حشدالشعبی: پاتریوت نمی‌تواند جلوی حمله مقاومت به آمریکایی‌ها را بگیرد


« کاظم الفرطوسی» اعلام کرد: پاسخ گروه‌های مقاومت به نیروهای آمریکایی محدود به موشک نیست و سامانه‌های پاتریوت آنها مانع از فعالیت ما در عراق نمی‌شود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: گاهی این نیروهای ‌اشغالگر با موشک‌های ساده هدف قرار می‌گیرند و این سامانه پیشرفته که ادعا می‌شود قادر به رهگیری موشک‌های هوشمند است، نمی‌تواند همین موشک‌های ساده را رهگیری کند. در هر حال، استفاده از پاتریوت برای پاسخ به موشک‌های کاتیوشا، (در عرصه نظامی) منطقی نیست.
به گزارش ایسنا، الفرطوسی گفت: استقرار سامانه‌های پاتریوت در عراق برای طرف‌های دیگر جز گروه‌های عراقی، با هدف سیطره بر منطقه و نیز اهداف استراتژیک است. این سامانه در راستای سامانه دفاع مشترک با اسرائیل، کار گذاشته شده است. سامانه پاتریوت از سرباز آمریکایی محافظت نمی‌کند، بلکه با هدف حفاظت از منافع آمریکا و اهداف استراتژیک بلندمدت است.
روزنامه «واشنگتن پست» پیش از این مدعی شده بود که راه‌اندازی سامانه‌های دفاعی پاتریوت در عراق‌، به خاطر حفاظت از نیروهای آمریکایی صورت گرفته است.


آمریکا اخیرا سامانه پاتریوت را در دو پایگاه خود در استان الانبار در غرب و اربیل در شمال عراق مستقر کرده است.
حشدالشعبی عراق در واکنش به تحرکات داعش در شمال این کشور نیز اعلام کرد، با خروج آمریکا از عراق، داعش نیز در این کشور از بین می‌رود.
تحرکات پنهانی آمریکا
« جاسم البخاتی» نماینده پارلمان و عضو «جریان حکمت ملی»، به سکوت مقامات کشورش در قبال بازدیدهای مقامات آمریکایی از پایگاه‌های نظامی خود در عراق، انتقاد کرد.
به گزارش ایسنا، وی در این باره گفت: علاوه‌بر نگرانی نسبت استقرار سامانه‌های پدافندی پاتریوت، نگرانی‌های دیگری نیز در داخل عراق نسبت به حضور آمریکا و تحرکات آن وجود دارد. سکوت در مقابل این اقدامات و تحرکات آمریکا، نگران‌کننده است و باید یک موضع سیاسی در این زمینه اتخاذ شود.
البخاتی در ادامه تصریح کرد: آمریکا به اراده ملت عراق احترام نمی‌گذارد و رهبران آن به طور مداوم از پایگاه‌های نظامی بازدید می‌کنند. این درحالی است که بازدیدها بدون توافق قبلی با دولت عراق صورت می‌گیرد.
سایر اخبار این روزنامه
غرب‌زده‌ها حتی زیر تابوت آمریکا، دست از التماس برنمی‌دارند چرا رهبر انقلاب به‌جای آمار دادن مثال زدند؟ (یادداشت روز) اخبار ویژه حشدالشعبی: پاتریوت نمی‌تواند جلوی حمله مقاومت به آمریکایی‌ها را بگیرد نرخ گوشت گوسفندی 12هزار تومان کاهش یافت ویرانی 430 هزار خانه در یمن حاصل 5 سال بمباران ائتلاف سعودی تلاش گروه جهادی مهاجران افغانستانی برای تأمین مایحتاج کادر درمانی کشور در مقابله با کرونا گستاخی شرکت‌های کره ای‌ علیه ایران با پشتوانه قاچاقچی‌ها حمایت معیشتی از ده‌‎ها هزار خانواده زندانیان نیازمند با امر رهبر انقلاب و اقدام بنیاد مستضعفان نمایندگی ایران در سازمان ملل: تحریم‌ها ستون پنجم کرونا هستند اعتراف معمار تحریم‌ها به عدم معافیت مبادلات بشردوستانه با ایران تقی‌زاده‌ها مشغول کارند روایت ارگان دولت از نقش چین در عبور ایران از شرایط سخت تحریم با ما در فضای مجازی همراه باشید غرب‌زده‌ها حتی زیر تابوت آمریکا، دست از التماس برنمی‌دارند غرب‌زده‌ها حتی زیر تابوت آمریکا، دست از التماس برنمی‌دارند