آغاز طرح جلوگیری ازخروج افراد مشکوک از قم

گروه اجتماعی-قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح جلوگیری  از خروج افراد مشکوک به کرونا از قم از امروز اجرایی می شود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دکتر ابرازه گفت: از روز یک شنبه(امروز) همکاران دانشگاه علوم پزشکی در خروجی‌های شهر مستقر می‌شوند و با تب سنج افراد را کنترل خواهند کرد. وی تاکید کرد: در صورتی که فردی علایم ابتلا به کرونا داشته باشد از خروج وی جلوگیری و قرنطینه خواهد شد.  
برخی  ازمردم هنوز رعایت نمی کنند
وی هدف از این کار را شیوع کمتر بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: مسئله شیوع بیماری کرونا جدی و گسترده است و بهبودی افراد هم به سختی حاصل می‌شود، اما مردم آن را هنوز جدی نگرفته اند و مطابق معمول رفت و آمد‌های زیادی در خیابان‌ها دارند و حتی در برخی مناطق تجمعاتی برگزار می کنند. قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: هرچقدر به چرخه درمان تخت اضافه می‌کنیم، بازهم با کمبود مواجه می‌شویم. وی از مراجعه چهار هزار نفر به بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: از این تعداد ۶۵۲ نفر در بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، امام رضا(ع) و علی بن ابیطالب(ع) بستری شده اند.
قرنطینه خانگی بهترین روش جلوگیری از شیوع


 وی قرنطینه خانگی را بهترین روش برای جلوگیری از شیوع این ویروس دانست و از مردم خواست مسائل بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.گزارش خراسان حاکی است، وزیر بهداشت پیش از این در تشریح تصمیمات کمیته ملی کرونا گفته بود به جای قرنطینه شهر‌ها، محدودیت رفت و آمد برای افراد مشکوک به کرونا در نظر گرفته می‌شود و در ورودی شهر‌ها با تجهیزات لازم (حرارت سنج، تب سنج و ...) ورود و خروج‌ها کنترل خواهد شد.وزیر از مردم خواسته بود که از مسافرت خودداری کنند. وقتی چند روز مدرسه تعطیل می‌شود، افراد سفر نکنند و از نقاط آلوده یا غیرآلوده به نقاط دیگر کشور سفر نکنند. در مبادی شهرها اگر فردی مشکوک به ابتلا باشد، در همان شهر ۱۴ روز به قرنطینه می‌رود.