اگر لازم باشد تعطیلی مدارس استمرار می یابد

وزیر آموزش و پرورش گفت: موضوع تعطیلی مدارس را مجدد ارزیابی می‌کنیم و اگر لازم باشد تعطیلی‌ها استمرار می‌یابد. سلامت بچه‌ها برای ما به اندازه آموزش مهم است. هرکاری لازم باشد برای سلامت دانش‌آموزان انجام می‌دهیم که تعطیلی مدارس هم از جمله آن است. محسن حاجی میرزایی در برنامه سیمای خانواده شبکه یک سیما درباره دغدغه خانواده‌ها مبنی بر اینکه مدارس با شرایط فعلی تا چه تاریخی تعطیل خواهند بود؟ گفت: مدارس در این مرحله برای سه روز تعطیل کردیم زیرا این هفته طبق اعلام وزارت بهداشت هفته پیک این ویروس است و باید مراقبت‌ها شدیدتر باشد. هم استان‌های آلوده و هم استان‌هایی که آلوده نیستند مشمول این مصوبه و تعطیلی هستند. مهم‌ترین عامل پیشگیری، پرهیز از حضور در اجتماعات است.

تقویم آموزشی تغییری نمی‌کند
وزیر آموزش و پرورش درباره نگرانی دانش‌آموزان کنکوری از تعطیلی کلاس‌ها و عقب افتادگی درسی گفت: کنکور را می‌شود به اشکال دیگری نیز جبران کرد. باید برنامه‌های آموزشی به‌گونه‌ای پیش برود که تقویم زمانی رعایت شود. قصد تغییر تقویم آموزشی را نداریم و تلاش می‌کنیم از طریق آموزش مجازی جریان آموزش را به کمک معلمان و مدیران مدارس پیگیری کنیم. اکنون در شرایطی هستیم که تا کنکور فرصت زیادی داریم و باید دید شرایط عمومی کشور تا آن زمان چگونه خواهد بود؛ تاکنون تصمیمی برای تغییر تاریخ کنکور گرفته نشده است. ما با وزارت علوم و سازمان سنجش هماهنگیم. اگر درآینده اقتضا کند این کار انجام خواهد شد. حاجی میرزایی گفت: در تعطیلات اوضاع را بررسی و متناسب با وضعیت مدارس در بعد از عید تصمیم‌گیری خواهیم کرد.



گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نداشته‌ایم
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا مورد مشکوکی از ابتلا در بین دانش‌آموزان و کارکنان داشته‌اید؟ اظهار کرد: درباره دانش‌آموزان گزارشی مبنی بر ابتلای دانش‌آموزان نداشته‌ایم. در جلسه وزارت بهداشت اعلام شد ابتلای افراد زیر ۱۰ سال را نداشته‌ایم. حاجی میرزایی درباره کوتاه بودن زمان آموزش از طریق تلویزیون و شبکه آموزش سیما گفت: در فاصله بین آموزش‌های ارائه شده یک برنامه‌های متنوعی را هم تدارک دیده‌اند تا محیط آموزش جذابتر شود. ممکن است در ایام تعطیل هم چند روزی استراحت داده شود ولی ما به میزانی که لازم باشد این آموزش‌های تکمیلی مجازی را ادامه خواهیم داد. هرچند اگر لازم باشد در ایام عید هم این کار انجام خواهد شد.