مطب های مجازی و گاف کرونایی 20:30 !

ورژن جدیدی از لیس زن های خارجی!
ویدئویی از آلوده کردن میله های مترو توسط یک شهروند اروپایی، سوژه کاربران فضای مجازی شد. در این ویدئو که مشخص نیست مربوط به کدام کشور اروپایی است، یکی از مسافران ماسکش را بر می دارد، دست در دهانش می کند و آن را به میله وسط مترو می زند تا میله را آلوده کند. کاربران زیادی به این ویدئو واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: «کاش همون کسانی که لیس زدن دو ابله رو توی کشورمون حسابی پوشش دادن و خود تحقیری به راه انداختن کار این اروپایی ها رو هم ببینن و نشر بدن تا مردم، اون ورآبی ها رو هم بشناسن.» کاربر دیگری نوشت: «موج و تعداد لیس زن های خارجی به مراتب از اون دو نفری که توی ایران بودن بیشتره!» کاربری هم نوشت: «نکنه مردم اروپا مترو رو این جوری ضدعفونی می کنن!»
 
 
درس عصمت خانوم


این روزها تصاویری در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که مهربانی مردم کشورمان را نشان می دهد. تصویری از یک برگه تقویم که روی آن با خودکار قرمز نوشته شده کرایه اسفند و فروردین پرداخت شد. در شرح این تصویر آمده است: « عصمت خانم، پیرزن تنهای اهوازی است که زندگی‌اش از راه دریافت کرایه می‌چرخد، مستاجر او یک پیک موتوری است که این روزهای کرونایی بازارش حسابی کساد شده. همسر مستاجر برای کرایه این ماه شوهرش، حلقه ازدواجش را برای عصمت خانم آورده، بعد عصمت خانم دفترش را باز کرده و با خودکار قرمز نوشته کرایه پرداخت شد!» کاربری نوشت: «کاش این کار عصمت خانم که به نوعی همه درآمدش رو می بخشه، همه مون یاد بگیریم و توی مشکلات کنار هم باشیم.» کاربر دیگری نوشت: «با امثال عصمت خانوم بزرگ ترین دشمن ها رو هم میشه شکست داد.»
 
 
گاف کرونایی 20:30
چند روز پیش فرماندار کاشان در مصاحبه ای تلویزیونی، آمار فوتی های بیماری کرونا را 88 نفر اعلام کرد. اما روز گذشته در گزارش 20:30 اعلام شد که این آمار غیرواقعی است و توسط فضای مجازی تولید شده! بسیاری از کاربران گزارشگر تلویزیون را که بدون تحقیق آمار منتشر شده در صدا و سیما را به گردن فضای مجازی می اندازد، محکوم کردند و واکنش های زیادی به این گزارش داشتند. کاربری نوشت: «یعنی گزارشگر خودش بررسی نمی کنه ببینه اصل خبر از کجا منتشر شده و الکی میندازه گردن فضای مجازی!» کاربر دیگری نوشت: «به گزارشگر، سردبیر و ناظر پخش این گزارش یه خسته نباشید میگم که حتی تلویزیون هم نگاه نمی کنن!» کاربری هم نوشت: «بهتره مدیران صدا و سیما فوری بیان و عذرخواهی کنن تا اعتماد مردم به تلویزیون از بین نره.»
 
 
پیام هنرمندان مبتلا به کرونا به مردم!
جمعی از هنرمندان و چهره‌های معروف سینما و تلویزیون در ویدئویی خطاب به مردم توصیه‌هایی را در راستای پیشگیری از کرونا داشتند که بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت. در این ویدئوی یک دقیقه‌ای، چهره‌هایی چون بابک حمیدیان، جواد رضویان و بهروز شعیبی حرف های جالبی درباره این ویروس می‌زنند که دیدن آن خالی از لطف نیست. آن ها ابتدا به زمان آینده یعنی اردیبهشت سال جدید می‌روند و اعلام می‌کنند که کرونا گرفته‌اند  و بعد به زمان حال برمی‌گردند و توصیه‌ می کنند که اگر رعایت نکنیم ممکنه در سال 99 مبتلا شویم و خدای نکرده عزیزانی رو از دست بدهیم. اما هنوز که اتفاقی نیفتاده می شود با رعایت توصیه های بهداشتی، از اتفاقات ناگواری که ممکن است به دلیل بی مبالاتی و حضور در تجمعات گریبانگیرمان شود ، جلوگیری کنیم تا هر چه زودتر از شر این ویروس خلاص شویم.
 
 
آن روی پیرمرد کرونایی!
ماجرای ویدئوی جنجالی چند روز پیش که مردی را جلوی بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت روی زمین نشان می داد، دوباره خبر ساز شد. در ویدئوی اولی که از این حادثه منتشر شد، مردی که تصویرش را نمی بینیم روی فیلم می گوید این بیمار کرونایی روی زمین افتاده است و او را جلوی بیمارستان رها کرده اند اما این ویدئو یک روی دیگر هم دارد. در ویدئوی دوم که فیلم های دوربین های مداربسته بیمارستان را نشان می دهد، می بینیم که این پیرمرد قبل از این که روی زمین بیفتد از یک خودرو پیاده می شود و روی زمین دراز می کشد. بعد که ادعا می شود کرونا دارد، به داخل اورژانس برده می شود و بعد از این که خودش می گوید حالش خوب است و در حالی که هیچ علامت بیماری نداشته بیمارستان را ترک می کند. کاربری نوشت: «هیچ دلیلی جز مشکل روانی این عده نمی بینم که دوست دارن در این شرایط مردم رو بترسونن!»
 
 
ویزیت مجازی
در کنار تمام اخبار تلخ کرونایی در کشور، آن چیزی که مردم را از هر زمانی بیشتر به هم نزدیک کرده، اعلام آمادگی داوطلبانی است که برای کمک به مردم با یکدیگر متحد شده‌اند. حالا بسیاری از پزشکان در حرکتی قابل تقدیر و در اقدامی خیرخواهانه و جهادی برای کنترل و پیشگیری از شیوع  بیماری کرونا  و برای کاهش نیاز به خروج از منزل و مراجعه به مطب یا درمانگاه، از طریق فضای مجازی و شبکه اجتماعی واتس‌اپ برای پاسخ گویی به سوالات و دیدن عکس‌ها، آزمایش ها و راهنمایی‌ها و مشاوره برای درمان تا حد امکان برای مواردی که نیاز ضروری به حضور در مطب نباشد، اعلام آمادگی کرده اند. این پزشکان با انتشار اسامی، تخصص و شماره فضای مجازی خود در شبکه های اجتماعی، آمادگی شان را اعلام کردند.