با به فرجام رسیدن برجام؛

سایپانیوز- با حضور مدیران ارشد سایپا و سیتروئن و انجام مذاکرات نهایی، تابلو سردر شرکت سایپا کاشان به سایپا سیتروئن تبدیل شد و شرکت سایپا سیتروئن فعالیتش را به صورت رسمی در ایران آغاز کرد.
ژان کریستف کمارد، قائم مقام منطقه خاورمیانه و آفریقا و عضو هیات مدیره PSA و جمعی از مدیران ارشد سیتروئن ضمن حضور در شرکت سایپا با مهدی جمالی، مدیرعامل و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا نشستی برگزار و درخصوص ادامه همکاری‌ها مذاکره کردند.
در این نشست، دو طرف بر ادامه همکاری با سرعت بیشتر در جهت راه‌اندازی خطوط تولید خودرو مشترک و عرضه سریع محصول به بازار در سایپا کاشان اتفاق نظر داشتند.
بر اساس این گزارش، با حضور مدیران ارشد دو شرکت سیتروئن و سایپا، شرکت سایپا سیتروئن در ایران به صورت رسمی ثبت شد و به صورت عملیاتی فعالیت خود را آغاز کرد.


علاوه بر این تمامی قراردادهای مورد نیاز جوینت ونچر به امضای دو طرف رسید و اعضای هیات‌مدیره شرکت سایپا سیتروئن مشخص و معرفی شدند.
گفتنی است، قرارداد جوینت‌ونچر بین دو شرکت سایپا و سیتروئن در پسابرجام منعقد شد و روند همکاری از آن زمان و خوشبختانه با انجام مذاکرات متعدد همکاری مجدد بین این دو شرکت آغاز شده است و بر همین اساس خودروهای جدید گروه سایپاسیتروئن در سال آینده در خطوط تولید شرکت سایپا کاشان تولید و وارد بازار‌های داخلی و بین‌المللی خواهند شد.
شایان ذکر است، شرکت سیتروئن پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌گونه همکاری به صورت سرمایه‌گذاری مشترک در تمامی زنجیره ارزش‌افزوده از جمله تولید در ایران نداشته و برای اولین بار پس از 39 سال مجددا از طریق جوینت‌ونچر با سایپا شروع به همکاری کرده است.