آنچه امدادگران ارایه می‌کنند امانت مردم است

شهروند| «همه اين چيزهايي كه توسط امدادگران توزيع شده مال خودتان است، امانت دست ماست». این سخن دکتر ضیایی با آسیب‌دیدگان زلزله بجنورد است. حضور مسئولان، سخنان دلگرم‌کننده ایشان و نظارت بر امدادرسانی و عملیات اجرایی برای خروج از بحران در یک منطقه همواره می‌تواند التیامی بر آسیب‌ها باشد و نزدیکترین راه برای رسیدن به جامعه‌ای تاب‌آور. دیدار صمیمانه‌ای از این دست را همواره در مواقع بحرانی سراغ داریم. هلال‌احمر همواره نخستين ملجأ و پناهگاه برای آسیب‌دیدگان است. این‌بار نیز با آن‌که‌ سال پرحادثه‌ای را پشت‌سر گذاشتیم و ‌سال پرحادثه‌تری را آغاز کردیم، نیروهای هلال‌احمر پرتوان و پرانرژی در کنار مردم ایستاده‌اند. دکتر ضیایی در دیدار با مردم خراسان شمالی می‌گوید كه «خدمت در عين كرامت و مهرباني ماموريت هلال است». هلالی‌ها در میان آسیب‌دیدگان حضور پیدا می‌کنند و فارغ از رتبه و مسئولیت همراه و همدم مردم می‌شوند چرا که امانتداران مردم‌اند و از هیچ فداکاری دریغ ندارند.
تقدیر هیأت دولت از هلال
 رئیس جمعیت هلال‌احمر درجریان سفر به خراسان‌شمالی و بازدید ازمناطق زلزله‌زده با معاون رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در دیدار با دکتر محمدباقر نوبخت گزارشی ازخدمات امدادی هلال‌احمر به زلزله‌زدگان خراسان‌شمالی ارایه کرد. دکتر محمدباقر نوبخت نیز دراین دیدار گفت: درجلسات مختلف، به عملكرد قابل تحسين هلال‌احمر اشاره مي شود و لذا لازم می‌دانم ازطرف دولت و به نمايندگي از هيأت‌وزيران، از رئيس جمعیت هلال‌احمر و مجموعه تيم‌های امدادی جمعيت به جهت خدمات برجسته و مديريت درخور تحسين درحوادث يك‌ساله گذشته كشور تقدیر کنم.


سرعت عمل دستگاه‌های مسئول
 در آواربرداری و امدادرسانی قابل تقدیر است
رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین درجریان بازدید از روستاهای زلزله‌زده خراسان‌شمالی با استاندار این استان دیدار و گفت‌وگو کرد. دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در دیدار با محمدرضا صالحی با ارایه گزارش خدمات هلال‌احمر به زلزله‌زدگان گفت: مردم روستاهای زلزله‌زده دربازدید‌ها ازخدمات امدادی ارایه‌شده، خدا را شاکر بوده و اظهار رضایت می‌کردند. وی با اشاره به این‌که براساس استانداردها درهمه جای دنیا 48ساعت پس از عملیات نجات، اقدامات امدادی انجام می‌شود، عنوان کرد: در زلزله خراسان‌شمالی هلال‌احمر با توجه به نیاز مردم، همزمان با عملیات نجات؛ بلافاصله خدمات امدادی را نیز ارایه کرد و همین امر موجبات رضایت مردم را فراهم کرد.مهندس صالحی؛ استاندار خراسان‌ شمالی نیز دراین دیدار با اشاره به این‌که سرعت عمل دستگاه‌های مسئول در آواربرداری و امدادرسانی قابل تقدیر است، عنوان کرد: اقدامات نیروهای جمعیت هلال‌احمر و ارایه خدمات همزمان نجات و امدادرسانی و اسکان زلزله‌زدگان استان؛ قابل توجه و بالاتر از استانداردهای جاری بوده است. وی افزود: یکی از نقاط قوت این استان بیمه رایگان همه منازل روستاییان بود که می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌ها باشد.