وزیر کشور در ویدئو کنفرانس ستاد انتخابات کشور با استانداران: مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور آغاز شده است

وزیر کشور با قدردانی از همه دست‏اندرکاران برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما توانستیم این انتخابات را منطبق با مر قانون و در سلامت و امنیت کامل بدون باطل شدن حتی یک صندوق رای برگزار کنیم و از مجلس یازدهم انتظار داریم با جهت‏گیری مثبت و تعامل سازنده با دولت کمک کند تا بتوانیم مشکلات را از سر راه کشور برداریم و مطالبات مردم را با محور قرار دادن قانون پیگیری و عملیاتی کنیم.
به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز سه‌شنبه در نشست مشترک ستاد انتخابات کشور با استانداران و ستاد انتخابات استان‌ها که به صورت ویدئوکنفرانس در سالن پیامبر اعظم‏(ص) این وزارت کشور برگزار شد، از آغاز مقدمات کار برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در این وزارتخانه خبر داد و از آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات مرحله دوم به صورت کاملا الکترونیک تاکید کرد.
وزیر کشور با بیان اینکه با تلاش کلیه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در دوم اسفندماه انتخاباتی سالم و امن را در کشور برگزار کنیم، گفت: وزارت کشور به عنوان نهادی که مسئولیت مستقیم در زمینه برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را داشت، توانست در بخش‌های مختلف اعم از اجرایی، امنیتی، سیاسی، فنی و پشتیبانی و اطلاع‏رسانی وظایف خود را به خوبی انجام دهد. رحمانی فضلی در ادامه سخنانش، از ارتباط و همکاری نزدیک شورای نگهبان با وزارت کشور در این دور از انتخابات سخن گفت و تصریح کرد: موضوع انتخابات در کلیت، جزو افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و در راس دستاوردهای انقلاب اسلامی است زیرا با این مکانیسم، سرنوشت مردم به دست خود مردم تعیین می‏شود.
وی افزود: در دور یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی به خاطر مسائلی چون کرونا، برخی موضوعات سیاسی، شرایط آب و هوایی در برخی نقاط و سایر شرایط عمومی کشور، مشارکت نسبت به دوره‌های گذشته پایین‏تر بود اما در‏مجموع باید بگویم که توانستیم انتخابات را دقیقاً مطابق با مرّ قانون و در سلامت و امنیت کامل بدون باطل شدن حتی یک صندوق رای برگزار کنیم.


وزیر کشور یکی از موضوعات مهم در‏مورد انتخابات را طی سال‌های اخیر، مسئله برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی دانست و اظهارکرد: با اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است، تقریباً در همه مراحل و فرآیند برگزاری انتخابات، انتخابات الکترونیکی را داریم و فقط اخذ و شمارش آرا باقی مانده که در این دوره هم با شورای نگهبان در این خصوص به توافق نرسیدیم. البته‏ تمام تلاشمان بر این است که با جلب نظر شورای نگهبان، در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری تمام مراحل و فرآیند انتخابات را الکترونیکی برگزار کنیم.
رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات الکترونیکی اکنون از نظر حیثیتی برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است، گفت: وقتی توانایی‌های بزرگی را در حوزه مباحث فنی و الکترونیکی مطرح می‌کنیم و از توانمندی بالایی نیز در این زمینه برخوردار هستیم، نباید با عدم ورود کامل به برخی حوزه‌ها، مورد انتقاد سایر جوامع واقع شویم و یا در داخل برخی گروه‌های سیاسی و افراد با این بهانه‌ها و ارائه تحلیل‌های گوناگون، ذهنیت جامعه را تحت تاثیر قرار بدهند.
وزیر کشور افزود: البته در این دوره از انتخابات در مسئله احراز هویت با کمک دستگاه‌های الکترونیک جدید، روند بسیار خوبی را طی کردیم، به گونه‌ای که در انتخابات اسفندماه حتی یک رای تکراری هم نداشتیم و سایر تخلفات انتخاباتی نظیر استفاده از شناسنامه تقلبی و افراد متوفی، در حد کاملاً ناچیز بود که این امر، یک دستاورد بزرگ است و نشان از رو به جلو بودن تلاش‌ها در این زمینه دارد.
رحمانی فضلی در ادامه سخنانش گفت: به عنوان وزیر کشور و عضوی از دولت تاکید می‌کنم رویکرد کلی دولت، تعامل با مجلس یازدهم با محوریت حل مشکلات مردم است و این انتظار را از مجلس جدید دارم که با در نظر گرفتن مسائل و شرایط کلی کشور نظیر شرایط کرونا و پیامدهای آن، تحریم‌ها و رکود شدید اقتصاد جهانی، به سمتی حرکت کنیم که با هم افزایی توان همه قوای کشور، بتوانیم در خدمت مردم و کشورمان باشیم.
وی افزود: در این عرصه، نیازمند همکاری و تعامل مثبت با یکدیگر هستیم. اصلاح قانون جامع انتخابات از دیگر موضوعاتی بود که وزیر کشور در این نشست به آن اشاره کرد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تاکید کرد ضرورت عرضه بیشتر سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ در بورس کورش الماسی اخلاق و سیاست «ابتکار» از مسیر پیش‌روی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 گزارش می‌دهد «ابتکار» از چالش‌های برگزاری کنکور و آزمون‌های پایان سال در روزهای کرونایی گزارش می‌دهد «ابتکار» میزان تاثیرپذیری بازارهای جهانی از کاهش قیمت نفت را بررسی کرد سرنوشت مبهم طلای سیاه میزبانی جام ملت‌ها با حساب‌های خالی، کمبود امکانات و جنگ روی سکوها؟ شوخی جالب در آستانه ۱۰۰ سالگی فوتبال ایران گفت‏و‏گوی ظریف و لاوروف طرح آمریکا در‏مورد برجام مردود و غیر‏عملی است پنتاگون در اقدامی معنادار مبادرت به انتشار سه فیلم از اشیاء پرنده و ناشناخته کرد وزیر کشور در ویدئو کنفرانس ستاد انتخابات کشور با استانداران: مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور آغاز شده است ادامه جنجال‌ها بر سر مدرک تحصیلی جعلی یک نماینده کدخدایی: برای ابطال انتخابات هنوز زمان داریم رئیس ستاد انتخابات کشور: اعتبارنامه تمامی منتخبان مجلس یازدهم ارسال شد وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد ایجاد فضای تعاملی برای والدین در شبکه شاد فقط نقد!