علت خودکشی دختر ۱۲ ساله ایلامی از زبان مدیرکل بهزیستی استان

روز گذشته رسانه‌ها از خودکشی دختر نوجوان اهل شهرستان هلیلان به دلیل فقر مالی خبر دادند و روابط عمومی بهزیستی ایلام نیز اطلاعیه‌ای را درباره علت خودکشی این دختر 12 ساله در سایت خود منتشر کرد.
 به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، زهرا همتی گفت: درپی تحقیقات به عمل آمده این خانواده ۵  نفره به علت معلولیت سرپرست خانواده از ناحیه یک دست، تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که درچارچوب قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه از کمک‌های مستمر و غیر مستمر سازمان شامل کمک هزینه ساخت مسکن (۱۴۰ میلیون ریال)، مستمری ماهیانه (پنج میلیون و ۱۵۰ هزار ریال)، کمک هزینه معیشت (‌هر سه ماه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال)، هزینه کمک معاش (هشت میلیون ریال) و سایر کمک‌های غیر مستمر نظیر بسته‌های غذایی برخوردارند اما به دلیل محرومیت مضاعف و فقر اقتصادی حاکم بر منطقه از بسیاری امکانات رفاهی و خدماتی برخوردار نیستند.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه بر اساس اعلام نظر والدین زینب، او دارای علائم افسردگی بود که به دلیل عدم آگاهی خانواده از این موضوع اقدامی در جهت درمان مشکلات روحی و روانی وی انجام  ندادند، تصریح کرد: با توجه به دریافت مستمری و یارانه ماهیانه که مبلغی بالای ۱۰ میلیون ریال بوده و نیز فعالیت خانواده در زمینه دامداری (پرورش چند راس گاو) تامین حداقل نیازهای خانواده دور از انتظار نیست اما متاسفانه به دلیل فقر فرهنگی خانواده و عدم آشنایی آنان با روحیه حساس فرزندان، خواسته‌های اولیه آنان را نادیده گرفته که درنهایت با توجه به زمینه افسردگی این عضو خانواده متاسفانه اقدام به خودکشی کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
ژوبین صفاری دولت کاری نکند! ضوابط موقت چک‌های برگشتی ابلاغ شد ارفاق کرونایی به صاحبان مشاغل برخی از رهبران بین‌المللی چگونه به مبارزه با شیوع کووید19 پرداخته‌اند؟ آزمون دشوار کرونا برای سیاستمداران علت خودکشی دختر ۱۲ ساله ایلامی از زبان مدیرکل بهزیستی استان «ابتکار» از تاثیر افزایش دستمزدها بر شاخص‌های اقتصادی گزارش می‌دهد دور باطل حقوق و تورم «ابتکار» از خطرات پیش روی افراد مهجور بر اثر شیوع کووید19 گزارش می‌دهد آسایشگاه‌ها در محاصره کرونا رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا: هر از چندگاهی بدهی جدیدی از دوران قالیباف کشف می‌شود بی‌مقدار: باید در افزایش حقوق کارگران تجدیدنظر شود جهانگیری در جلسه معارفه وزیر جهاد کشاورزی: سیاه‌نمایی‌ها مانع اطلاع مردم از دستاوردهای دولت شده است نگاهی جامعه‌شناسانه به مهمان ناخوانده زردنویسی چه پیامدهایی به دنبال دارد؟ خیزش دوباره پاپاراتزی از دامن شبکه‌های اجتماعی