بسیج برای رزمایش «کمک مؤمنانه» آماده شد

سرویس جامعه جوان آنلاین: کرونا آزمونی سخت که تا اینجای کار ملت ایران با درخشش و سربلندی از آن بیرون آمده‌اند، اما همه‌گیری ویروس تبعات اقتصادی وسیعی بر جای گذاشته و دامان بسیاری از اقشار ضعیف جامعه را گرفته است، همین امر هم تأکید رهبر معظم انقلاب را در برپایی رزمایش گسترده مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا در پی داشت. با این فراخوان سازمان بسیج مستضعفین برای لبیک به فرمان ولی امر مسلمین از امروز رزمایش سراسری «کمک مؤمنانه» را با محوریت ۵۴ هزار پایگاه مقاومت بسیج و با رمز مقدس یا صاحب الزمان (عج) در سراسر کشور کلید زده است؛ رزمایشی که مرحله نخست آن تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و بناست تا دغدغه‌های مادی خانواده‌های نیازمند را برطرف کند.
سخنرانی نیمه شعبان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در کنار محور‌های اساسی و مهمی که داشت با یک فراخوان همراه بود؛ فراخوانی برای برپایی رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه به فقرا و نیازمندانی که بیماری کرونا زندگی‌شان را تحت تاثیر قرار داده است. در پی این فراخوان روز گذشته سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، از برگزاری رزمایش سراسری کمک مؤمنانه از امروز خبر داد.
آغاز مرحله نخست رزمایش «کمک مؤمنانه»
از ابتدای شیوع کرونا در کشور سازمان بسیج دست‌کم یک‌میلیون بسته سبد غذایی را میان نیازمندان سراسر کشور توزیع کرده است و در رزمایش جدید این حرکت با شتاب بیشتری دنبال می‌شود.


بر این اساس بناست تا بسیج به عنوان تشکلات مردمی گسترده که در سراسر کشور پایگاه دارد، با محوریت ۵۴ هزار پایگاه در کل کشور، رزمایش سراسری «کمک مؤمنانه» را برگزار کند.
سردار سلیمانی با بیان اینکه فاز نخست این رزمایش از روز شنبه (امروز) با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) آغاز می‌شود، گفت: مرحله اول این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود و پس از آن، مراحل بعدی ادامه خواهد داشت.
به گفته وی در این رزمایش بیش از ۱۱۰هزار رده بسیج و تشکلات مردمی وارد عمل خواهند شد و دستورالعمل این رزمایش هم به نواحی بسیج در سراسر کشور ابلاغ شده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت جشن نیمه شعبان، کمک به محرومان در کانون توجهات قرار گرفت و معظم‌له ضمن تحسین مردم در مقابله با ویروس کرونا همگان را برای انفاق جمعی و کمک به محرومان به ویژه در ماه رمضان تشویق کردند، همین موضوع مبنایی شد تا سازمان بسیج مستضعفین با در اختیار داشتن ۵۴هزار پایگاه مقاومت بسیج رزمایش سراسری کمک مؤمنانه به نیازمندان و افراد متضرر به ویژه در ایام شروع اپیدمی کرونا را آغاز کند.
سلیمانی افزود: پس از شروع ویروس کرونا در کشورمان ظرفیت‌های قابل ملاحظه‌ای به منصه ظهور رسید از طرفی نیز با توجه به اثرات مخرب شیوع یک اپیدمی در دنیا و از جمله وارد شدن لطمات معیشتی و اقتصادی به خانوار‌های ضعیف نیازمند اقدامات جدی برای کمک به محرومان هستیم.
استفاده از ظرفیت خیرین و ائمه جمعه و جماعت
رزمایش سراسری «کمک مؤمنانه» پیوست‌های متنوعی دارد. در این طرح از ظرفیت خیرین و ائمه جمعه و جماعت و همچنین از همکاری سایر دستگاه‌ها استفاده خواهد شد.
نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مؤمنانه» به این صورت است که کمک‌های نقدی و غیرنقدی در هر منطقه‌ای به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.
مردم علاقه‌مند به شرکت در این رزمایش سراسری می‌توانند کمک‌های نقدی خود را با کد دستوری #۱۱*۸۸۰* یا شماره حساب ۵۱۵۱۸۱۸۰۸۶۰۱۱ و شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۲۱۴۴۸۵۲۰۹ بانک سپه به نام سازمان بسیج ارسال کنند.