آن در نظر گرفته خواهد شد.
از این رو اگر دریافت‌کننده تسهیلات 160 میلیونی، دوره 12 ساله برای بازپرداخت انتخاب کند آنگاه باید در هر ماه حدود دو میلیون و 700 هزار تومان قسط پرداخت کند.


در این حالت در مدت 144 ماه مجموع سودی که به وام 160 میلیونی تعلق خواهد گرفت حدود 230 میلیون تومان است. مجموع برگشتی وام و سود نیز به حدود 390 میلیون تومان می‌رسد.
همچنین اگر امکان بازپرداخت در دوره 20 ساله نیز وجود داشته باشد آنگاه با سود 18 درصد، دریافت‌کننده باید در هر ماه حدود دو میلیون و 400 هزار تومان قسط پرداخت کند. در عین حال که برای این حدود 240 ماه باید سودی معادل 430 میلیون تومان به بانک عامل پرداخت شود که مجموع بازپرداخت وام 160 میلیونی را در 20 سال به حدود 590 میلیون تومان می‌رساند.
در جریان مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار سقف وام مسکن در چند بخش با رشد همراه بود. بر این اساس وام‌های خرید مسکن از طریق اوراق برای هر نفر تا 10 میلیون تومان افزایش یافت.
در مصوبه جدید وام‌ها بر اساس مناطق جغرافیایی از 60 به70 میلیون در تهران، 50 به 60 میلیون در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و از 40 به 50 میلیون در سایر مناطق شهری تغییر کرد.
در عین حال که سقف تسهیلات مسکن از طریق خرید اوراق در بازار بورس برای زوجین تهرانی از 100 به 120 میلیون تومان، زوج‌های ساکن در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت از 80 به 100 میلیون تومان و در سایر مناطق نیز از 60 به 80 میلیون تومان رشد کرد.
سایر اخبار این روزنامه
وام مسکن نخبگان 160 میلیون تومان شد ناطق نوری: وحانی اصلح است همه رای بدهیم تا در مرحله اول انتخاب شود شوراها را به اهلش بسپاریم حمایت سعید جوادی آملی از روحانی با انتشار بیانیه ای؛ قالیباف به نفع رئیسی از صحنه رقابت‌های انتخاباتی کنار کشید بیانیه تبیینی دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت درباره سند 2030 فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص سند 2030 فصل الخطاب است دکتر روحانی در جمع هواداران خود در سالن شش هزار نفری پورشریفی تبریز: راهی را که با هم آمده‌ایم به عقب بر نمی‌گردیم رئیس ستاد انتخابات کشور خبر داد میل به مشارکت در انتخابات به 57 درصد رسیده است چهار اولویت سازمان اداری و استخدامی در سال 96 ابلاغ شد نشست مشترک اهالی فرهنگ و هنر با دولتمردان در تالار وحدت برگزار شد 50 اقتصاددان و مدیر کشور در بیانیه‌ای خواستار شدند؛ عبور از بزنگاه تاریخی با حضور در انتخابات و رای به حسن روحانی رئیس سازمان غذا و دارو: نسبت تولید دارو به واردات در دولت تدبیر و امید، افزایش یافت یک سیاستمدارآمریکایی: عربستان در برنامه‌ریزی و تامین مالی حملات 11 سپتامبر دست داشت عوامل تاثیرگذار بر میزان سنج حقوق بشری آمریکا