شما نماینده ملت هستید یا شیپورچی ضدانقلاب؟!

سرویس سیاسی-  
روزنامه اعتماد روز گذشته در یادداشتی به قلم پروانه سلحشوری نماینده اصلاح‌طلب و حاشیه‌ساز مجلس  نوشت: «روز گذشته 4 نفر از همکارانم در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نکاتی را درباره شرایط زندانیان به‌ویژه زندانیان سیاسی مطرح و خواستار اعطای مرخصی به آنان از سوی قوه قضائیه شدند... رئیس قوه قضائیه باید نه تنها زندانیان سیاسی و محیط زیستی بلکه تمام زندانیان را با تدابیر قانونی به مرخصی فرستاده تا سلامت آنان تضمین شود. در این میان شنیده‌ام که سیدابراهیم رئیسی اهتمام جدی نسبت به این مسئله دارد و از این‌رو وضعیت زندانیان زن نظیر نرگس محمدی را یادآوری می‌کنم.»
این روزنامه در ادامه به نقل از سلحشوری نوشت: «بهتراست قوه قضائیه اصطلاحا گره‌ای که با دست باز می‌شود را به دندان نسپرد. دومین نکته که باز هم به قوه قضائیه بر می‌گردد، مسئله اخذ وثیقه‌های سنگین از زندانیان است. در روزهای گذشته مبالغی چند صد میلیون تومانی برای آزادی این زندانیان به‌عنوان وثیقه تعیین شده که به عقیده من می‌تواند سبک‌تر هم باشد؛ چراکه در غیر این صورت این اقدامات نه‌تنها جای تعجب دارد؛ بلکه... می‌تواند نشانگر ناکارآمدی باشد».
گفتنی است طی روزهای گذشته یکی از محورهای تبلیغی رسانه‌های ضدانقلاب و همچنین دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از جمله مایک پمپئو وزیر امورخارجه دولت ‌تروریست آمریکا سیاه‌نمایی علیه وضعیت زندانیان و فضا‌سازی علیه قوه قضائیه بوده است.


همنوایی این نماینده حاشیه ساز مجلس با عناصر ضدانقلاب و دشمنان ملت در حالی است که وی پیش از این نیز بارها با سیاه‌نمایی، تحریک مردم به اغتشاش و آشوب و ارائه اخبار مجعول، با رسانه‌ها و فعالین معاند همراهی کرده است و معلوم نیست نماینده ملت است یا شیپورچی ضدانقلاب؟!
نسخه ذلت‌بار مدعیان اصلاحات:
چاره‌ای جز باج دادن به طرف غربی نداریم!
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «بحث‌هاي مختلفي در زمينه گزارش اخير آژانس انرژي اتمي وجود دارد. يکي از موضوعاتي که مي‌توان مطرح کرد به رويکردهاي شخصي مديرکل جديد آژانس برمي‌گردد که متفاوت از يوکيا آمانو، مديرکل فقيد آژانس است. گفته مي‌شود آمانو کمتر از رافائل گروسي به اين‌جور اتهامات توجه مي‌کرد و سعي مي‌کرد برخوردهايش در مورد هسته‌اي ايران فني و در چارچوب پارلمان آژانس باشد. به‌نظر مي‌رسد گروسي که با حمايت آمريکا به مديرکلي آژانس انتخاب شده متفاوت از آمانو است و تحت تاثير تبليغات و دروغ پراکني‌هايي که نتانياهو پيرامون برنامه هسته‌اي ايران مطرح مي‌کند، قرار دارد و موضوعاتي را در پرونده هسته‌اي مطرح مي‌کند که اين پرونده‌ها عملاً در چارچوب توافقاتي که ايران با گروه 1+5 داشت، بسته شده بود».
این روزنامه زنجیره‌ای در ادامه نوشت: «اگر ايران بپذيرد که آنها از سايت‌هاي مورد درخواست‌شان بازديد کنند به نوعي مشروعيت دادن به گزارش‌هاي ديگري هم است که مي‌تواند بعد از اين به بهانه‌هاي مختلفي مطرح شود و به همين دليل ايران در برابر خواسته آنها مقاومت مي‌کند ولي اين نکته را بايد در نظر داشت که به هر حال ايران تلاش دارد با گفت‌وگو، مذاکره، رايزني پيش برود... در شرايطي که در يک فضاي کرونايي به سر مي‌بريم و اقتصادمان به شدت متحمل خسارت شده و قيمت نفت هم کاهش پيدا کرده و وضعيت درآمدي کشور در سال آينده غيرقابل پيش‌بيني است بايد سعي کنيم گزارش آژانس به مرحله تنش و بحران نرسد چراکه اين خواسته آمريکايي‌ها و صهيونيست‌هاست».
این روزنامه مدعی اصلاحات اذعان دارد که اگر به درخواست سیاسی و مغرضانه آژانس که بر پایه مستندات دروغین رژیم صهیونیستی تهیه شده، پاسخ مثبت دهیم، این روند گستاخانه ادامه خواهد یافت، اما در ادامه در رویکردی ذلت‌بار مدعی است که چون در فضای کرونایی به سر می‌بریم، ناچاریم که به طرف غربی باج بدهیم!
نسخه مدعیان اصلاحات برای سیاست خارجی ایران، همواره نسخه واحدی است و آن چیزی نیست جز امتیازدهی یک‌طرفه و ذلت‌بار.
نقد زنجیره‌ای مجلسی که هنوز شکل نگرفته!
روزنامه آفتاب یزد در سرمقاله دیروز خود نوشته است: «ویروس مذکور آن‌قدر مهم بوده که اتفاقات مهم دیگری که رخ داد و یا در حال وقوع است را به حاشیه ببرد و رسانه‌ای و فردی در مورد آنان اظهارنظر نکند. اخبار و آمار فوتی‌ها رعب‌آور[!!] است و می‌تواند انسجام فکری انسان را برهم بزند.از همین رو است که سرتیترها و تحلیل‌ها تماما و دربست در اختیار این ویروس است.»
استفاده از واژه «رعب‌آور» در حالی است که همین روزنامه آفتاب یزد چندی قبل به قلم مدیرمسئول همین روزنامه و در انتقاد از ادبیات برخی مسئولان نوشته بود که به‌کارگیری بعضی از واژه‌ها، امید را در جامعه‌ای هدف می‌گیرد؛ آن هم جامعه‌ای که در هجوم کرونا بیش از همیشه به آن نیاز دارد.
این سرمقاله در ادامه نوشته: «حالا که جناح راست توانسته است با این کیفیت و کمیت مجلس بعدی را دربست برای خود کند می‌بایست به پرسش‌های فراوانی پاسخ می‌داد که ویروس کرونا باعث شد ذهن کسی به آن سمت نرود و اگر هم برود مجال طرح آن نبود.»
این نوشتار می‌افزاید: «برای نمونه مجلسی که بناست ریل‌گذار باشد چه خوابی برای معضلات اقتصادی دیده ؟برای سیاست خارجی چه برنامه‌ای نوشته شده است؟ ارتباط بانکی با دنیا بدون اف‌ای‌تی‌اف چگونه است؟ صرف‌نظر از شعارها، درخصوص یک‌سری تصمیمات چالش‌برانگیز اقتصادی مثل یارانه‌ها و حامل‌های انرژی، مجلس بعدی چه در سر دارد؟ ایران این روزها در انواع و اقسام آسیب‌ها و بلایا به‌سان یک کشتی درگیر طوفان غوطه‌ور است؛ نمایندگان مجلس آتی چگونه می‌خواهند این وضعیت را مدیریت کنند؟ ضمن آنکه خاطر شریف ساکنان جدید بهارستان باشد با این نوع مدیریت یحتمل مجلس بعدی نیز در روزهایی کرونایی آغاز به کار خواهد کرد!»
سپس این روزنامه طیف موسوم به اصلاح‌طلب در عین ناباوری نوشته: «از این دست مصائب و مسائل فراوان است. اما مشکل آنجاست که ویروس کرونا باعث شده هیچ یک از منتخبان در این موارد ورودی نداشته و سکوت کنند.گویی این بیماری همه‌گیر لطفی برای این طیف بوده تا از زیر بار چنین سؤال‌های چالشی فرار کنند و آنان نیز مانند شهروندان عادی صرفا نظاره‌گر باشند.[!!]»
فرافکنی قبیله‌گرایان به‌جای نقد کارنامه ضعیف و فاجعه‌بار خود
 گفتنی است طی روزهای گذشته روزنامه اعتماد نیز در مطلبی به نقل از غلامعلي رجايي، فعال سياسي اصلاح‌طلب نوشته بود: «دولت روحاني با اين‌ تركيبي كه شوراي نگهبان پيش روي انتخابات قرار داد، در آينده روزهاي سختي خواهد داشت؛ از جمله حتما فشارهايي متوجه شخص رئيس‌جمهور خواهد بود... مجلس جديد كمي خويشتنداري كند و بر اين تصور نباشد كه بايد انتقام هفت سال گذشته را از دولت روحاني بگيرد... . با اين ‌تركيبي كه مجلس پيدا كرده تصور من بر اين است كه دولت روزهاي سختي خواهد داشت. چون اين افراد اغلب تجربه پارلماني و تخصص لازم را در مسائل كارشناسي مجلس ندارند، بنابراين مدت‌ها زمان لازم است تا بتوانند بر كار خود و شرايط كشور مسلط شوند.»
مدعیان اصلاحات که شکست انتخاباتی مجلس یازدهم را به‌عنوان یک افتضاح تاریخی در کارنامه کاری خود ثبت کردند، حالا هنوز مجلس آتی تشکیل نشده دست به کار تخریب در این مجلس شده‌اند. اصلاحات که در مجلس دهم توانسته بود در پایتخت 30 بر صفر رقیب سنتی خود را شکست دهد، در انتخابات مجلس یازدهم با توجه به سبقه کاری بسیار ضعیف خود 30 بر صفر شکست خورد. این جریان سیاسی لیستی را به‌عنوان لیست اصلی خود معرفی کرد که برخی از نمایندگان مجلس دهم نیز در آن حضور داشتند. کسانی چون «علیرضا محجوب» از جمله این کاندیداها بودند که با کاهش شدید آرا مواجه شدند.
 این جریان سیاسی که در انتخابات مجلس یازدهم چیزی برای گفتن نداشت و توسط مردم از گردونه رقابت با رقیب سنتی خود حذف شد از حالا به تخریب مجلسی امید بسته است که هنوز آغاز به کار نکرده. این درحالی است که رسانه‌ها این جریان به هیچ عنوان نسبت به مشکلات و ضعف عملکردی نیروهای خود در فراکسیون امید انتقادی نمی‌کنند و حالا که بایستی کارنامه کاری ضعیف جریان خود درمجلس را بررسی کنند به مجلسی که هنوز تشکیل نشده است حمله ور شده‌اند.
دیپلماسی انفعالی صدای روزنامه حامی ‌دولت را هم درآورد  
روزنامه اصلاح‌طلب شرق روز گذشته در مطلبی  با عنوان «در بحران کرونا چه باید کرد آقای رئیس‌جمهور!» نوشت: «دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به‌طرز شگفت‌انگیزی این روزها غیرفعال است. این بزرگ‌ترین فرصت برای اعمال فشار رسانه‌ای بر آمریکاست تا بتوانیم از دارایی‌های بلوکه‌شده خود در بانک‌های خارجی برای خرید تجهیزات مورد نیاز پزشکی بهره‌برداری کنیم».
این روزنامه اصلاح‌طلب در ادامه نوشت: «نقطه اتکای دیپلماسی عمومی باید این باشد: اگر آمریکا راست می‌گوید بگذارد که از محل دارایی‌های بلوکه‌شده خودمان خرید کنیم».
گفتنی است کارشناسان و صاحبنظران بارها تذکر داده‌اند که متأسفانه وزارت امور خارجه به وزارت برجام خلاصه شده و این وزارتخانه همه تمرکز خود را بر این موضوع گذاشته و از رسیدگی به دیگر امور غفلت کرده است. به استثنای وزارت بهداشت که این روزها با تمام قوا مشغول رسیدگی به مسئله کرونا است، متأسفانه دیگر بخش‌های دولت از جمله شخص رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، سخنگوی دولت، وزارتخانه‌های اقتصادی، وزارت خارجه و...آن‌طور که باید و شاید در موضوع کرونا نتوانستند رضایت افکار عمومی را جلب کنند.
پیش از این نیز در مواقع خاص از جمله در مقاطعی که برخی استان‌ها با بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله درگیر بودند، متأسفانه با کم تحرکی و بی‌عملی دولت مواجه بودیم.
در این میان، همان‌طور که روزنامه اصلاح‌طلب شرق نیز اذعان کرده است، دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه نیز غیرفعال بوده است. دستگاه دیپلماسی می‌توانست با توجه به شیوع ویروس کرونا و رفتار سخیف مقامات آمریکایی، از این طریق به فشار رسانه‌ای علیه آمریکا استفاده کند.