رزمایش پدافند زیستی بسیج ادارات برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در این رزمایش با اشاره به آمادگی همه بخش‌های بسیج برای مقابله با کرونا، گفت: بسیجیان تهران همانند سایر همرزمان خود از همان روز‌های اول اعلام شیوع کرونا در تهران وارد مقابله با این ویروس شدند و خدمات زیادی را در عرصه ضدعفونی معابر، توزیع انواع مواد ضدعفونی‌کننده، تولید ماسک و لباس بیمارستانی، تهیه آبمیوه و مواد غذایی بهداشتی برای بیماران و نیرو‌های درمانی ارائه کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در این رزمایش ۱۰ هزار نفر از بسیجیان ۲۳ دستگاه دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی شرکت دارند، افزود: در این ماموریت تمامی بخش‌های اداری و محل رجوع ارباب رجوع ضدعفونی می‌شود.
فرمانده سپاه تهران بزرگ همچنین در حاشیه این رزمایش اظهار داشت: امروز با توجه به گشایش ادارات و حضور کارکنان دولت در محل کار، بسیج ادارات در تهران اقدام به یک نوع رزمایشی کرد که در آن اقدام به ضدعفونی و رفع آلودگی محیط کار برای کارکنان و ارباب‌رجوع کند.
وی ابراز امیدواری کرد که ارباب‌رجوع نیز طی روز‌های آتی با حوصله و آرامش به دستگاه‌های دولتی مراجعه کنند تا ازدحام نشود و زمینه حفظ فاصله اجتماعی فراهم شود.


سردار یزدی گفت: نیرو‌های سپاه تهران بزرگ از دوم اسفند به بعد، آمادگی خود را در قالب قرارگاه زیستی استان تهران در ارتباط با ارائه آموزش‌های مورد نیاز برای تولید ماسک، مواد ضدعفونی و گندزدایی انجام داد و نقاهتگاه‌های قبل و بعد از بستری در بیمارستان را برای بیماران کرونایی به راه انداخت.
فرمانده سپاه تهران بزرگ بیان داشت: روز گذشته با بیش از ۲۵ دستگاه و نهاد دولتی و عمومی نیز میثاق‌نامه‌ای امضا کردیم تا در تهران نیز مانند سایر استان‌ها در آستانه ماه مبارک رمضان، باری از دوش خانواده‌های نیازمند و آنانی که به‌دلیل شیوع کرونا شغل و درآمد خود را از دست داده اند، برداریم و شاهد خالی بودن سفره‌ای نباشیم.
در این رزمایش که با حضور خادمان مسجد جمکران برگزار شد، پرچم و حمایل این مسجد به سردار یزدی تقدیم گردید و نیرو‌های بسیجی حاضر در این مراسم نیز پس از رژه در مقابل مسئولان نظامی و انتظامی، به دستگاه‌های مربوطه خود برای ضدعفونی‌سازی مراجعه کردند.