لبیک مردم به رزمایش کمک مومنانه


 
مقام  معظم رهبری در رهنمود هایی که  به مناسبت عید نیمه شعبان داشتند بر لزوم کمک مومنانه به نیازمندان در آستانه ماه رمضان با هدف کاهش آسیب‌های اقتصادی  و اجتماعی کرونا  تاکید کردند و با اشاره به مثال هایی از حرکت ها وپویش های  خیرخواهانه  کمک  اقشار مختلف مردم در سراسر کشور به نیازمندان  به پویش مردمی  درسبزوار باعنوان هرمحله یک قربانی اشاره کردند و( گفتند : در سبزوار طرح  هرمحله یک قربانی آغاز شده است که  اهل محل جمع می شوند یک گوسفند قربانی می کنند وبه نیازمندان همان محل گوشت می دهند که کار مهم ، لازم وجالبی برای اطعام نیازمندان است  ) ، پس از تاکید رهبر انقلاب بر  رزمایش کمک مومنانه موج  وسیعی از لبیک  به این رزمایش در سراسر کشور واستان ایجادشد وگروه ها ی  مختلف از مردم  مثل همیشه پای درراه کمک به اقشار نیازمند جامعه  وبرادران  دینی خودگذاشتند.
به گزارش  خراسان رضوی درشهر مشهد در فضای تلگرامی پویش همگانی با عنوان «رزمایش همدلی» به راه  افتاد  ویک شرکت بخش خصوصی  گردشگری  در مشهد نیز با هدف تهیه و تأمین غذای نیازمندان، اقدام به توزیع دو هزار وعده غذای گرم به صورت بسته‌بندی و کاملاً بهداشتی کردو غذاهای گرم تحویل خیریه‌های همدم، انصار جواد الائمه، حضرت رسول، لاله خونین اکبر، امیرالمؤمنین و درمانگاه امراض پوستی شد تا بین خانواده‌های تحت پوشش توزیع شود،همچنین درنیشابوردر لبیک به رهنمودهای رهبر انقلاب ، سه  هزار بسته غذایی میان اقشار آسیب پذیر توزیع شد ، هیئت متوسلین به حضرت رقیه (س) خیابان گاز مشهد نیز با اهدای 313 بسته ارزاق به حاشیه نشینان مشهد پای در عرصه کمک به نیازمندان گذاشت ،همچنین درمنطقه طلاب مشهد گروه خدمت گزاران حضرت عباس (ع) به مناسبت عید نیمه شعبان توزیع 110 بسته کمک معیشتی به حاشیه نشینان ونیازمندان داشتند ،هیئت فرهنگی  و مذهبی جوادالائمه مشهد نیز با بسته بندی سبد معیشتی ویژه نیازمندان به رزمایش کمک مومنانه لبیک گفتند.
پویش مردمی «هر محله یک قربانی» در سبزوار
درایام  میلاد امام زمان (عج) یکی از گروه های خیر  مردمی ،پویشی با عنوان «هرمحله یک قربانی» را برای نخستین بار در شهر سبزوار به راه انداختند که هزینه جشن های نیمه شعبان در هر محله صرف اطعام نیازمندان و محرومان شود. کار این پویش  در رهنمودهای  رهبر معظم انقلاب به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت مهدی (عج) مورد تمجید و قدردانی قرار گرفت و رهبر انقلاب در توصیف  این اقدام گفتند: در سبزوار طرح  هرمحله یک قربانی آغاز شده است که    اهل محل جمع می شوند یک گوسفند قربانی می کنند وبه نیازمندان همان محل گوشت می دهند که کار مهم ، لازم وجالبی برای اطعام نیازمندان است.دبیر پویش مردمی هرمحله یک قربانی در شهرستان سبزوار در گفت‌وگو با خراسان رضوی در خصوص چگونگی شکل گیری این پویش گفت: قرار بر این بود که تمامی محلات شهر سبزوار را در این پویش قرار بدهیم و هرمحله ای که هر سال برای جشن های میلاد امام زمان (عج)  ایستگاه صلواتی می شد با توجه به شرایط کرونایی در قالب قربانی نذر سلامتی امام زمان (عج) و رفع بلای شهروندان از بیماری منحوس کرونا انجام شده است. جواد شمس آبادی با بیان این‌که در این پویش سعی شده که تمامی نکات بهداشتی برای جلوگیری از انتشار  ویروس  کرونا رعایت شود، افزود: با اجرای این پویش از تجمعات زیاد برای پیشگیری از بیماری کرونا جلوگیری و همچنین گوشت میان خانواده های نیازمند و محروم توزیع می شود. وی ادامه داد: از خیرین محلات تقاضا داشته ایم که هزینه های هرسال برای برگزاری جشن میلاد امام زمان (عج) را در این مسیر انجام دهند. دبیر پویش مردمی هرمحله یک قربانی تصریح کرد: تاکنون در 25 محله شهر سبزوار 22 مورد قربانی با کمک‌های مردم و خیرین نیک اندیش انجام شده و به طور میانگین برای هر قربانی 20 میلیون ریال در نظر گرفته شده است. شمس آبادی تاکید کرد: در این طرح سعی داشته ایم که گوشت قربانی در بین نیازمندان همان محله توزیع شود.


توزیع 3 هزار بسته غذایی میان اقشار آسیب پذیر در نیشابور
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور نیز  گفت:سه هزار بسته غذایی در قالب پویش مهر مهدوی بین اقشار آسیب دیده از کرونا در این شهرستان توزیع شد.حجت الاسلام جوانشیری افزود: از چند روز گذشته با هدف تهیه ۱۵ هزار بسته غذایی و توزیع آن بین اقشار آسیب دیده از شرایط کرونایی شهرستان به همت ۳۷ تشکل مردمی، انقلابی و سمن های اجتماعی آغاز شده است و مردم نوع دوست نیشابور تا کنون بیش از دو میلیارد ریال به این پویش کمک کرده اند.
توزیع 5 هزار بسته  درشهر بردسکن
 در  سالروزولادت امام زمان (عج) بیش از پنج هزار بسته تبرکی و فرهنگی در ورودی شهر بردسکن توزیع شد. متصدیان 30 نانوایی بردسکن در شب ولادت با سعادت امام زمان (عج) 20 هزار قرص نان صلواتی را بین مردم توزیع کردند. مدیر آموزش و پرورش بردسکن نیز گفت: به مناسبت ولادت با سعادت امام زمان (عج) 313 بسته معیشتی بین دانش آموزان بی بضاعت این شهرستان توزیع شد. همچنین  500 بسته متبرک بین اهالی شهر انابد توزیع شد.
مدیر کانون مرکزی خادمیاران رضوی کاشمرنیز از توزیع سبدکالا در مناطق محروم کاشمر توسط بانوان خادمیار این شهرستان خبر داد.همچنین ۲۸ هزار بسته پذیرایی توسط نیروهای جهادی و خدمت گزاران مهدیه کاشمر در کاشمر توزیع شد.
ذبح  10 گوسفند وگاو درگناباد
درگناباد نیز ذبح بیش از 10گوسفند وگاو به نیت سلامتی امام زمان(عج)  انجام شد وگوشت ها در بین نیازمندان در  شهرگنابادو بیدخت و رو ستاها توزیع شد.
پویش نذر سلامت در داورزن
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  داورزن نیز از پویش نذر سلامت ویژه نیازمندان و کارگران فصلی خبر داد. هادی امیدیان اظهارکرد:با فراخوان دو مرکز نیکوکاری در شهر داورزن و روستای حسین آباد از خیران ،بسته های حمایتی از نیازمندان و کارگران فصلی که در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا بیکار شده بودند تهیه و توزیع شد. وی افزود: تعداد 85 بسته حمایتی برای نیازمندان غیر تحت پوشش به ارزش هرسبد 200 هزار تومان توسط مرکز نیکوکاری شهید حسین داورزنی در اختیار آنان قرار گرفت. امیدیان افزود:هشت راس گوسفند توسط خیران  ذبح شدو گوشت ها  بین کارگران فصلی و آسیب دیدگان کرونا   توزیع شد. وی ادامه داد:  در روستای حسین آباد نیز تعداد ۱۰۰بسته غذایی  با ارزش هر سبد ۲۰۰ هزارتومان تهیه و در بین نیازمندان روستای حسین آباد و مهرآباد پخش شد همچنین با جمع آوری نذورات قربانی، دو راس گوسفند ، ذبح قربانی و بین ۱۰۰ خانواده  نیازمند  توزیع شد.
 توزیع ۱۸۰ بسته مواد غذایی در تربت جام
حجت الاسلام هاشمی رئیس تبلیغات اسلامی تربت جام  گفت: مرحله اول توزیع بسته های حمایتی به نیت سلامتی امام عصر «عج» برای کارگران و نیازمندان به میزان ۱۸۰ بسته به ارزش هر بسته ۱۱۰ هزار تومان است تهیه شد.به گزارش تسنیم، تعدادی  از خدام  حرم  رضوی درحرکتی  خیرخواهانه بدهی جمعی از مردم  مناطق  محروم مشهدبا کاسبان مشهدی را تسویه کردند. در این حرکت خیرخواهانه، خدام بارگاه منور رضوی در مناطق محروم مشهد حضور یافتند و بدهی مردم به کاسبان این مناطق را تسویه کردند.