شنبه؛ اولین روز از ماه مهمانی خدا

عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان این که 100 گروه رصدی از غروب پنج شنبه برای رویت هلال ماه مبارک رمضان فعالیت می‌کنند،تصریح کرد: جمعه سی‌ام شعبان و شنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود.
 به گزارش اعتمادآنلاین، حجت‌الاسلام علیرضا موحدنژاد گفت: کارشناسان در این که هلال ماه غروب امروز پنج شنبه قابل دیدن نیست، اختلاف ندارند و بر این اساس، جمعه سی ام شعبان و شنبه نخستین روز ماه مبارک رمضان خواهد بود. وی افزود: گزارش‌های گروه‌های رصدی از غروب پنج  شنبه پس از دسته بندی به ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال و سپس خدمت مقام معظم رهبری تقدیم می‌شود. موحدنژاد گفت: اگر بر اساس این گزارش‌ها، رویت هلال ماه مبارک رمضان برای معظم له به لحاظ شرعی اطمینان بخش بود، طبعاً آغاز ماه مبارک اعلام خواهد شد. عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: گروه‌های متعددی که از غروب پنج شنبه در همه استان‌ها کار رصد را برعهده دارند، دارای تجهیزات و امکانات مناسب هستند و با توجه به شرایط این روزها، مراقبت‌های بهداشتی را نیز رعایت می‌کنند.  
موحدنژاد افزود: هر گروه استهلال متشکل ازچهارتا پنج فرد مجرب و آموزش‌دیده است که آموزش‌های لازم را در خصوص استفاده از تجهیزات و مسائل فقهی فراگر فته اندو سال‌ها در این زمینه سابقه دارند. این مقام مسئول افزود: ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب به اعضای گروه‌های رصدی اعتماد کامل دارد و گزارش‌های این گروه‌ها پس از تایید ائمه جمعه استان‌ها، به ستاد ارسال می‌شود.