پرش های بلند بهرام افشاگری های رسن  و خاطره یک خرواری قبله عالم !

مصطفوی-او را با پایتخت 5 شناختیم.  بهرام افشاری که دو سال بعد از آن دوباره با فصل ششم این سریال نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، اکنون سریال «دل» را در نمایش خانگی در حال توزیع دارد و فیلم «چشم و گوش بسته» را هم که آبان‌ سال 98 اکران شد ، برای انتشار در نمایش خانگی در راه دارد.  او هر چند که تا به حال در گفت‌وگوهایش اشاره کرده که در ابتدای ورود به عرصه بازیگری، فیزیک خاص و قد بلندش برای او دردسرساز شده است اما همین ویژگی باعث شده که در نقش کاراکترهای خاص به خوبی جا بیفتد و انتخاب مناسبی برای آن نقش‌ها باشد. مثلا در سریال «پایتخت» و فیلم «چشم و گوش بسته»، استفاده خوبی از قد بلند او شده و فیزیکش در این آثار کارکرد خاصی داشته است. پس از شهرتی که در «پایتخت» به دست آورد او بیشتر در فیلم‌های کمدی تجاری بازی کرده اما بعضی از نقش‌هایی که ایفا کرده، فارغ از کیفیت کلی اثر، از لحاظ ویژگی‌های شخصیتی متفاوت و متنوع بوده و افشاری با بازی خوبش، خود را تکرار نکرده است. این روزها که آقای بازیگر در تلویزیون، شبکه نمایش خانگی و سینما می درخشد پرونده ای از کاراکترهای مختلف متفاوت‌ترین و محبوب‌ترین نقش های افشاری نوشته ایم.  گزارش مان را در صفحه 6 بخوانید.
بشار رسن سومین فصل حضورش در تیم پرسپولیس را پشت سر می‌گذارد. او که عملکرد خوبی با پیراهن سرخ ها داشته است، در پایان فصل قراردادش به اتمام خواهد رسید و با وضعیت فعلی احتمال جدایی وی وجود دارد چرا که پرسپولیسی ها بدقولی های مختلفی را در قبال این بازیکن خوش تکنیک انجام داده‌اند. رسن شب گذشته در برنامه «فالوور» تلویزیون قطری حضور یافت و درباره موضوعات مختلف اظهار نظر کرد. بشار که این روزها در عراق به سر می‌برد، بارها در برنامه های این چنینی شرکت کرده اما صحبت های مجری در برنامه دیشب جنجال های زیادی را ایجاد و شایعه جدایی بشار را پررنگ‌تر کرد. خلاصه که بشار رسن این روزها یکی از بازیکنان شاکی پرسپولیس است که در کشورش عراق به‌سر می‌برد. او هنوز نتوانسته است به اندازه دیگر بازیکنان پرسپولیس از باشگاه پول بگیرد و از این بابت بسیار دلخور است. نکته جالب ماجرا افشاگری های هافبک عراقی است. هافبک عراقی سرخ‌های پایتخت می گوید: تا به حال به خاطر پرسپولیسی‌ها دوام آوردم و حرفی نزدم ولی هیچ‌کس تحمل نمی‌کند که فقط ۵ درصد پول بگیرد و صدایش درنیاید. او در بخشی از یک مصاحبه می گوید: « به من گفته‌اند پول قرارداد بیرانوند به آنتورپ را به تو می‌دهیم. یعنی حالا من باید دعا کنم بیرانوند به بلژیک برود تا باشگاه به من پول بدهد. این درست نیست!» مشروح این خبر را در خراسان ورزشی بخوانید.
* صاحب سلطنت ها معمولا آدم های عادی با ویژگی های قابل حدس هستند به جز موارد استثنا (که در تاریخ از تعداد انگشتان دست هم کمترند). می توانیم همه شان را در عادت ها و نوع زندگی جمع ببندیم. ناصرالدین شاه درفهرست پادشاهان عجیب تاریخ قرار می گیرد؛ پادشاهی که علاوه بر 50 سال حکومت، نوع به قتل رسیدنش، تعداد زن هایش، سفرهایش به فرنگ، علاقه اش به هنر، کوهنوردی و زبان خارجی او را به قدر کافی متمایز می کند. به غیر از همه این تفاوت ها، اسکار اخلاق دمدمی و بدون اقتدار را می توان به این پادشاه قاجار اهدا کرد. در صفحه تاریخ خاطره ای از ناصرالدین شاه قاجار نوشتیم که جالب است.  قبله عالم در خاطراتش از روزی می گوید که یک خروار کاغذ خوانده است! صفحه 7 را بخوانید.