دانشگاهیان باید میداندار جهش تولید در کشور باشند

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در صفحه اینستاگرام خود با ‌اشاره به شعار سال 99 (جهش تولید) نوشت: اگر حرکت پرشتاب به سمت تولید در اقتصاد ایران قبل‌تر یک توصیه بود امروز و با شرایط جدید یک ضرورت مهم است.
به گزارش تسنیم، رئیس‌نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: پدیده پیش‌بینی نشده کرونا که امروز همه اقتصاد‌های دنیا را درگیر کرده است، حالا بیش‌تر از قبل کشور‌های جهان را به سمت درون‌گرایی سوق می‌دهد و هر کشوری تلاش می‌کند ظرفیت‌های داخلی خود را قوی‌تر کند.
وی ابراز داشت: از سوی دیگر سقوط آزاد قیمت نفت در کنار تحریم‌های شدید آمریکا توفیق اجباری برای محقق شدن بودجه منهای نفت شده ‌است و البته رسیدن به این موفقیت، الزامات و سختی‌های خاص خود را دارد.
حجت‌الاسلام رستمی افزود: این دو عامل مهم چشم‌اندازی جز تقویت تولید پیش روی ما نمی‌گذارد و در این میان دانشگاه باید بیش‌تر از قبل به میدان بیاید و به چند سؤال جدی فکر کند و پاسخ ارائه دهد. 1- چگونه می‌توان اصل تولید را تبدیل به یک گفتمان عمومی کرد. 2- موانع جهش تولید در قوای سه‌گانه کدامند و دانشگاه چگونه باید برای رفع این موانع مطالبه‌گری تخصصی کند. 3- نسبت جهش تولید با شفافیت چیست و چگونه دانشگاه می‌تواند ناظر پروژه شفافیت باشد؟ و مولفه‌های تولید که توسط برخی کارشناسان مطرح می‌شود قرابت‌هایی با ادبیات نئولیبرال دارد، دانشگاه چگونه می‌تواند گفتمان تولید را ادبیات‌سازی کند که عارضه‌های نئولیبرالیسم برای آن اتفاق نیفتد و عدالت به حاشیه نرود؟.
رئیس‌نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: بدنه دانشگاهیان کشور اعم از اساتید، دانشجویان و البته تشکل‌های استادی و دانشجویی باید میدان‌دار حرکت کشور به این سمت و سو باشند.