برخورد پلیس با تجمع در چهارشنبه سوری

گروه حوادث/ فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد که پلیس اجازه برگزاری هیچ گونه تجمعی را در شب چهارشنبه‌سوری نخواهد داد.
به‌ گزارش خبرنگار «ایران»، سردار حسین رحیمی در نشست خبری صبح دیروز گفت:‌ از ساعت ۱۶ بعدازظهر سه‌شنبه مأموران پلیس در تیپ‌ها و قرارگاه‌های مختلف در سطح خیابان حضور دارند و با افرادی که سعی در بر هم زدن آرامش و امنیت شهروندان داشته باشند، برخورد سخت و قاطع می‌کنند و پلیس پایتخت به هیچ عنوان اجازه تجمع برای برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری نه در سطح شهر، نه در کافه‌ها و نه در هیچ نقطه دیگری را نمی‌دهد.
رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: افرادی که با خودروهای خود در چهارشنبه آخر سال اقدام به مزاحمت، حرکات مخاطره‌آمیز، پرتاب نارنجک و مواردی از این قبیل کنند، خودرویشان توقیف و تا پایان فروردین ماه در پارکینگ نگهداری می‌شود.وی گفت: برای چهارشنبه آخر سال چهار قرارگاه فجر، فتح، نصر و رمضان را راه‌اندازی کرده‌ایم و عوامل پلیس در این شب در تمام نقاط پایتخت در آمادگی کامل قرار دارند. درخواست پلیس از تمام مردم این است که در خانه بمانند. در این شب نیز پلیس اجازه برگزاری هیچ‌گونه تجمعی را نخواهد داد و با برهم زنندگان نظم و امنیت نیز قاطعانه برخورد خواهیم کرد. ضمن اینکه از مدت‌ها قبل جلسات با صنوف و اتحادیه‌های مرتبط نیز برگزار شده و هشدارها و توصیه‌های لازم به این بخش‌ها ارائه شده است.رحیمی با بیان اینکه در روزهای اخیر در مجموع اقدامات انجام شده، شاهد افزایش هزار درصدی کشف مواد محترقه و منفجره پرخطر در شهر بودیم، گفت: امسال در کشف مواد کم‌خطر آتش‌زا و البته غیراستاندارد هم افزایشی صد درصدی داشتیم.