روحانی در تبریز : برخی کارها با رأی بالاتر از 51 درصد حل می‌شود

 روحانی : برخی کارها با رأی ۵۱ درصد حل نمی شود ، رأی بالاتر می خواهد

حسن روحانی دیروز میهمان تبریزی‌ها بود؛ تبریزی‌هایی که در مجموعه ورزشی شهید پورشریفی جمع شده بودند و با سردادن شعارهای حمایتی، از حسن روحانی پشتیبانی کردند. روحانی در این مراسم با بیان اینکه شما در ۲۹ اردیبهشت، دوم خرداد ۷۶ را زنده می‌کنید، اظهار داشت: ای مردم آذربایجان و ای مرزداران ایران و ای خیابانی‌ها و ستارخان ها و باقرخان‌ها! من در اینجا به یاد شهید پورشریفی می‌افتم. من به یاد باکری‌ها و شهدای آذربایجان می‌افتم. رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه ما می‌خواهیم تصمیم بزرگی بگیریم، تصریح کرد: ما می‌خواهیم روز جمعه کسی را انتخاب کنیم که تصمیم او می‌تواند جان میلیون‌ها  انسان را به خطر بیندازد یا آنکه تصمیمش می‌تواند به جان میلیون‌ها انسان کمک کند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی روحانی، رئیس جمهوری ادامه داد: ما پای صندوق رأی برای ایران می‌رویم. دلواپسان می‌خواهند دوباره میان ایران و دنیا دیوار بکشند. ما طرفدار صلح هستیم و نه دیوار. من از شما می‌پرسم آیا ملت ایران هر روز باید در این فکر باشند که چه زمانی قطعنامه جدید تحریم علیه ایران وضع می شود یا باید منتظر گشایش جدیدی در زندگی‌شان باشند. رهبر معظم انقلاب فرمودند که سایه جنگ را ملت ایران از سر ایران برداشت که سخن کاملاً دقیقی است، ولی کدام دولت توانست این خواست ملی ایران را نقد کند. روحانی با بیان اینکه بحران که همیشه بود پس چرا امروز امن‌تر هستیم، یک نفر نبود که این بحران را رفع کند، عنوان کرد: شما می‌خواهید روز جمعه فردی را انتخاب کنید که بتواند با رهبران دنیا حرف بزند. به خدای احد و واحد و سوگند به خون شهدای این استان، اگر روحانی یک ذره هوس برای ریاست داشته باشد. آنچه روحانی می‌خواهد این است که جان و آبرویش فدای شما ملت ایران باشد.


رئیس جمهوری در واکنش به طرح برخی شعارها تأکید کرد: برخی کارها با رأی ۵۱ درصد نمی‌شد ولی رأی بالاتر کارساز خواهد بود. وی با بیان اینکه با وحدت و همدلی و کمک از رهبر فرهیخته که حاضرم ده‌ها بار دستشان را ببوسم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم، تصریح کرد: شرط این کار، ۱+۱۱ است. شرطش حضور همه مردم در پای صندوق آرا است. روز جمعه هم به پای صندوق رأی می‌رویم و می‌گوییم نمی‌خواهیم به سال ۹۰ و ۹۱ برگردیم.وی افزود: برخی‌ها رویشان نمی‌شود که بگویند برنامه ما هشت سال قبل از دولت یازدهم است. برادر من! با پمپاژ پول کاری درست نمی‌شود. ما می‌خواهیم در این کشور دروغ نباشد ولی باز هم دروغ می‌گویند. می‌گویند دولت سند ۲۰۳۰ را قبول کرده است در حالی که دولت می‌گوید فرهنگ ایرانی و اسلامی را اجرا می‌کند. آنها آنقدر پررو شده‌اند که گزارش دروغ به محضر رهبری می‌فرستند. رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه ما انقلابی امروز نیستیم ما انقلابی سال ۴۲ هستیم شما تازه انقلابی شده‌اید، ما تازه امروز بسیجی نشده‌ایم بلکه سال ۵۷ انقلابی شده‌ایم، عنوان کرد: روز جمعه به پای صندوق  آرا می‌رویم تا بر اخلاق سلام کنیم. بر صداقت سلام کنیم. بر امید سلام کنیم. بر اصلاحات سلام . بر اعتدال سلام. بر... (رئیس دولت اصلاحات) سلام. بر اصولگرایی بدون ریا سلام. بر روح پاک و مصون شهید بهشتی و آیت‌الله هاشمی سلام. بر ایران سلام. به رأی ما در ۲۹ اردیبهشت سلام. بر پیروزی ما سلام.
روحانی: مردم باید بین قاضی و وکیل انتخاب کنند
حسن روحانی دیروز از تبریز راهی مازندران شد. او در جمع حامیان خود در ساری گفت: امروز ما معتقدیم بحث انتخاب بین چند نفر در انتخابات نیست. بحث دو نوع تفکر است. مردم ایران یا راه تقابل با دنیا را انتخاب می‌کنند یا تعامل. مردم یا راه عقلانیت را انتخاب می‌کنند یا راه خرافه. یا شعار را انتخاب می‌کنند یا برنامه و عمل. وی با تأکید بر اینکه «مردم باید بین قاضی و وکیل انتخاب کنند» ادامه داد: قاضی حکم صادر می‌کند و حکمش را ابلاغ می‌کند؛ رئیس جمهوری باید کسی باشد که از حقوق ملت ایران دفاع کند. وی با طرح این پرسش‌ها که چرا به مردم واقعیت را نمی‌گویید؟ چرا سیاه نمایی می‌کنید؟ آیا وضع گندمکاران ما الان نسبت به سال 91 بدتر شده است؟ آیا وضع شالیکاران بدتر شده است؟ آیا وضع بهداشت مردم امروز بهتر شده یا بدتر؟ چرا دروغ می‌گویید؟ تأکید کرد: شما دلتان می‌خواهد دوباره کاسبان تحریم کار خودشان را انجام بدهند. روحانی باشد یا نباشد، دوره کاسبان تحریم پایان پذیرفته است. وی ادامه داد: ما از دیگران می‌پرسیم، می‌گوییم اگر برنامه‌ای غیر از برنامه سال 90 و 91 دارید اعلام بفرمایید. چرا تبلیغ می‌کنید که دین مردم به خطر افتاده و این دولت به فکر دین مردم نیست؟ روز عاشورا شما به خیابان می‌آیید یا مردم؟ روز تاسوعا یک مسابقه فوتبال می‌خواست برگزار شود، شما چه حرف ها که نزدید! دیدید جوانان ما چه کردند؟ با نام حسین و عباس پیروز شدند. شما غصه دنیای خودتان را بخورید.روحانی تأکید کرد: راه نظام ما، راه انقلاب ما از ریا و فریب نمی‌گذرد. راه نظام اسلامی ما از طریق قانون و عقلانیت می‌گذرد. عده‌ای می‌خواهند مردم را مأیوس کنند تا پای صندوق نیایند.ما راه دولت اعتدال را ادامه می‌دهیم. ما تفکر هاشمی رفسنجانی را ادامه می‌دهیم. ما تفکر رئیس دولت اصلاحات را ادامه می‌دهیم.وی ادامه داد: ما با قدرت، با نشاط، از صبح روز جمعه همه پای صندوق آرا خواهیم رفت. دولت اعتدال و اصلاحات و اصولگرایی معتدل را تشکیل خواهیم داد.