گفت‏و‏گوی ظریف و لاوروف طرح آمریکا در‏مورد برجام مردود و غیر‏عملی است

وزیران امورخارجه ایران و روسیه طرح تازه آمریکا در‏خصوص برجام را مردود و غیرعملی ارزیابی کردند.
محمد‏جواد ظریف و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه روز گذشته در گفت‏و‏گویی تلفنی درخصوص آخرین تحولات سیاسی در افغانستان و تلاش‌ها برای آشتی و تفاهم سیاسی در این کشور گفت‏و‏گو و تبادل نظر کردند.
طرفین در این گفت‏و‏گو همچنین در‏خصوص طرح متوهمانه تازه آمریکا در‏خصوص برجام رایزنی و آن ‌را مردود و غیر عملی ارزیابی کردند. گفتنی است روزنامه نیویورک تایمز یکشنبه ششب (۷ اردیبهشت) حیله آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را که بر اساس توافقنامه برجام از ۲۷ مهر ماه سال جاری لغو می‌شود، فاش کرد. به گزارش این روزنامه، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا طرحی را تهیه کرده است که طبق آن ایالات متحده ادعا می‌کند که هنوز از نظر حقوقی به عنوان یک دولت شرکت کننده در توافق هسته‌ای حضور دارد. اما در اصل این طرح برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران است که پس از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ لغو شد. ترامپ پیش‏تر بارها برجام را یک توافق ناقص خوانده بود و ۲ سال پیش با همین بهانه از آن خارج شد و تحریم‌ها را علیه ایران بازگرداند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تاکید کرد ضرورت عرضه بیشتر سهام شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ در بورس کورش الماسی اخلاق و سیاست «ابتکار» از مسیر پیش‌روی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 گزارش می‌دهد «ابتکار» از چالش‌های برگزاری کنکور و آزمون‌های پایان سال در روزهای کرونایی گزارش می‌دهد «ابتکار» میزان تاثیرپذیری بازارهای جهانی از کاهش قیمت نفت را بررسی کرد سرنوشت مبهم طلای سیاه میزبانی جام ملت‌ها با حساب‌های خالی، کمبود امکانات و جنگ روی سکوها؟ شوخی جالب در آستانه ۱۰۰ سالگی فوتبال ایران گفت‏و‏گوی ظریف و لاوروف طرح آمریکا در‏مورد برجام مردود و غیر‏عملی است پنتاگون در اقدامی معنادار مبادرت به انتشار سه فیلم از اشیاء پرنده و ناشناخته کرد وزیر کشور در ویدئو کنفرانس ستاد انتخابات کشور با استانداران: مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور آغاز شده است ادامه جنجال‌ها بر سر مدرک تحصیلی جعلی یک نماینده کدخدایی: برای ابطال انتخابات هنوز زمان داریم رئیس ستاد انتخابات کشور: اعتبارنامه تمامی منتخبان مجلس یازدهم ارسال شد وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد ایجاد فضای تعاملی برای والدین در شبکه شاد فقط نقد!