جمعه‌بياييد راي بالاتر مي‌خواهيم

 تبريز و ساري نيز درحمايت ‌از دولت اعتدال به پاخاستند
 
گروه سياسي
در ميان تك تك وعده‌هايي كه تحقق آنها را برمي‌شمارد، خود نيز جاي يكي از آنها را خالي مي‌بيند؛ آن هم در تبريز، در جمع پرشور آذري‌‌زبان‌هايي كه از ابتداي صبح به استقبالش در ورزشگاه شهيد شريفي اين شهر رفتند و طيف زيبايي از رنگ‌هاي سبز و بنفش را ساخته بودند. حسن روحاني در ادامه سفرهاي انتخاباتي خود وارد تبريز مي‌شود و اين‌بار سخناني مهم‌تر از سخنراني‌هاي قبلي خود ارايه مي‌كند. هرچند او بازهم از دستاوردهاي چهارساله دولت خود مي‌گويد اما، وقتي از سوي حاميان مطالبه‌اي قديمي و البته هميشگي را مي‌شنود، تكرار آن وعده را بر خود لازم مي‌بيند و مي‌گويد: «من در خرداد 92 به مردم قول دادم و گفتم كه گره پرونده هسته‌اي را باز و ديوار تحريم‌هاي آن را خراب و روابط و تعامل با جهان را بهتر خواهم كرد. من گفتم گام‌هايي در اقتصاد، ‌كشاورزي و بهداشت و درمان بر خواهم داشت و شرايط بهتري ايجاد خواهم كرد، اما بازوي من قدرت بعضي چيزها را نداشت». آن چيزي كه روحاني از آن ياد مي‌كند و قدرت بازوي خود را در برابر رفع آن ناچيز مي‌داند، يك راه‌حل بيشتر ندارد و آن رايي بالاتر از آن 51 درصدي است كه چهار سال پيش با آن راهي پاستور شده بود. او از مردم مي‌خواهد كه همه پاي صندوق‌هاي راي بيايند تا شايد ۲۹ ارديبهشت را همچون ۲ خرداد ۷۶ به پايان برسانيم. اين اتفاق اگر بيفتد روحاني مي‌تواند وعده‌هاي به‌جا مانده از 92 را تحقق بخشد. او آنقدر از نتيجه‌‌بخش بودن مشاركت حداكثري مردم اعتماد دارد كه مي‌گويد: «دربسته و سربسته قول مي‌دهم آنچه كه مي‌خواهيد شدني است. ما مي‌توانيم با وحدت، اتحاد، همبستگي و آرامش و با كمك از رهبر عزيز و فرهيخته كه من حاضرم ده‌ها بار دستان ايشان را براي برخي امور ببوسم مشكلات‌مان را حل كنيم، اما شرط اين اتفاق آن است كه روز جمعه هر فردي به همراه 11 نفر ديگر پاي صندوق‌هاي راي بيايد». مازندران، دومين مقصد سفر دوشنبه حسن روحاني بود. جايي كه خيابان‌هاي منتهي به ورزشگاه سيد رسول حسيني ساري مملو از جمعيت بود و حضور چند هزار نفره مردم خيابان‌هاي منتهي به آن را بند آورده بود، باز هم دعوت مردم به حضور را به گوش خود شنيد. او دو تفكر را رو‌به روي مردم مي‌گذارد و از آنها مي‌پرسد به كدام‌يك راي خواهيد داد؟ تقابل يا تعامل؟ و اين شعارهاي پياپي مازني‌هاي حاضر در ورزشگاه است كه گزينه تعامل را برمي‌گزينند. او با بيان اينكه جمعه روز انتخاب است، خطاب به جمعيت حاضر از آنان مي‌پرسد: «آيا مي‌خواهيم دوباره ديوار ساخته شود يا پل بسازيم؟ آيا مي‌خواهيم از اعتماد و دين مردم براي قدرت و سياست استفاده كنيم يا از قدرت و سياست براي دين استفاده كنيم؟ مردم در روز جمعه تصميم خودشان را با آراي‌شان اعلام خواهند كرد»  و در ادامه گزينه قاضي و وكيل را روبه‌روي آنان مي‌گذارد و مي‌پرسد كه كدام‌يك را مي‌خواهيد؟ كسي كه حكم صادر مي‌كند يا كسي كه از حق‌تان دفاع خواهد كرد؟
روحاني در پاسخ به درخواست‌هاي رفع حصر: بازوي من قدرت بعضي چيزها را ندارد
حسن روحاني كانديداي دوازدهمين انتخابات رياست‌جمهوري صبح دوشنبه در سالن ورزشي شهيد شريفي تبريز در جمع هواداران خود اظهار داشت: روز جمعه مي‌خواهيم فردي را انتخاب كنيم كه با يك تصميم او جان ميليون‌ها انسان مي‌تواند به خطر بيفتد و با يك تصميم او حيات ميليون‌ها انسان حفظ مي‌شود. به گزارش ايسنا، وي با اشاره به وعده‌هاي انتخاباتي خود در سال 92 خاطرنشان كرد: من در سال 92 به آذربايجان شرقي و غربي قول دادم كه اگر رييس‌جمهور شوم در نخستين جلسه دولت نخستين تصميم من راجع به احياي درياچه اروميه خواهد بود و امروز مي‌گويم كه اگر اين تصميم اجرا نمي‌شد امروز در آذربايجان‌هاي شرقي و غربي با شرايط جديدي روبه‌رو بوديم و درياچه اروميه به‌طور كامل خشك شده بود، توفان نمك نيز همه منطقه را فراگرفته بود. اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري با تاكيد بر اينكه روز جمعه براي ايران پاي صندوق‌هاي راي مي‌رويم، گفت: دلواپسان آجرهاي ديوارهاي تحريم كه ما خراب كرده‌ايم را در انباري قرار داده‌اند تا اگر دولت تغيير كرد دوباره ديوارهاي تحريم را بسازند اما ما طرفدار پل هستيم.
جان و آبرويم را فداي مردم مي‌كنم


اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري همچنين با بيان اينكه مردم روز جمعه فردي را انتخاب مي‌كنند كه بتواند با رهبران دنيا حرف بزند، تصريح كرد: به خداي احد و واحد قسم مي‌خورم كه روحاني يك ذره هوس براي رياست نداشته باشد و آنچه كه من مي‌خواهم آن است كه جان و آبرويم را فداي مردم كنم. روحاني با بيان اينكه ما ايراني بزرگ و معتدل داريم كه مي‌توانيم قدرت آن را بيشتر از گذشته به رخ جهانيان بكشيم، خاطرنشان كرد: روحاني مرد شعار نبود و مرتبا به دنيا فحاشي نمي‌كرد. او در اين سه و نيم سال در مقام عمل قدرت ايران و سلاح‌هاي راهبردي ايران را به بيش از آنچه كه در سال قبل بود، رساند. وي با تاكيد بر اينكه با قدرتمندم گفتن كشور قدرتمند نمي‌شود، اظهار كرد: برخي بازار نفتي و گازي ما را در اختيار ديگران گذاشتند و بعد اظهار قدرت كردند. آنها رفتند در مذاكرات نشستند، بيانيه خواندند و سخنراني فرمودند و تحريم جديد گرفتند و برگشتند، اما اين دولت مرد ميدان كارزار ديپلماسي را به درستي انتخاب كرد. اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري در ادامه صحبت‌هاي خود با اشاره به وعده‌ها و اظهارات برخي از رقباي انتخاباتي خود تاكيد كرد: كساني مي‌توانند از آينده ايران حرف بزنند كه گذشته آنها درخشان باشد. هر كسي وعده‌اي مي‌دهد مردم بايد از او شاهد بخواهند و كارنامه افراد نيز شاهد آنهاست.
اگر عده‌اي تازه بسيجي شده‌اند من بسيجي سال 59 هستم
به گزارش ايسنا، اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري با طرح اين پرسش كه چرا عده‌اي اين روزها عليه روحاني و دولت او تهمت مي‌زنند و صدا و سيما نيز ضد دولت حركت مي‌كند، تاكيد كرد: يك راه بيشتر وجود ندارد و آن نيز آمدن پاي صندوق‌هاي راي با اميد همه مردم است. در همين راستا درخواست من از همه مردم اين است كه روز جمعه به همراه 11 نفر ديگر پاي صندوق‌هاي راي بيايند. اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري با تاكيد بر اينكه امروز حداقل نيمي از عهد و پيماني كه در خرداد 92 با مردم بسته بودم را انجام دادم، اظهار كرد: بيش از 50 درصد عهد و پيماني كه در خرداد 92 بستم مربوط به دولت دوازدهم خواهد بود. ما با هم پيمان بسته‌ايم و بايد تصميم بگيريم كه به عقب برنمي‌گرديم. روحاني با بيان اينكه برخي از كانديداها روي‌شان نمي‌شود كه بگويند طرح و برنامه‌شان همان طرح و برنامه 8 سال قبل است، تصريح كرد: من به آن عزيزان مي‌گويم كه با پمپاژ پول اوضاع كشور درست نمي‌شود.
روحاني در ادمه با بيان اينكه يكي از اقداماتي كه متاسفانه در دولت يازدهم موفق نشدم براي آن كاري بكنم، ‌اظهار كرد: برخي به دروغ مطالبي درباره سند 2030 مطرح مي‌كنند در حالي كه دولت در آن سند نوشته است كه در چارچوب قوانين و فرهنگ ايراني و اسلامي آن را اجرا مي‌كند. اين دروغگويان آنقدر پررو شده‌اند كه مي‌توانند حتي گزارشي دروغ به محضر مقام معظم رهبري بفرستند. وي تصريح كرد: من به مردم و رهبري انقلاب اعلام مي‌كنم و اطمينان مي‌دهم كه اگر ما انقلابي هستيم، انقلابي سال 40 هستيم نه انقلابي امروز. اگر عده‌اي تازه بسيجي شده‌اند من بسيجي سال 59 هستم. اين كانديداي انتخابات رياست‌جمهوري در پايان با بيان اينكه اخلاق، راستگويي، ‌صداقت و آرامش و همچنين در كنار هم بودن اهدافي است كه روز جمعه براي تحقق آنها پاي صندوق‌هاي راي مي‌رويم، اظهار كرد: روز جمعه پاي صندوق‌هاي راي مي‌رويم تا بر اصلاحات، اعتدال، اخلاق، صداقت، اصولگرايي بدون ريا و سيدمحمد خاتمي سلام كنيم. روحاني سخنانش را با اين جمله كه ۲۹ ارديبهشت بار ديگر ۲ خرداد ۷۶ را تكرار مي‌كنيم به پايان رساند.