گزارش اختصاصی کیهان از تلاش شبانه‌روزی کادر بیمارستان «مسیح دانشوری» در مبارزه با کرونا

 وارد ساختمان ریاست شدیم و منتظر بودیم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، اما برخلاف باور و شنیده‌ها خیلی راحت و بدون هیچ تست و ارزیابی وارد اتاق شدیم. منتظر شدیم تا دکتر علی‌اکبر ولایتی ریاست بیمارستان مسیح دانشوری نمازش تمام شود تا گفت‌وگو را آغاز کنیم.
حدود ده دقیقه‌ای گذشته بود که مسئول هماهنگی برای گفت‌وگو آمد و گفت: برنامه شما تنها گفت‌وگو است؟ وقتی متوجه شد قرار است بعد از گفت‌وگو گزارشی از بخش‌‌های مختلف بیمارستان تهیه کنیم، با چشم‌های گرد شده گفت: چطور جرأت می‌کنید؟ ما در شرایط فعلی حتی ملاقات با بیماران را هم ممنوع کردیم؛ فکر تهیه گزارش از بخش‌های بیمارستان را از ذهن‌تان بیرون کنید!
اخم‌هایم را در هم کشیدم و با خودم گفتم اگر قرار است از داخل بیمارستان گزارشی تهیه نشود و نتوانم با مسئولین بخش‌ها، پرستارها و بیماران گفت‌وگو کنم چه فایده دارد؟
وارد اتاق گفت‌وگو شدیم، پزشک‌ها، مسئولین بخش‌های مختلف و دکتر ولایتی رئیس ‌بیمارستان نشسته بودند. سؤالات متعددی در ذهنم و روی کاغذ نقش بسته بودند، از ابهام‌ها درباره آمار و تعداد مبتلایان و جان‌باخته‌ها تا اینکه حیات این ویروس منحوس تا کی قرار است ادامه داشته باشد؟
گفت‌وگو و پرسش و پاسخ‌های مهمی بین ما و کادر پزشکی و مدیریتی بیمارستان مسیح دانشوری انجام شد که مشروح آن را در شماره فردا می‌خوانید، با این حال، دکتر اسلامی‌نژاد رئیس‌ بخش 4 کرونای بیمارستان مسیح دانشوری درباره مدت زمان حضور این ویروس در کشور در حاشیه این نشست گفت: مردم باید مقابله با کرونا را جدی بگیرند. سیکل شیوع این بیماری زمانی متوقف می‌شود که جامعه رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرد، اگر این اتفاق رخ ندهد آمار مبتلایان هر روز افزایش پیدا می‌کند تا جایی که ممکن است تمام جامعه را درگیر کند، آن وقت اپیدمی کرونا متوقف می‌شود. بنابراین به عموم جامعه توصیه و تاکید می‌کنم تا موارد پیشگیری از ابتلا به کرونا را جدی بگیرند و تمام اصول بهداشتی را رعایت کنند تا هرچه زودتر اپیدمی کرونا متوقف شود.