بنیاد مستضعفان از اجاره اردیبهشت ماه املاک تجاری‌اش صرف‌نظر کرد

به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سیدپرویز فتاح در تشریح گزارش عملکرد بنیاد مستضعفان پس از شیوع کرونا در کشور گفت: طی دو ماه اخیر اقدامات بنیاد مستضعفان بدون وقفه و حتی در ایام تعطیل نیز ادامه داشت و همه اقدامات با هماهنگی کامل دولت و ستاد ملی کرونا انجام شده و به اطلاع رئیس‌جمهور، معاون اول و مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا رسیده است.
فتاح افزود: بنیاد مستضعفان با همه امکانات به میدان آمده و علاوه بر اموال و املاک، نقدینگی در اختیارش را هم به کار گرفته است. این ماموریت ما تا پایان کرونا و حتی بعد از آن برای جبران تبعات اقتصادی ادامه دارد و بنیاد مستضعفان در کنار مردم و دولت خواهد بود و مضایقه‌ای هم برای کمک‌‌رسانی به مردم نداریم.
وی ادامه داد: پس از شیوع کرونا اولین کار بنیاد مستضعفان در سطح ملی، بخشش اجاره‌بهای دو ماه فروردین و اسفند‌ماه بود و با توجه به ادامه بحران کرونا، امروز اعلام می‌کنیم کلیه اجاره‌بهای اردیبهشت‌ماه املاک تجاری بنیاد مستضعفان در سراسر کشور بخشیده می‌شود.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه بخشی از اقدامات بنیاد برای مقابله با شیوع کرونا، پرداخت وام قرض‌الحسنه به اقشار ضعیف و اصناف آسیب‌دیده در بحران کرونا است، گفت: با تامین مالی 300 میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان قرار شد، برای این اقشار وام قرض‌الحسنه در نظر گرفته شود و 200 میلیارد تومان از این مبلغ از طریق بانک سینا و 100 میلیارد نیز از طریق صندوق امداد ولایت به این عزیزان پرداخت می‌شود.


فتاح ادامه داد: از این تسهیلات قرض‌الحسنه، سهمیه‌ای برای اقشار و اصناف آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است و این سهمیه از طریق دستگاه‌های مرتبط به این عزیزان تخصیص می‌یابد و بنیاد مستضعفان هیچ مسئولیتی برای شناسایی افراد در اصناف و اقشار مذکور را ندارد و تنها تامین اعتبار این تسهیلات را عهده‌دار شده است.
 به گفته وی، قرار است پرداخت این تسهیلات که کارمزدی کمتر از 4 درصد دارد، از هفته جاری آغاز شود و سقف این تسهیلات پنج میلیون تومان خواهد بود و برای موارد خاص بسته به صلاحدید دستگاه‌های مرتبط، تا 10 میلیون تومان نیز پرداخت می‌شود و بازپرداخت این تسهیلات به‌صورت 24 ماهه در نظر گرفته شده است.
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به همکاری بنیاد مستضعفان با 400 گروه جهادی از ابتدای شیوع کرونا ابراز امیدواری کرد که این همکاری با گروه‌های جهادی توسعه یابد.
فتاح با تشریح کمک‌های بنیاد مستضعفان به کمیته امداد و بهزیستی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز طی چندین مرحله 160 میلیارد تومان به کمیته امداد و 46 میلیارد تومان هم به سازمان بهزیستی پرداخت شده است و این مبالغ توسط این دو نهاد، در ماموریت‌هایشان هزینه شده است. البته بنیاد مستضعفان پنج میلیارد تومان هم برای حمایت از کودکان کار در اختیار سازمان بهزیستی قرار داده است.
پرداخت مبلغ 13 میلیارد تومان به شهرداری تهران در سه مرحله در قالب کارت هدیه برای حمایت از کارگران پسماند، سازمان بهشت زهرا، دستفروشان و بخشی نیز برای زنان سرپرست خانوار، پرداخت مبلغ 20 میلیارد تومان در هماهنگی با رئیس قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها، برای حدود 38 هزار زندانی نیازمند، پرداخت کارت هدیه یک میلیون تومانی به کولبران سه استان کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان، پرداخت مبلغ 25 میلیارد تومان نقدا و با هدف توزیع میان افراد فاقد شناسنامه، مهاجران خارجی و نیازمندان استان سسیستان و بلوچستان، پرداخت هدیه یک میلیون تومانی به ملوانان و صاحبان قایق‌های مسافری در دو استان هرمزگان و بوشهر، پرداخت کارت هدیه 500 هزار تومانی برای تمام ساکنان جزیره هرمز، لارک و هنگام و همین رقم برای مددجویان جزیره قشم، کمک 7 میلیارد تومانی برای استان قم در 3 نوبت، کمک به خیریه‌هایی مثل کهریزک و برخی خیریه‌های بزرگ که درگیر کرونا بودند، تحویل 24 دستگاه آمبولانس به همراه سه راننده سه شیفت به ستاد مبارزه با کرونا استان تهران، تولید و تامین 1/5 میلیون ماسک، الکل و سایر تجهیزات لازم نیز از جمله اقداماتی بود که به گفته فتاح توسط بنیاد مستضعفان برای مقابله با شیوع کرونا انجام شده است.
سایر اخبار این روزنامه
تسهیلات 75 هزار میلیارد تومانی ‌به سرنوشت 18 میلیارد دلار دچار نشود! پیدا و پنهان یک گزارش/ چرا تفریغ بودجه 97 مهم است؟(یادداشت روز) اخبار ویژه عراقی‌ها در اخراج آمریکا با کسی تعارف ندارند تولید ماسک 3 لایه در کشور از 150 هزار عدد در روز به 3 میلیون رسید سامانه‌های راداری «خلیج‌فارس» و «مراقب» رونمایی شد پیرمرد سرش را از پنجره بیرون آورد و فریاد زد؛ بسیج مرد میدان‌های سخت است بلایی که کرونا ظرف 2 ماه بر سر آمریکا آورد نظر مراجع معظم تقلید در‌باره روزه ماه رمضان در سایه شیوع کرونا تقلای ‌ترامپ برای فتودیپلماسی با ایران با هدف انحراف افکار عمومی از افتضاح کرونا روایت آمریکایی‌ها جعلی و ‌هالیوودی است بنیاد مستضعفان از اجاره اردیبهشت ماه املاک تجاری‌اش صرف‌نظر کرد دیروز مشکلات کشور تقصیر دولت قبل بود امروز تحریم‌ها! با ما در فضای مجازی همراه باشید تسهیلات 75 هزار میلیارد تومانی ‌به سرنوشت 18 میلیارد دلار دچار نشود! تسهیلات 75 هزار میلیارد تومانی ‌به سرنوشت 18 میلیارد دلار دچار نشود!