موج ایران همدل

 

 
گروه اجتماعی- وقتی آقای«م» بسته مواد غذایی را به دستش می دهد، انگار تمام خستگی آن روزش برای یافتن کار برطرف می شود، کارگر روزمزد ساختمانی است و چهره ای خسته دارد، نگاهی مهربان به آقای«م» می کند و می گوید: «چند روز هست کار گیرم نمیاد، خدا خودش عوضش رو بهت بده مرد...»
این روزها از این نمونه های مهربانی فراوان به چشم می خورد چون تعداد نیازمندان و کسانی که به ویژه در این روزهای کسادی کارها، کسب و درآمدشان دچار تنگنا شده است، زیاده شده اند. تعداد زیادی از کارگران روزمزد، اقشار آسیب پذیر در حاشیه شهرها و... که امیدشان به خدا و این مهربانی هاست.
از نیمه شعبان و همزمان با سخنان رهبر انقلاب و دعوت ایشان از مردم برای رزمایش همدلی و کمک مومنانه به اقشار آسیب پذیر، پویش گسترده همدلی با عنوان «ایران همدل» آغاز شد که پس از آن هر روز شاهد ایجاد موج گسترده ای از آن در میان مردم، چهره ها و برخی شخصیت های سیاسی هستیم که تلاش می کنند با یاری رساندن به نیازمندان، دیگران را نیز برای پیوستن به این  موج و پویش دعوت کنند.



در میان چهره ها، علیرضا بیرانوند از نخستین ها بود که در صفحه مجازی اش به این پویش پیوست و در اتفاقی جالب، صفحه اینستاگرام دفتر رهبر انقلاب نیز پست او را پسندید. بیرانوند از آذری جهرمی وزیر ارتباطات و رضارشید پور دعوت کرد و آن ها نیز با پیوستن شان از دیگران دعوت کردند  و تاکنون هنرمندان وچهره هایی همچون رامبد جوان، حسن ریوندی، نرگس کلباسی و... به این پویش پیوسته اند.  احسان علیخانی هم در صفحه اش نوشت:  «به لطف و معرفت شما رفقا ، مردم عزیز و مخاطبین عصر جدید از اول نوروز تا این لحظه نزدیک ١٧٠ هزار تا بسته ارزاق به نقاط محروم، تهران، قم، مازندران، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، همدان، فارس، اصفهان و خانواده ١٠ هزار زندانی ارسال شده که گزارش‌های این همدلی مبارک به زودی در قالب گزارش تصویری پخش خواهد شد، ان شاءا... ٣٠ هزار بسته دیگه در حال بسته بندیه و در هفته اول ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد که برسیم به رکورد تهیه ٢٠٠ هزار بسته ارزاق مردمی برای هموطنان بی بضاعت در یک برنامه تلویزیونی با محبت و عشق تماشاگران عصر جدید». همچنین اسماعیل آذری نژاد، روحانی نیکوکار هم هزار تبلت ایرانی برای آموزش های مجازی میان خانواده های نیازمند توزیع کرد.
از میان چهره های سیاسی محمدباقر قالیباف هم به این پویش پیوست و در صفحه اش نوشت:
«... ما هم که برای رزمایش همدلی برنامه‌ریزی عملیاتی کرده بودیم، با هم‌افزا کردن همۀ تلاش‌های مردمی و جهادی قرارگاه امام رضا علیه‌السلام ذیل پویش سراسری ایران همدل تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا با انگیزه و توانی مضاعف در این مسیر قدم برداریم. در نهایت برای این که زنجیره همدلی قطع نشود، از همه گروه‌های مردمی و جهادی و همچنین منتخبین مجلس یازدهم دعوت می‌کنم تا در این امر خیر و انسان‌دوستانه سهیم شوند و هر یک به هر شیوه‌ای که صلاح می‌دانند در پویش مومنانه و مهربانانۀ # ایران_همدل مشارکت کنند و زنجیرۀ همدلی را به تمام نقاط ایران گسترش دهند.»
در گوشه گوشه ایران همدل
در کنار ورود هنرمندان و چهره ها که البته انتظار از آن ها بیش از این است، این مردم هستند که ایران را امروز به «ایران همدل» تبدیل کرده اند. از روستاهای گوشه وکنارکشور بگیرید تا محله های پایتخت، بسیاری از مردم و گروه های جهادی به دعوت رهبر انقلاب پاسخ دادند و همراه موج کمک مومنانه به نیازمندان شدند. برای نمونه از نیکوکاران روستای حسین آباد بیرَم استان فارس که صدها بسته معیشتی برای نیازمندان تهیه کردند بگیرید تا خادمان بارگاه رضوی که 14 هزار بسته معیشتی را در رواق امام حرم مطهر برای نیازمندان تهیه و بسته بندی کردند.
بنیاد برکت نیز رزمایش همدلی برکت را با حضور رئیس دفتر رهبر انقلاب، طرحی یک‌ساله با هدف ایجاد 180 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم و با اولویت اشتغال آسیب‌دیدگان ناشی از بیماری کرونا تا پایان امسال کلید زدند که خبر خوشایندی بود.
مصلاهای سراسر کشور از جمله در قزوین و شیراز، امام خمینی(ره) تهران، سمنان، اصفهان، اهواز ، ارومیه و... همچنین موقوفه بیت الزهرای حاج قاسم سلیمانی در کرمان و بسیاری از پایگاه های بسیج و انجمن ها و خیریه های مردمی این روزها شاهدصحنه های زیبا و باشکوه همدلی و مهربانی است...