تجمع بزرگ حامیان رئیس‌جمهور با حضور روحانی، جهانگیری

سلام به اصلاحات
تجمع بزرگ حامیان رئیس‌جمهور با حضور روحانی، جهانگیری
‏آفتاب یزد – گروه سیاسی: عصر یکشنبه خروش آزادی، آسمان پایتخت را لرزاند. زن و مرد، پیر و جوان، کارمند، کارگر و خانه‌دار، سیاست‌ورز، هنرمند و ورزشکار از گوشه و کنار تهران گرد هم آمده بودند تا سلام آزادی‌شان را به حسن روحانی برسانند. وعده دیدار، 4 بعدازظهر روز یکشنبه بود اما مردمان پایتخت نشین از ساعت‌ها پیش از شروع مانور آزادی در پیشگاه رئیس جمهورشان، در مقابل ورزشگاه آزادی تجمع کرده بودند به طوری که حوالی ساعت 15، جمعیت حاضر در پشت درهای ورزشگاه، وارد سالن ۱۲ هزار نفری شدند اما خیل عظیمی از آن، پشت درهای بسته، از راه یافتن به داخل سالن بازماندند.
در صحن ورزشگاه اما توفان به راه افتاده بود و نه تنها صندلی‌های سراسر ورزشگاه مالامال از جمعیت بود که زمین آن نیز یکپارچه و یک رنگ درآمده بود. به هرسو که می‌نگریستی، چهره‌های آشنا، افتخارآفرین و قهرمانانی را می‌یافتی که در میان مردم عادی و دوشادوش آنها به این موج پیوسته بودند و بانگ آزادی سر می‌دادند.داریوش کاردان مجری و کارگردان مطرح تلویزیونی اجرای این گردهمایی را برعهده داشت. الهام‌ پاوه‌نژاد، باران کوثری، کامران تفتی، حسین زمان، رضا کیانیان، سحر دولتشاهی، لاله اسکندری، امیرحسین رستمی، سروش صحت، سامان مقدم، کیومرث پوراحمد، امیرحسین رستمی، لیلی رشیدی، علی قربانزاده، زهرا نعمتی، آرش میراسماعیلی، همسر منصور پورحیدری، خسرو حیدری، مهدی رحمتی و علی منصوریان از هنرمندان و ورزشکاران حاضر در استادیوم سرپوشیده آزادی بودند. نکته حائز اهمیت آن است که جمعی از بازیکنان و کادر فنی تیم استقلال، تمرین خود را برای حضور در آزادی متوقف کرده بودند و از سیاست پیشگان نیز حضور اعضای خانواده امام(ره) به چشم می‌آمدند. تا پیش از حضور رئیس دولت یازدهم، هنرمندان و ورزشکاران هر یک پشت تریبون رفتند و از دلایل حضور خود سخن گفتند و جمعیت را تشویق به نگارش نام حسن روحانی در برگه‌ها‌ی رای خود کردند.


جمعیت منتظر تجدید دیدار با حسن روحانی، شعارهایی همچون «درود بر روحانی»، «روحانی زنده باد» و «روحانی روحانی حمایتت می‌کنیم»،«سلام بر‌ها‌شمی درود بر روحانی» سر می‌دادند. تا آنکه حوالی ساعت 18 حسن روحانی و اسحاق جهانگیری پای در راه آزادی گذاشتند و با استقبال عظیم پایتخت نشینان مواجه شدند و هر یک به ایراد سخنرانی پرداختند و به اصلاحات درود فرستادند.
****
حسن روحانی:
به اصلاحات سلام بگوییم
حسن روحانی با حضور در ورزشگاه آزادی در جمع هواداران خود عنوان کرد: لحظه با شکوهی است که شما جوانان مصمم و سرافراز را در اینجا می‌بینیم. ما در آستانه یک تصمیم بزرگ تاریخی هستیم. ملت ما در این هفته می‌خواهد اعلام کند که آیا به سال ۹۱ برمی‌گردیم یا به سال ۱۴۰۰ می‌رویم.
او ادامه داد: ملت ما در روز جمعه این هفته می‌خواهد اعلام کند که آیا مسیر آرامش را ادامه می‌دهد یا می‌خواهد مسیر تنش را انتخاب کند.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما شکاف بین ملت بزرگ ایران را نمی‌پذیریم. ما جوانان ایرانی با هویت اسلامی ایرانی محلی می‌خواهیم با هویتی که با جهان امروز تعامل و همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشد. من به صراحت اعلام می‌کنم ادامه دولت اعتدال و اصلاحات دولت همه ۱۰۰درصد مردم ایران خواهد بود و به فرهنگ و هویت ایرانی خود احترام می‌گذارد.
روحانی گفت: ما این‌ها را به چهره امید و اعتدال تبدیل کردیم. من در اینجا می‌خواهم اعلام کنم راه انتخاب ما در روز جمعه راه اخلاق و احترام به همه مردم است راهی که ما می‌خواهیم انتخاب کنیم احترام به حقوق شهروندی همه ایرانیان است ما جدایی ملت را نمی پذیریم. من باید راجع به بیانیه «بیست سی» که این روزها برخی به ناروا از آن استفاده می‌کنند، بگویم که تعهد می‌دهم به ملت ایران و رهبر بزرگ ایران که در این سند تصریح کردیم که در چارچوب قوانین ایران به آن پایبند باشد.
او ادامه داد: ما به همه احترام می‌گذاریم به افکار مخالف خود احترام می‌گذاریم این دولت به مخالفان خود احترام می‌گذارد.
روحانی افزود: با فناوری‌های نو مقابله نکنیم، فناوری هراسی نکنید. دولت در طول مدت سه سال و نیم مبارزه کرد تا شبکه‌های اجتماعی را فیلتر نکنند.
او عنوان کرد: ما می‌خواهیم فضای افکار عمومی ما باز باشد ما می‌خواهیم جوانان ما با صدای بلند سخن بگویند. دورانی که فقط یک صدا و سیما بخواهد بر افکار مردم حاکم باشد تمام شده است. جوانان عزیز و غیور بدانید با زیرساخت‌های شبکه ارتباطی کاری خواهیم کرد که تک تک شما با موبایل‌تان بتوانید صدا و سیما باشید. ما نمی‌توانیم از تحولات دنیای امروز جدا باشیم ما هویت و فرهنگ خود را حراست می‌کنیم اما نمی‌گذاریم ایران بار دیگر منزوی شود.
او ادامه داد: جوانان عزیز و ورزشکارها! ما سرنوشت آینده ایران و قرن جدید ایران را روز جمعه می‌سازیم. جوانان عزیز! من به شما بگویم در طول مدت سه سال و نیم من برای منفعت هیچ فردی و هیچ نفر و هیچ نامه و سفارشی و هیچ دستگاه، دانشگاه و قوه‌ای یا هر ارگان دیگر در کشور کاری انجام نداده‌ام.
روحانی گفت: می‌خواهم از روح بلند‌ها‌شمی رفسنجانی یاد کنم. آقای‌ها‌شمی! ما می‌دانیم تهمت بزرگی به تو زدند و چه بلایی سر تو آوردند اما این ملت قدردان، جای تو را در میان خود خالی می‌بیند روحت آرام باشد، راه تو را ادامه می‌دهیم.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما می‌خواهیم همه با هم با صدای بلند دوباره به دوستی بگوییم سلام. به آشتی بگوییم سلام. به همبستگی بگوییم سلام. به آزادی بگوییم سلام. به پیشرفت بگوییم سلام. به اسلام رحمت و رحمانی بگوییم سلام. به رهبر فرزانه بگوییم سلام. به اعتدال بگوییم سلام. به اصلاحات بگوییم سلام. به تولید و اشتغال بگوییم سلام. به قرن آینده بگوییم سلام. به ایران بزرگ بگوییم سلام. به شما جوانان و همه جوانان این سرزمین، زن و مرد سلام.
او خاطرنشان کرد: مردم و جوانان! روز جمعه قرار ما یک به علاوه یازده است. انتخابات دوازدهم است. همه دست دوستان خود را می‌گیریم و صبح جمعه وعده ما پای صندوق آراست. من لازم می‌دانم از حضور برادرم دکتر جهانگیری که حضورش با اصرار جریان اصلاحات بود، تشکر کنم. دوباره ایران. دوباره اسلام. دوباره امید. دوباره اعتدال.
****
جهانگیری در ورزشگاه آزادی:
پیام مناظره‌ها این بود که گفتمان اصلاحات پیروز شده است
اسحاق جهانگیری با حضور در ورزشگاه آزادی تاکید کرد: به جمع شما جوانان آمده‌ایم که انرژی بگیریم و امیدوار شویم و تجدید حیات کنیم؛ آینده این کشور متعلق به شماست. او افزود: بزرگترین سرمایه ایران شما جوانان تحصیلکرده هستید. جوان و جوانی تهدید نیست بلکه بزرگترین فرصت پیشرفت ایران است. باید جوانان را باور و به آنها اعتماد کنیم. فرزندان عزیز ایران! ما در این ۴ سال تلاش زیادی کردیم تا بخشی از ویرانی‌ها را برطرف کنیم. جهانگیری یادآور شد: هم در بعد خارجی و هم در سیاست داخلی مسیر اصلی کشور دنبال شده است. ماشین اقتصاد کشور از دره خارج شده و در مسیر توسعه قرار گرفته است. ما برای پیشرفت ایران برنامه داریم و وعده نمی‌دهیم. او تاکید کرد: پیام مناظره‌ها این بود که گفتمان اصلاحات پیروز شده است. نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور شد: ایرانی درست می‌کنیم که همه به زندگی در ایران افتخار کنند. در مناظره، همه از آزادی و حرمت انسان و کرامت می‌گفتند؛ انگار نه انگار در زمان آنها مطبوعات چگونه کار می‌کردند یا تعطیل می‌شدند. او در پاسخ به درخواست خاص حاضرین که مربوط به سال 88 بود، عنوان کرد: اصلاحات می‌خواست در کشور یکپارچگی و وحدت باشد. با شرایطی که فراهم شده و با استمرار دولت تدبیر و امید از این موانعی که موردنظر شماست عبور خواهیم کرد. بدون تردید مشکلات دشوار ایران در چهار سال آینده با گفتمان و تفاهم و انسجام ملی برطرف خواهد شد. مطمئن باشید سران اصلاحات هم همواره در صحنه خواهند بود.
****
سحر دولتشاهی:
در آزادی درباره آزادی سخن می‌گویم
سحر دولتشاهی هم با حضور در ورزشگاه آزادی تاکید کرد: (من از اینجا ورزشگاهی که دختران بسیاری آرزو دارند فقط یک بار از حق حضور در آن برخوردار باشند با شما درباره آزادی صحبت می‌کنم.) بر آزادی سلام می‌کنم. جناب رئیس‌جمهور‍! سال‌های سیاست خانه‌نشینی زنان و نگاه‌های امنیتی بر زنان را فراموش نکرده‌ایم. من فراموش نکردم شما در چنین فضایی با وعده‌هایی از جنس عدالت جنسیتی آمدید.
وی افزود: شما به ما وعده ایجاد فرصت‌های شغلی برابر و قول بازنگری در قوانین مدنی را دادید. آقای رئیس‌جمهور! منشور حقوق شهروندی روبه‌روی ماست. ما اعتقاد شما به وعده‌هایتان را باور داریم. در راس سیاست‌های شما فاصله از سیاست انکار و سرپوش گذاشتن بر آسیب‌های اجتماعی است؛ ما مطالبات فراوانی داریم. آمده‌ایم شما را در پیمودن این راه سخت همراهی کنیم. ما به عقب بازنمی‌گردیم.
****
کیومرث پوراحمد:
به تحریم‌کنندگان انتخابات گوش نکنیم
کیومرث پوراحمد، کارگردان مطرح سینما گفت: می‌خواهم به شما یادآوری کنم انتخابات شورای شهر را موقع رای‌دادن فراموش نکنید. من به لیست امید رای می‌دهم. شورای شهر پیشین افرادی را داشت که احمدی‌نژاد را شهردار کردند. همه ما که جمع شدیم می‌دانیم به روحانی رای می‌دهیم. سال۸۴، ۱۸میلیون نفر رای ندادند و احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شد. وظیفه ما این است که نزدیکان خود را متقاعد کنیم که رای بدهند و به حرف کسانی که خارج از کشور نشسته‌اند گوش ندهند. به کسانی که حرف از تحریم می‌زنند گوش ندهند. وی افزود: ارتش آزادی‌بخش ایرلند 9 سال جنگید و کشته داد و رفراندوم ایرلند شمالی را تحریم کردند و ایرلند جنوبی موفق شد در رفراندوم استقلال بگیرد اما ایرلند شمالی هنوز به بریتانیا وصل است. حاصل تحریم این است. باید اطرافیان را متقاعد کنیم در انتخابات شرکت کنند وگرنه به روزی می‌رسیم که حسرت احمدی‌نژاد را می‌خوریم.
****
آسیه باکری:
من نماینده همسر شهید همت هستم
آسیه باکری فرزند شهید باکری اظهار داشت: من از طرف خودم و مادرم و همسر شهید همت حضور دارم.
روزی مرد نجیب نقاش گفت امید، بذر هویت ماست. در کنار هم از جوانه‌های امید محافظت کردیم.
یک روز در این کشور جنگ شد جوانان زیادی رفتند و دیگر برنگشتند.شهدا با هر عقیده و مذهبی برای این مردم صبور از جان خود گذشتند.
بسیاری از خون شهدا سوءاستفاده کردند. من آرزو دارم کشورم که یادگار خون پدر و عموهایم است آباد باشد. عزتش با پول و وعده یارانه پایمال نشود. شما در این چهار سال کارهای بزرگی کردید. از یک سو با تحریم و از یک سو با کاسبان تحریم مبارزه کردید. پدرم در مجنون جا ماند. خوزستان جان من است و باید نفس بکشد.
****
شهاب حسینی:
برای حمایت از روحانی رای می‌دهم
شهاب حسینی، بازیگر مطرح سینما و برنده نخل طلایی جایزه ارزشمند فستیوال کن فرانسه، نیز روز گذشته اعلام کرد که به حسن روحانی رای خواهد داد. او در پیامی چنین نوشت:« بلور نازک اعتماد خویش را در جهت باور بر آینده سرزمینم به جناب آقای دکتر حسن روحانی اهدا می‌کنم. برای حمایت از ایشان پای صندوق رای حاضر خواهم شد.»
***
حمایت جمعی از هنرمندان و ورزشکاران ارغوانی شدیم
علی منصوریان هم در این نشست گفت: امروز آبی و قرمز دور هم جمع شدند رنگ ارغوانی درست شده است. امیدوارم آبی و قرمز از آقای روحانی حمایت کنند.لیلی رشیدی هم که این چند روز برای روحانی سنگ تمام گذاشته اعلام کرد: روزنامه کیهان به ما گفته بود در سیاست دخالت نکنید چون بویی از سیاست نبرده‌ایم. اما ما دل‌مان برای ایران می‌تپد؛ برای همین همه را دعوت می‌کنیم به روحانی رای دهند. من مطمئنم جامعه ایران هنوز آنقدر از آرمان تهی نشده که با وعده پول رای بدهند. آقای روحانی! آقای ظریف هم باید چهار ساله بعد باشد. لاله اسکندری، دیگر بازیگر زن ایرانی نیز گفت: زنده باد اصلاحات. سعی کنید رای‌های خفته را بیدار کنید. حسین زمان خواننده و هنرمند اصلاح طلب هم عنوان کرد: من هنرمندی هستم که ۱۵ سال در حصر هنری هستم. امروز آمده‌ام به امپراطوری دروغ و تزویر «نه» بگویم" سروش صحت، نویسنده، بازیگر و کارگردان هم دراینباره گفت: دوباره ایران و دوباره تکرار حماسه.
زهرا نعمتی قهرمان المپیک هم با حضور در ورزشگاه آزادی اعلام داشت : سلام به ایرانی که در آن زنان و مردان از فرصت برابر برخوردارند. من زهرا نعمتی به عنوان قهرمان پارالمپیک و اولین زن ایرانی که به مدال طلا دست پیدا کرده به شما می‌گویم من تصمیم گرفته ام برای رسیدن به هدفم همه وجودم را بگذارم. از مردم می‌خواهم اگر می‌خواهند مسیر توسعه ادامه پیدا کند روز جمعه در خانه نمانند چون در غیر این صورت خودشان را سرزنش می‌کنند. امروز اگر می‌خواهیم شاهد تداوم توانمندی زنان سرزمین‌مان باشیم تنها راه آن رای دادن است.