«آری» ۱۷۰ منتخب ملت به روحانی

آرمان: حسن روحانی، روز گذشته، مهمان جمعی از نمایندگان مجلس بود. روحانی در قامت یک رئیس جمهور و نه به عنوان یک کاندیدای انتخاباتی، با نمایندگان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این نشست، بیش از 170 نماینده مجلس حضور داشتند که برخی وزرای دولت مانند محمدجواد ظریف، عباس آخوندی، نوبخت سخنگوی دولت و... همراه با رئیس جمهور، به مجلس رفته بودند. روحانی از سوی عارف و علی مطهری مورد استقبال قرار گرفت و در این جلسه گفت‌وگوهای چهره به چهره‌ای را مطرح کردند. روحانی در این جلسه از برجام و دستاوردهای آن برای نمایندگان روایت کرد، از خودکفایی در گندم و افزایش صادرات بنزین گفت و گریزی هم به بداخلاقی‌ها و بی‌انصافی‌ها علیه دولت زد. پروانه سلحشوری، یکی از نمایندگان فراکسیون امید، با اشاره به برگزاری نشست نمایندگان حامی روحانی از استقبال گرم نمایندگان از این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: در این جلسه که با حضور بیش از ۱۷۰ نفر از نمایندگان اصلاح‌طلب، مستقل و اصولگرای معتدل برگزار شد، مباحث بسیار خوبی درباره اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف مطرح شد. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به حضور تعدادی از اعضای کابینه دولت یازدهم به‌عنوان همراهان روحانی اشاره کرد و گفت: برخی وزرا و اعضای کابینه، همچون آقایان ظریف، نهاوندیان، نوبخت و حسینعلی امیری در این نشست روحانی را همراهی می‌کردند. حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در خصوص این نشست گفت: در این نشست صمیمی آقای عارف مطالبی را از قول نمایندگان مطرح کردند و آقای رئیس جمهور هم به مسائل انجام شده و گشایش‌های بعد از برجام، اقدامات انجام شده، شرایط اقتصادی و عملکرد دولت پرداختند. در بخش‌هایی هم آقای روحانی رویکردهای آینده را به عنوان نامزد ریاست جمهوری مطرح کردند و بعد از جلسه هم برخی نمایندگان مسائل منطقه‌ای داشتند که از رئیس‌جمهور پرسیدند و ایشان هم پاسخ داد. وی در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مجلس و چهره‎های سیاسی منتقد و مخالف دولت یازدهم مبنی بر اینکه استانداران به مردم حوزه تحت مسئولیت خود گفته‎اند اگر به روحانی رأی ندهید، تمام امکانات و یارانه‌های استان قطع می‌شود، پاسخ داد: متأسفانه با یک فضای غیر اخلاقی و غیر منصفانه مواجه هستیم، بعضی از نامزدها به جای اثبات خودشان دنبال تخریب هستند. این تخریب در قالب افترا، شایعه، اغوا و امیدوار کردن مردم به امور غیر واقعی ظهور و بروز يافته است. پس از این نشست، نمایندگان مجلس بیانیه‌ای در حمایت از روحانی دادند که بیش از 170 نفر آن را امضا کردند.‌
استقبال گرم نمایندگان مردم از روحانی
حسن روحانی، که پیش از این، مورد حمایت فراکسیون امید قرار گرفته بود، به دیدار نمایندگان مجلس رفت تا ضمن گفت و شنود، به نوعی از حمایت آنها هم تشکر کند.‌ اعضای فراکسیون امید البته، به حمایت اکتفا نکردند و با ستادهای انتخاباتی روحانی نیز همکاری‌ می‌کنند تا بتوانند گام سوم را با کمک یکدیگر برداشته و کشور را در مسیر عقلانیت حفظ کنند. سلحشوری در این خصوص گفت: در ابتدای جلسه محمدرضا عارف به‌عنوان رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به آقای روحانی خوشامد گفت و دقایقی کوتاه نیز درباره ضرورت حضور در عرصه انتخابات و تلاش برای افزایش مشارکت عمومی و دعوت مردم پای صندوق‌های رای صحبت کرد. در ادامه آقای روحانی به بیان نکاتی درباره مسائل اقتصادی و پیشرفت‌هایی که طی ۴ سال اخیر در حوزه‌های مختلف این عرصه صورت گرفته، اشاره کرد و همچنین به موضوع خودکفایی کشور در حوزه‌های مختلف پرداخت. نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودکفایی ایران در برخی محصولات اساسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اعلام کرد: روحانی همچنین درباره خودکفایی کشور در بحث گندم و تبدیل شدن ایران به یکی از صادرکنندگان این محصول استراتژیک صحبت کرده و بر اهمیت این موضوع تاکید کرد.
توضیح روحانی درباره تخریب‌ها


روحانی که در مناظرات زنده تلویزیونی مورد هجمه و اتهامات بسیاری از سوی برخی کاندیداها قرار گرفته است، در این دیدار، با نمایندگان مجلس صحبت کرد و از تهمت‌هایی که علیه او و دولت تدبیروامید مطرح می‌شود، سخن گفت. یکی از این افراد، محمدجواد ظریف است که تهمت‌های بسیاری را متحمل شده است که روزهای اخیر نیز درباره بیلبوردهای شهرداری علیه تیم مذاکره کننده و در زمان مذاکره سخن گفت. سلحشوری در این مورد گفت: رئیس‌جمهوری در ادامه به موضوع سیاست خارجی و تحولات ناشی از برجام نیز پرداخت و وضعیت کشور را از این منظر مورد ارزیابی قرار داد. روحانی در این بخش به بیان نکاتی حائز اهمیت درباره دیدار خود با مقام معظم رهبری و ارشاد‌ها و رهنمودهای تاثیرگذار و ارزنده ایشان اشاره کرد. سلحشوری در پایان با بیان اینکه استقبال نمایندگان از این جلسه فراتر از حد انتظار بود، خاطرنشان کرد: تعداد نمایندگان حاضر و حضور نمایندگان با سلایق و گرایش‌های سیاسی مختلف ازجمله نکات حائز اهمیت در این جلسه بود و باوجود اینکه اکثر نمایندگان عضو فراکسیون امید و لیست امید بودند، برخی از چهره‌های اصولگرای معتدل نیز در جلسه حاضر بودند.
روایت روحانی از تاکید آیت‌ا... هاشمی
روحانی در این جلسه به ارائه توضیحاتی در خصوص دستاوردهای دولت در زمینه طرح تحول سلامت، محیط زیست و اقتصاد پرداخته است. روحانی در دیدار با نمایندگان مجلس، خطاب به آنها و در واکنش به تخریب‌ها گفته بی‌انصافی است که می‌گویند دولت فقط به فکر برجام بوده است. دولت در عین حال در ستاد اقتصادی جلسات مختلفی داشته و در زمینه‌های گوناگون از قبیل فروش نفت پیگیری‌ها و بررسی‌های خود را انجام داده ‌است. بنا به گفته فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران، رئیس جمهور در این جلسه تاکید کرد که کاندیداها نباید تخریب و بی‌انصافی کنند و نمایندگان مجلس هم باید از مردم بخواهند که پای صندوق‌های رای بیایند. حضور مردم پای صندوق‌های رای قدرت کشور را نشان می‌دهد. بخش مهم سخنان روحانی اما آنجا بود که از برخی رسانه‌ها گله و یادی از آیت‌ا... هاشمی کرد. آنجا که گفت صداوسیما هنوز با همه توان در صحنه نیامده است. وی این را هم گفت که آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی به من سپرده بود که در انتخابات حضور داشته باشم و اگر نیایم شرایط بدتر از بد می‌شود.