جزئیات واگذاری 30 هزار میلیاردی سهام

وزیر اقتصاد ضمن اشاره به واگذاری 30 هزار میلیارد تومانی سهام دولتی به مردم با تخفیف 20 تا 25 درصد جزئیاتی در این‌باره اعلام کرد.
وزیر اقتصاد در برنامه گفت وگوی ویژه خبری، به نحوه عرضه واگذاری اولیه شرکت‌ها در بورس به عموم مردم اشاره کرد و گفت: تصمیم گرفتیم که عرضه‌ها به صورت فراگیر صورت پذیرد. در این روش عرضه‌ها در دو نوبت انجام می شود که هر گروه مشمول تخفیف ۲۰ و ۲۵ درصد است. در حقیقت این تخفیف شامل خرید اولی‌ها خواهد شد. دژپسند ادامه داد: سقف خرید برای هر فرد دو میلیون تومان خواهد بود، برای این نوع خرید تنها ارائه کد ملی کفایت می‌کند. وی افزود: امیدواریم بتوانیم ۱۵ اردیبهشت اولین فراخوان برای عرضه را منتشر و اطلاع رسانی کنیم. دژپسند با بیان این که هدف نخست از این اقدامات،انتقال مالکیت دارایی‌های دولتی است افزود: مردمی کردن اقتصاد کشور، هدف اصلی واگذاری هاست و برآورد ریالی ما از این واگذاری‌ها ۳۰ هزار میلیارد تومان است.
شستا به زودی عرضه می شود؛ شاید هفته آینده
همزمان با واگذاری سهام دولتی، سهام شرکت های بزرگ خصولتی نیز در مسیر واگذاری قرار دارد. امروز 10 درصد از سهام هلدینگ صباتامین وابسته به شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) عرضه می شود. قرار است 12 درصد از سهام خود شستا نیز به زودی واگذار شود. دیروز، شیرازی مدیرعامل صباتامین گفت: در سال جاری سیاست وزارت رفاه و شستا عرضه باقی مانده شرکت هایی است که هنوز بورسی نشدند که بزرگ ترین شرکت هم شستاست که برآورد می شود در هفته آینده عرضه شود. امیری عضو هیئت مدیره سازمان بورس هم گفت: شستا اقداماتی  را که باید انجام می‌داد ،انجام داده است. یک یا دو اقدام دیگر مانده که باید توسط شرکت انجام شود و زمانی که این اقدامات هم صورت بگیرد، سهام شستا عرضه می شود.