انتخاب بین تعامل یا تقابل با دنیا

گروه سیاسی- حسن روحانی عصر دیروز در سالن شهید رسول حسینی با مردم شهر ساری دیدار کرد. روحانی در سخنانش با اشاره به اینکه انتخابات این دوره انتخاب میان دو نوع تفکر است و مردم باید میان قاضی و وکیل یک نفر را انتخابات کنند، گفت: شما در سال ۹۲ در ساری قیام بزرگی برپا کردید و با حضور در مسجد جامع همدان این پیام را دادید که می‌خواهید اعتدال و اصلاحات باید پیروز شود. وی ادامه داد: آن روز گفتید می‌خواهید راه آرامش و اعتدال انتخاب شود. امروز بحث انتخاب میان چند نفر مطرح نیست بلکه بحث دو نوع تفکر است. مردم ایران یا راه تقابل با دنیا را انتخاب می‌کنند یا راه تعامل. مردم ایران یا راه عقلانیت را انتخاب می‌کنند یا راه خرافه. مردم ایران یا شعار را انتخاب می‌کنند یا برنامه و عمل. مردم می‌خواهند یا به سال ۹۱ برگردند یا به پیش بروند. روحانی گفت: مردم باید بین قاضی و وکیل انتخاب کنند. قاضی حکم صادر می کند و حکمش را ابلاغ می‌کند. وکیل از مردم دفاع می کند. انتخاب با خودتان است. رییس‌جمهور تاکید کرد: آن زمانی که نتوانستیم از حقوق ملت ایران به خوبی دفاع کنیم، ایران را در حصر و محاصره قرار دادیم. آیا راه دفاع از ملت ایران سخن درشت گفتن بود یا با تعقل حل مشکل کردن؟ سازمان ملل و شورای امنیت و ملت ایران که همان هستند، پس چه چیزی عوض شده؟ نحوه استفاده از قدرت ملت ایران در برابر جهان. ملت ایران توانمند، قدرتمند و مقاوم است. اما کسانی هم باید باشند که قدرت ملت را در مجامع جهانی نقد کنند. با استدلال و حقوق و قانون سخن بگویند. او با بیان اینکه جمعه روز انتخاب است، گفت: آیا می‌خواهیم دوباره دیوار ساخته شود یا پل بسازیم؟ آیا می‌خواهیم از اعتماد و دین مردم برای قدرت و سیاست استفاده کنیم یا از قدرت و سیاست برای دین استفاده کنیم؟ مردم در روز جمعه تصمیم خودشان را با آرایشان اعلام خواهند کرد.
رییس‌جمهور تاکید کرد: استان مازندران باید دروازه ارتباط ما با شمال و شرق و غرب جهان باشد. ما معتقدیم که راه ارتباط با جهان از شمال ایران بگذرد. ما در همه استان‌های شمالی راه ارتباط با جهان را گشایش خواهیم داد. مردم! انتخاب با شماست. آنچه در گذشته بود، بازار واردات برای دنیا بود. اگر می‌خواهید ایران بازار واردات برای جهان باشد به دیگران رای بدهید. اگر می‌خواهید مرکز صادرات باشیم، راه اعتدال را برگزینید.
او یادآور شد: دولت یازدهم معتقد بود اتصال مردم ایران با مازندران سرسبز باید سهل و آسان شود. ارتباط مازندران با قلب کشور باید آسان‌تر شود. در جاده‌های هراز، چالوس و فیروزکوه قدم‌های مناسبی برداشتیم. راه فیروزکوه تا چندماه دیگر به اتمام می‌رسد، راه هراز تا دوسال دیگر و راه چالوس تا آخر دولت دوازدهم تکمیل خواهد شد.