کنترل ویروس، پایان اردیبهشت

 وزیر بهداشت دیروز در نشست مجلس گفت: ان‌شاءا... تا آخر اردیبهشت‌ماه به مهار ویروس کرونا خواهیم رسید. سعید نمکی که دیروز برای ارائه گزارش کرونایی به مجلس رفته بود،افزود: امروز، روز ریشه‌یابی منشأ بیماری کرونا نیست بلکه روز مبارزه تمام عیار با این ویروس است.  ان شاءا... تا آخر اردیبهشت ماه به مهار ویروس کرونا خواهیم رسید.
یک افتخار
وی مهم ترین افتخار کشور را سرگردان نشدن بیماران در دوران پیک بیماری ناشی از ویروس کرونا دانست و گفت: این در حالی است که این ویروس بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی را به زانو درآورده، به طوری که بیماران در چمن های بیرون بیمارستان ها سرگردان هستند، این در حالی است که میزان تخت بیمارستان های اروپایی در بدترین حالت 4 تا 5 برابر ایران است.
متوهم نشویم


نمکی گفت: اکنون کشور در مرحله مدیریت بیماری است و نباید دچار توهم شده و تصور کرد که به مرحله مهار و کنترل رسیده‌ایم. وی با بیان این که برای واردات ماسک و لباس پرستاران با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران با مشکلات بسیاری روبه‌رو بودیم، افزود: سازمان جهانی بهداشت با برقراری ویدئوکنفرانس خواهان ارائه تجربه موفقیت‌آمیز ایران در مبارزه با کرونا به سایر کشورها شد. وی با بیان این که در روزهای آینده شاهد نمایش زیباتری از مقابله با کرونا خواهیم بود، تصریح کرد: فاصله بین مرگ و میر و تعداد افراد آلوده کاهش چشمگیری یافته است به گونه‌ای که از نظر ابتلا در دنیا در مرتبه هفتم و از نظر مرگ  و میر ششم هستیم که این عدد در روزهای آینده مطلوب تر می‌شود.