چهارشنبه‌سوری یک کشته و ده‌ها مصدوم و قطع عضو برجا گذاشت

به گزارش ایسنا، مجتبی خالدی اظهار داشت: متأسفانه علی‌رغم تمام تلاش همکاران من و علی‌رغم تمام هشدارها، باز هم با فرارسیدن چهارشنبه‌سوری شاهد افزایش بار کاری در اورژانس پیش‌بیمارستانی و مراکز درمانی بودیم.
خالدی با تأکید بر این که فرارسیدن چهارشنبه‌سوری، موجب افزایش بار کاری اورژانس شده است، ادامه داد: با وجود این که انتظار داشتیم موردی وجود نداشته باشد اما ده‌ها مصدوم داشتیم که در میان آنها آسیب به چشم و نقص‌عضو نیز مشاهده می‌شود. نکته دیگر این است که مصدومان چهارشنبه‌سوری که باید به مراکز درمانی منتقل شوند، خود را در معرض ابتلا به بیماری کرونا نیز قرار می‌دهند؛ یعنی هم کار پرسنل افزایش می‌یابد و هم آنها در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار می‌گیرند.
وی با بیان این که می‌توان گفت که از زمان شیوع بیماری کرونا تماس‌هایی که با مرکز اورژانس گرفته می‌شود، پنج برابر شده است، گفت: یکی از دلایل نگرانی‌های بسیار زیاد مردم در رابطه با بیماری، سوالات آنها و افزایش خدمت‌رسانی است اما در حال حاضر با این شرایط که آمبولانس‌ها درگیر رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا هستند، رسیدگی به مصدومان چهارشنبه‌سوری برای کادر پیش‌بیمارستانی و درمان بسیار سخت است.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: مردم باید توجه داشته باشند که همه در معرض کرونا هستند.


چهارشنبه‌سوری قربانی گرفت
خالدی همچنین از جان‌باختن یک جوان در حوادث چهارشنبه‌سوری خبر داد. وی افزود: یک جوان ۲۲ ساله که آقایی مجهول‌الهویه است، بر اثر حادثه‌های چهارشنبه‌سوری جان خود را از دست داد. به گفته سخنگوی اورژانس کشور، تا ساعت ۱۹:۳۰ شب گذشته، حوادث چهارشنبه‌سوری ۸۶ مصدوم در سطح کشور بر جای گذاشت که از این تعداد ۳۴ نفر از آنها درمان و ترخیص شدند.
خالدی گفت: در این حوادث 10 نفر دچار نقص عضو و ۱۵ نفر از ناحیه چشم دچار آسیب شدند.