لزوم همدلی مسئولین در کنار همراهی مردم وزرای پیشین به کمک وزیر بهداشت بیایند

آفتاب یزد- گروه سیاسی: شیوع ویروس کرونا در کشور در روزهای اخیر شهرهای مختلفی را گرفتار کرده و وزیر بهداشت و آموزش پزشکی نیز چند روز پیش با اعلام اینکه روند ابتلا تا یک هفته یا کمی بیشتر صعودی خواهد بود از مردم خواست که نهایت همکاری را در این برهه زمانی داشته باشند و همکاری‌های لازم را داشته باشند.
در همین خصوص از مردم خواسته شده با همدلی و همکاری در خانه بمانند و از رجوع بیش از حد به مراکز بیمارستانی خودداری کنند. از سوی دیگر این فراخوانی برای همکاری و همدلی مردم اقدامی است که روحیه افکار عمومی را در این شرایط خاص نسبت به بیماری افزایش می‌دهد. به طور طبیعی در مواجهه با هر بحرانی اعم از این بیماری موضوع روحی در غلبه بر آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما فارغ از اینکه مردم برای گذر از این دوره پیچیده امروز باید همراهی، همدلی و همکاری داشته باشند در میان مسئولین نیز چنین رویه‌ای اهمیت دارد. در واقع مسئولین کشور از بخش‌های مختلف باید در کنار هم با مواضعی صحیح به افزایش تعامل مردم و مسئولین کمک کنند و نشان دهند که هرکدام فارغ از اینکه به کدام جریان سیاسی وابسته هستند در شرایط سخت زیر یک پرچم قرار می‌گیرند و برای گذر از مشکلات هم قسم می‌شوند. به نظر می‌رسد یکی از اقداماتی که در این حوزه می‌توان انجام داد دست همدلی سایر وزرای بهداشت با وزیر بهداشت فعلی است. به هرحال این وزراتخانه در مقابل این بحران جهانی فشار زیادی را تحمل می‌کند حجم بیماران در کنار جدید بودن ویروس و برخی کاستی‌های زیرساختی برای وزارت بهداشت چالش‌هایی را به وجود آورده است که با همدلی میان مردم از یک طرف و مسئولین از طرف دیگر می‌تواند روند حل مشکلات تسریع شود. در راستای این همدلی پیشنهاد می‌شود که وزرای بهداشت پیشین نیز به میدان آیند و دست همدلی خود را به سوی دکتر نمکی پیش بکشند. البته طبیعی است که لازم نیست آنها در میدان تصمیم گیری‌ها حاضر شوند بلکه با حضور در نشست‌ها یا جلسات علاوه بر اینکه می‌توانند دیدگاه‌هایی را به عنوان مشورت مطرح کنند حضورشان هم می‌تواند فاکتور مثبتی باشد.
چهره‌هایی نظیر دکتر ولایتی، پزشکیان، باقری لنگرانی، مرندی، مرضیه وحید دستجردی و قاضی زاده‌هاشمی هرکدام در دوره‌ای عهده دار این وزارتخانه بوده‌اند و تجربیات بسیاری داشته‌اند این حضور آنها و حمایت از دکتر نمکی علاوه بر این که می‌تواند راهگشا باشد این پیام را هم به مردم خواهد داد که همه مسئولین از هر جناحی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا با گذر از این مرحله بار دیگر شرایط عادی بر کشور حاکم شود.