کرونا، انگلیس خبیث را رسواتر از گذشته کرد

سرویس سیاسی-در هفته‌های گذشته و در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در ایران، رسانه‌های معاند از جمله بی‌بی سی فارسی، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال، رادیو فردا، دویچه وله آلمان، رادیو فرانسه، رادیو زمانه و...اینگونه القاء می‌کردند که بی‌تدبیری مقامات ایرانی موجب شده تا این کشور با بحران کرونا مواجه شود.  این رسانه‌ها طوری وانمود می‌کردند که در میان کشورهای جهان- و به خصوص در مقایسه با اروپا و آمریکا- فقط ایران است که اینچنین در بحران کرونا گرفتار شده است.
کارویژه این رسانه‌ها تخریب امنیت روانی مردم ایران است. به همین خاطر در هفته‌های گذشته، تیتر اصلی رسانه‌های معاند فقط به آمار جان باختگان و مبتلایان کرونا در ایران اختصاص داشت. نکته قابل تأمل اینجاست که آمار بهبودیافتگان در ایران که سیر صعودی نیز داشت، به صورت کامل در این رسانه‌ها سانسور می‌شد؛ این رویکرد غیراخلاقی و غیرانسانی اصلا عجیب نبود، چرا که وظیفه اصلی رسانه‌های معاند، تحقیر، توهین، مایوس کردن و ایجاد ناامیدی در مردم ایران است.  در همین رابطه، بی‌بی سی فارسی- رسانه استعمار پیر- در گزارشی با عنوان «چرا این تعداد مسئولان حکومت ایران کرونا گرفته اند؟» به قلم حسین باستانی- بولتن نویس سابق رئیس‌دولت اصلاحات و ستون نویس فعلی رسانه ملکه انگلیس- با‌اشاره به ابتلای سخنگوی وزارت بهداشت ایران (دکتر حریرچی) به کرونا، مقامات ایران را به ناکارآمدی و پنهان‌کاری متهم کرد.
باستانی در بخشی از این گزارش نوشت:«معاون وزیر بهداشت(حریرچی) عرق ریزان و سرفه کنان آمار منتشر شده در مورد میزان گسترش کرونا را تکذیب کرد، در حالی که خود او مبتلا بود. تصویر او در واقع نمادی از رویه آشنای مسئولانی بود که به انکار بحران- حتی در انکارناپذیرترین شرایط ممکن- عادت کرده‌اند».
خیال خام براندازی در ایران با کرونا!


بی بی‌سی فارسی همچنین در گزارش دیگری با عنوان «آیا کرونا،ویروس برانداز است؟» نوشت:«مبتلا شدن معاون وزیر بهداشت جمهوری اسلامی به ویروس کرونا...طنز تلخی است که عمق فاجعه مدیریت کلان در جمهوری اسلامی را هویدا می‌کند. فردی که خود پزشک است و در جایگاهی قرار گرفته که باید کشوری را از ابتلا نجات دهد نمی‌تواند از خودش مراقبت کند.»
در ادامه این گزارش آمده است:«شاید در پاسخ بگویید او به واسطه وظیفه‌اش، این روزها در معرض مداوم بیماران قرار داشته و دلیل ابتلای او همین است؛ در جواب باید گفت، پروتکل‌های بهداشتی و امنیتی در هنگام حضور در فضاهای آلوده به نحوه‌ای طراحی شده که کادر پزشکی و همراهان بیمار دچار آلودگی با ویروس نشوند اما ایرج حریرچی...نشان داد سهل‌انگار و غیرمتخصص است و این فرضیه را بیش از پیش تایید کرد که در نظام جمهوری اسلامی مدیران بخش‌های مختلف بیش از دارا بودن تخصص باید متعهد به نظام سیاسی باشند».
بی بی‌سی در ادامه نوشت:«یکی از القابی که پس از ابتلای تعدادی از مسئولین به کرونا به این ویروس داده شد لقب «ویروس دموکرات» بود به این معنی که کوئید ۲۰۱۹ تفاوتی میان افراد، غنی و فقیر و مسئول وغیر مسئول قایل نمی‌شود و تهدید آن متوجه تمام افراد جامعه است...با این حساب در صورت فراگیری غیر قابل انتظار این ویروس و ابتلای میلیونها نفر به آن، بخشهای مختلف و گاها حساس نظام فلج خواهد شد. نیروهای نظامی یکی از بخشهایی خواهد بود که درصورت انتشار گسترده کرونا تهدید جدی خواهد شد».
رسانه استعمار پیر در ادامه با ذوق زدگی از ابتلای مردم ایران به ویروس کرونا نوشت:«حال شرایط اضطراری را در نظر بگیرید که به علت انتشار گسترده ویروس و ابتلای میلیونها نفر از شهروندان که گردانندگان صنایع اساسی تامین‌کننده آب، برق و موادغذایی هستند به علت ابتلا و یا خطر ابتلا نمی‌توانند مانند شرایط عادی به تولید کالاهای اساسی بپردازند. در چنین سناریویی شرایط خاص حاکم بر کل کشور، فقدان منابع مالی که دولت هم‌اکنون نیز با آن مواجه است، تعطیلی صنایع اصلی، قحطی، خاموشی‌های طولانی مدت برق و کمبود آب شرب تبعات بسیار وحشتناکی را برای مردم می‌تواند به دنبال داشته باشد؛ موضوعی که بالقوه می‌تواند به واکنش مردم منجر شود. با این اوصاف نظامی که سالها ایجاد «مخوفترین» نهادهای امنیتی جهان و سرکوب مخالفان را در کارنامه خود دارد، این‌بار تحت تاثیر و مغلوب ویروسی شود که شاید «ویروس برانداز» تاریخ نام بگیرد».
رسوایی بزرگ
اما ذوق‌زدگی بی‌بی سی فارسی از شیوع کرونا در ایران و خیال پردازی درباره براندازی در ایران از طریق این ویروس، چند روزی بیشتر دوام نیاورد و خبر مبتلاشدن مقامات انگلیسی از جمله بوریس جانسون نخست‌وزیر و همچنین ولیعهد، وزیر بهداشت و شمار قابل توجهی از مسئولان حکومتی انگلیس به کرونا، رسانه‌های انگلیسی را در بهت فرو برد و این کشور را با رسوایی بزرگی مواجه کرد.
خبرهای منتشر شده از وخامت حال نخست‌وزیر انگلیس حکایت دارد. رسانه‌ها اعلام کردند که بوریس جانسون به آی سی یو (بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سن توماس) در مرکز لندن منتقل شده است.
حال سؤال اینجاست که بوق‌های تبلیغاتی غرب اکنون کجا هستند که عدم رعایت نکات بهداشتی و دست دادن‌های دونالد ترامپ و بوریس جانسون را پیراهن رسوایی ناکارآمدی و جهل در آمریکا و انگلیس کنند؟ تا این‌همه تعلل در قرنطینه کردن و تعطیلی اجتماعات را فریاد کنند؟ اگر ایران با چند ده نفر مبتلا، دانشگاه‌ها و مدارسش را تعطیل کرد، اینها با چند صد نفر هم اقدام نکردند. کجاست وجدان منصف و بیداری که این حقایق را بازگو کند؟
کیوان حسینی- روزنامه نگار ضدایرانی شاغل در رادیو فردا- در واکنش به خبر مبتلاشدن نخست‌وزیر انگلیس به کرونا در توئیتی اذعان کرد:«وضعیت سلامت بوریس جانسون، بریتانیا را شوکه کرده و تبدیل شده به معمای تازه کرونا، این مسئله همزمان یادآور نقش پیچیده رهبران سیاسی در زندگی شهروندان است. بوریس جانسون حالا فقط یک سیاستمدار بیمار نیست. او رهبر است. نماد است. و سرنوشتش می‌تواند به بخش مهمی از تاریخ کرونا تبدیل شود».
انگلیس، قربانگاه کرونا
بی بی‌سی فارسی- 2 اسفند 98- در گزارشی با عنوان «ایران، دومین قربانگاه کرونا در جهان، بعد از چین» نوشت:«منابع رسمی در ایران، مرگ چهارنفر را به دلیل ابتلا به ویروس کرونای جدید تایید کردند و اعلام کرده‌اند که با شناسایی 13 مورد جدید، شمار مبتلایان به این بیماری به 18 نفر رسیده است».
به گزارش میزان، بی‌بی‌سی‌فارسی در شرایطی در گزارش مزبور از واژه «قربانگاه»!- با هدف القای ترس، وحشت و ناامیدی- استفاده کرد که از روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ۹۸ که نخستین مورد ابتلا به کرونا در ایران گزارش شد تا روز جمعه دوم اسفند، تنها ۴ نفر در کشور ما در اثر ابتلاء به این ویروس جان خود را از دست داده بودند. در واقع دست‌اندرکاران «بی‌بی‌سی‌فارسی» برای فوت شدن چهار بیمار کرونایی ظرف ۴۸ ساعت در ایران از واژه تحریک‌کننده و دلهره‌آور «قربانگاه» استفاده کردند!
حالا بیش از یک ماه از آن زمان گذشته است و بنابر آمار لحظه‌به‌لحظه که از سوی پایگاه داده‌ای «ورلد او مترز» در ارتباط مبتلایان به کرونا منتشر می‌شود، آمار بیماران کرونایی در انگلیس روند افسارگسیخته‌ای به خود گرفته و تنها طی ۲۴ ساعت از شبانگاه شنبه ۱۶ فروردین تا یکشنبه ۱۷ فروردین، بیش از ۶۰۰ نفر در انگلیس بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
آمار فوتی‌های انگلیس در اثر کرونا طی روزهای اخیر حول‌وحوش همین تعداد بالای چندصدنفری می‌چرخد، با این وجود دست‌اندرکاران بی‌بی‌سی‌فارسی به‌عنوان دستگاه عملیات روانی رژیم انگلیس، به هیچ‌وجه تاکنون برای کشور متبوع سلطنتی‌شان از واژه «قربانگاه» استفاده نکرده‌اند و بلکه بالعکس مشغول القاء عادی بودن شرایط در انگلیس هستند.
استفاده انگلیس از کرونا به عنوان سلاح کشتار جمعی
یکی از فعالین رسانه‌ای- 17 فروردین- در توئیتی با‌اشاره به نحوه عملکرد ضعیف و احتمالا تعمدی انگلیس در رسیدگی به وضعیت بیماران کرونایی در این کشور نوشت:«ظرفیت تست روزانه کرونا: ایران ۱۰ هزار نفر انگلیس ۱۰ هزار نفر، تعداد تلفات امروز کرونا: ایران ۱۵۸ نفر انگلیس ۷۰۸ نفر، مجموع تلفات کرونا از آغاز تا امروز: ایران ۳۴۵۲ نفر انگلیس ۴۳۱۳ نفر،پی نوشت:شیوع کرونا در ایران تقریبا دوهفته زودتر از انگلیس آغاز شد.» این فعال رسانه‌ای در ادامه نوشت:«کوه موش زایید! ۱۹ مارس نخست‌وزیر انگلیس وعده ۲۵۰ هزار تست کرونا در روز را داد. 2 آوریل وزیر بهداشت انگلیس وعده ۱۰۰ هزار تست کرونا در روز را داد.نتیجه: فعلا فقط امکان ۱۰ هزار تست در روز وجود دارد. این وضعیت در حالی است که انگلیس اعلام کرده است با مرگ سالمندان کرونایی، به اقتصاد این کشور کمک می‌شود و برای عملیاتی کردن این مسئله، به پزشکان این کشور دستورالعملی داده شده است تا از میان شهروندانی که برای درمان مراجعه می‌کنند انتخاب کنند. طبق نوشته ایندیپندنت در این راهنما بیمارانی که به مشکلات تنفسی، سرطان، بیماری قلبی و دیابت دچار هستند، گنجانده شده‌اند». رسانه‌ها از وضعیت بحرانی کرونا در انگلیس خبر داده‌اند. شیوع تصاعدی مبتلایان، افزایش 225 درصدی قیمت مواد ضدعفونی‌کننده، سرقت مواد ضدعفونی‌کننده از مراکز درمانی، عدم آمادگی سیستم درمانی برای مقابله با کرونا و رفتار غیرانسانی مبنی بر اینکه کرونا با مرگ سالمندان به اقتصاد کمک می‌کند، بخشی از تصویر بدون سانسور انگلیس در پساکرونا است.
نه خبری از ساخت داروی ضد کرونا است،
 نه کارگاه تولید ماسک
محمدحسین عطایی دولت‌آبادی، دبیر مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا -۱۶ فروردین-در گفت‌وگوی زنده که از صفحه اینستاگرام تسنیم پخش شد، گفت:«در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در انگلیس، حتی کادر درمانی در این کشور با کمبود نگران‌کننده ژل ضدعفونی‌کننده و ماسک مواجه شدند...الان انگلستان برای ساخت دستگاه‌های کمک تنفسی به آمریکا رو زده است...در انگلیس علیرغم شیوع کرونا مدارس همچنان باز بود...پس از اعلام قرنطینه، چند نوجوان وارد بیمارستان نایتینگل شده و به صورت پرستاران تف می‌کردند و کرونا کرونا می‌گفتند». عطایی دولت‌آبادی در ادامه در پاسخ به این سؤال «آیا در رسانه‌ها یا دانشگاه‌ها صحبتی از ساخت داروی ضدکرونا در انگلستان می‌شود؟ » گفت:«خیر، تنها چیزی که الان صحبت می‌شود ساخت دستگاه کمک تنفسی است که دانشگاه UCL با شرکت بنز شروع کرده است». وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «آیا NGO‌ها با خیریه‌ها فعالیت‌هایی که در ایران انجام می‌شود مانند دوخت ماسک یا کمک به بیماران کرونایی و ضدعفونی کردن معابر را در انگلستان انجام می‌دهند؟ » گفت:«فرهنگ مردم انگلستان با ایران متفاوت است و به خون‌گرمی مردم ایران نیستند. اینجا فقط تعدادی از شیعیان لوتون تراکت‌هایی پخش کرده بودند که خرید افراد سالمندی که نمی‌توانند بیرون بروند را انجام می‌دهند اما اینکه گروه‌هایی ماسک بدوزند یا فعالیت‌هایی از این قبیل انجام دهند را شاهد نیستیم». در شرایطی که انگلیس چشم انتظار کمک آمریکا برای مبارزه با کروناست و آمریکا نیز خود در بحران شدید کرونایی گرفتار شده و کادر پزشکی به‌جای لباس ایزوله، کیسه زباله به تن می‌کنند، در ایران، متخصصان کشورمان هم کیت‌های نسل سوم تشخیص ویروس کرونا را تولید کرده‌اند و هم سامانه غربالگری الکترواپتیکی تشخیص تب کرونا. روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن در گزارشی با‌اشاره به عملکرد ضعیف کشورهای اصطلاحا «جهان اول» در مهار کرونا نوشت: «کرونا خرافاتی را که نظام بهداشتی کشورهای اروپایی و آمریکایی را پوشانده بود، کنار زد». در حال حاضر در کنار مجاهدت شبانه‌روزی وزارت بهداشت، وزارت دفاع، سپاه و ارتش، جوانان بسیجی و طلاب در کنار نهادهای مردمی در کارگاه‌ها و حتی منازل مشغول تولید ماسک و لباس ایزوله بوده و معابر شهری را ضدعفونی کرده و اقلام بهداشتی و همچنین اقلام خوراکی را میان خانواده‌های کم بضاعت توزیع می‌کنند.
درس‌های کرونا
شیوع ویروس کرونا، به جهت جان باختن برخی از هموطنانمان و ابتلای برخی دیگر، مردم ایران را داغدار کرد. اما در کنار اخبار تلخ کرونا، مجاهدت شبانه‌روزی جوانان مومن و انقلابی- از اقدامات تحسین برانگیز در حوزه پزشکی تا اقدامات میدانی برای مقابله با کرونا- موجب شد تا خودباوری و همدلی در میان مردم گسترش یابد.  از سوی دیگر، نوع مقابله دولت‌های غربی با کرونا- از جمله آمریکا و انگلیس- هم «غربِ وحشی» را به نمایش گذاشت و هم هیمنه پوشالی این دولت‌ها را فروریخت. علاوه‌بر این، کرونا اندک حیثیت رسانه‌‌های معاند از جمله بی‌بی‌سی فارسی را هم از آنها گرفت و حالا بسیاری از افرادی که تاکنون با سهل اندیشی به این رسانه‌ها رجوع می‌کردند، به دروغ‌گو و مغرض بودن و دشمنی این رسانه‌ها با مردم شهادت می‌دهند. رسانه‌هایی که به قول سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، برای خالی کردن دل مردم و تضعیف روحیه ملت ایران، دست به جعل آمار و برجسته کردن برخی نقاط ضعفی می‌کنند که در همه جای دنیا وجود دارد.