گزارش«چاه خوابی » و ورود به استخر کروکودیل ها !

وضعیت عجیب اقتصاد کشور
نموداری از آخرین وضعیت بورس کشورهای جهان نشان می دهد که کرونا بورس کشورهای مختلف را تحت تاثیر قرار داده و برخی از کشورها را بیش از 50 درصد منفی کرده این در حالی است که بورس ایران بعد از کرونا هم بر خلاف کشورهای دیگر روند صعودی دارد و این روزها یکه تاز جهان است. کاربران هم به این وضعیت بورس واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «اقتصاد توی ایران به صورت جمعی انجام میشه. یهو همه با هم میرن دلار می خرن، یهو همه با هم میرن سکه می خرن، یهو همه با هم میرن تو صف ثبت‌نام خودرو و یهو همه با هم میرن تو بورس!» کاربر دیگری نوشت: « این که شاخص بورس در این بلبشوی اقتصادی، هر روز داره بیش از پیش و به‌صورت غیرمتعارف اوج می‌گیره باید نگران بود.»
 
 
بازار یا استخر کروکودیل‌ها؟


«ورود به این منطقه، از ورود به استخر کروکودیل‌ها هم خطرناک‌تره!» با اجرای طرح فاصله‌گذاری، پاساژ‌ها و فروشگاه‌های زیادی برای مدتی بسته بودند که همین موضوع باعث می‌شد تا حدودی از ازدحام جمعیت جلوگیری شود. اما حالا با باز شدن بازارها و پاساژها دوباره ازدحام جمعیت زمینه شیوع ویروس کرونا را فراهم کرده است. ویدئویی از یک شهروند از مقابل پاساژ علاء الدین تهران در فضای مجازی منتشر شده که بسیار ترسناک است. این مکان یکی از پاتوق‌های همواره شلوغ تهران در هفته‌های گذشته و حتی در طول روزهای قرنطینه و تعطیلی مشاغل  محل استقراردست فروش‌های موبایل و لوازم جانبی‌اش بوده و حالا با بازگشایی پاساژها این منطقه به شدت خطرناک‌تر شده. کاربری نوشت: «فقط خدا به همه‌مون رحم کنه با این شلوغی‌ها وگرنه مسئولان که اصرار دارن وضع رو عادی نشون بدن».
 
 
درس های فدراسیون به شیوه لقمان!
سومین نشست فدراسیون با باشگاه ها با تاکید بر خودداری باشگاه‌ها از انعقاد قرارداد غیر اصولی در حالی برگزار شد که در شبکه های اجتماعی به نوع قرارداد بستن خود فدراسیون هم ایرادهایی گرفته اند. یکی از ورزشی نویسان مطرح کشور در توئیتی نوشت: «فدراسیون فوتبال که یکی از بدترین قراردادهای تاریخ فوتبال ایران رو با مارک ویلموتس بسته نشستی با عنوان خودداری باشگاه ها از انعقاد قرارداد غیر اصولی برگزار کرد.» کاربران دیگری هم به این ماجرا واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «جالبه که میزبان و اداره کننده جلسه هم آقای نبی دبیرکل فدراسیون بود که امسال در زمان عقد قرارداد با جونیور مهاجم برزیلی که کلی از پرسپولیس پول گرفت رئیس هیئت مدیره پرسپولیس بوده!» کاربر دیگری نوشت: «احتمالا جلسه گذاشتن و گفتن آقای نبی برو بگو مثل لقمان که به بچش نصیحت کرد هر کاری رو ما کردیم شما نکنید اون وقت درست میشه!»
 
 
گزارش تلخ «چاه خوابی»
شکل‌های مختلفی از پدیده‌های کارتن‌خوابی، زیر پل‌خوابی، گورخوابی و ... را تاکنون دیده بودیم که نشان از زندگی تلخ و اسفناک تعدادی از بی‌خانمان‌ها و معتادان دارند. اما ویدئوی جدیدی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر شده که پدیده جدید تونل‌خوابی  یا چاه خوابی در آن به تصویر کشیده شده است. ظاهرا در اطراف تهران حفره‌هایی وجود دارد که معتادان مدعی هستند خودشان آن‌ها را حفر کرده‌اند اما در واقع این حفره‌ها به شبکه‌ای از قناتی قدیمی متصل هستند که این مکان زیرزمینی به جایی برای سکونت مصرف کنندگان مواد مخدر و بی‌خانمان‌ها تبدیل شده است. این افراد در زمستان و فصل سرد سال به این مکان‌ها پناه می‌برند. حفره‌هایی که به صورت تونل به تونل به هم راه دارند و در گزارش گفته می‌شود که حتی به منطقه امامزاده شاه عبدالعظیم هم راه پیدا می‌کنند.

 
کار بزرگ پاکبانان شریف
«ما مدیون کار بزرگ پاکبان‌ها هستیم» ویدئویی از محل دفن زباله‌های خطرناک بیمارستانی در حومه شهر در شبکه‌های مجازی منتشر شده است که در آن کار بزرگ کارگران دفع زباله به تصویر کشیده می‌شود. تعدادی از رانندگان و کارگران در این منطقه هر روزه فعالیت دارند و زباله‌های خطرناک بیمارستانی را زیر آهک دفن می کنند و رویش خاک می‌ریزند. افرادی که در همه این روزهای کرونایی حتی در تعطیلات عید بدون هیچ وقفه‌ای کار کرده‌اند تا آلودگی‌ها را از شهر دور نگه دارند. کاربری با اشاره به ماجرای سحر قریشی با یک پاکبان نوشت: «باید یاد بگیریم که پاکبان‌ها و کارگران شهرداری انسان‌هایی فوق العاده شریف و فداکار هستند. باید رفتار محترمانه باهاشون رو یاد بگیریم». کاربر دیگری هم نوشت: «باید به داشتن این رزمندگان شجاع‌مون در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا افتخار کنیم».
 
 
قابل توجه شوآف کارها
تصویری از تلاش چند جوان اهوازی که صورت هایشان پیدا نیست اما آستین‌ها را بالا زده‌ و از روستای قلعه‌چنان شروع کرده‌اند و کولرهای خراب مردم را تعمیر می کنند در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و واکنش کاربران را هم به همراه داشت. کاربری نوشت: «رفقایی که خنکای مهربانی می‌آورید، دمتان گرم!» کاربر دیگری نوشت: «فقط نباید که در جنگ گمنام بود، البته گمنام از نظر ما، نه از نظر خداوند، دلشان گرم به الطاف خداوندی و دستانشان پرتوان، الهی آمین». کاربری هم نوشت: «جهاد اکبر که میگن یعنی همین بدون این که به دنبال شوآف و دیده شدن باشن رفتن و برای شادی دل مردم تلاش می کنن بدون دوربین، بدون شوآف.»