افشا کرد

پروژه تی‌شرت تخریبی علیه روحانی
آفتاب یزد ـ رضا بردستانی: چهارسال تلاش برای نشان دادن این مسئله که موثر نبودن اقدامات دولت بر تمامی‌رفتارهای دیگر رجحان دارد و نیز سال‌ها تلاش برای تخریب تاثیرگذارترین وزرا و کارگزاران دولت تدبیر و امید اگرچه به جایی نرسید اما در مناظره‌هایی که تاکنون به عدد ۲ رسیده است، پرده از بسیاری مسائل برداشت.
خط تخریب شاید بدیهی‌ترین مسئله‌ای است که از همان ابتدای بر سرکار آمدن دولت حسن روحانی توسط بسیاری از چهره‌ها، سازمان و ارگان‌ها، احزاب و نحله‌های سیاسی و... دنبال شد، آنقدر دنبال شد که در نهایت به کارزار مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری دوازدهم کشید.
یک دوره‌ای دانسته شدن دولت حسن روحانی از میانه دوم دور اول ریاست جمهوری، کارشکنی‌ها و دست اندازهای بیشماری که سر راه قرار گرفت، خیانت کار خطاب کردن تیم مذاکره کننده هسته‌ای، انواع انگ‌ها به تیم اقتصادی دولت و... از جمله مواردی بود که درست برای این روزها طراحی شده بود و اما در نخستین دور از مناظره‌ها، بغض‌هایی که ترکید و حنجره‌هایی که صدا از آنها به آسمان رسید نشان داد آن چنان هم آن انتقادات خودجوش و بی مقدمه نبوده است.


خط تخریب این بار از استودیوی ضبط و پخش مناظره‌ها، شروع به آدرس دادن کرد و این آدرس دادن شامل برخی تریبون‌های رسمی‌و غیررسمی‌نیز شد از جمله آن که خبرهای ضد و نقیض حکایت از آن داشت که در میان تیم مشاوران رسانه‌ای رقبای روحانی، کسانی حضور دارند که چندان بی خبر از اندرونی ناگفتنی‌ها نیستند.
****
تبلیغات که شروع شد!
در مناظره نخست فقط نقشه راه نشان داده شد اما تبلیغات که شروع شد هدف‌گذاری‌ها واضح تر به میانه دعوا کشانیده شد. در خلال همه سال‌های حضور روحانی در پاستور آنچه بیداد می‌کرد؛ برهم زدن جلسات و مراسم رسمی‌ای بود که مجوز داشت پس حالا باید منتظر شدیدترین واکنش‌ها و برخوردها می‌بودیم از جمله تخریب پوسترها، پاره کردن بنرها و حملاتی سازمان یافته به ستادهای حامیان دولت و شخص حسن روحانی! تبلیغات که شروع شد همه منتظر چنین واکنش‌هایی بودند اما مسئله و رازی که وزیر اطلاعات پرده از روی آن کنار زد از جنس تخریب‌های تا پیش از این دیده و شنیده شده نبود! وزیر اطلاعات که ابتدا در برنامه«تیتر امشب شبکه خبر» به اشاره، از مجموعه رفتارهایی سازمان یافته در جهت تخریب حسن روحانی، القای حس مخالفت عامه مردم با ادامه حضور روحانی در پاستور و نارضایتی عمومی‌از مجموعه اقدامات دولت؛ پرده برداشت که اساسا نمی‌تواند از سوی شخص یا دسته و گروهی کوچک سازماندهی شده باشد بلکه این قبیل مسائل با پشتوانه‌های عظیم مادی و بهره‌برداری از اتاق فکرهایی چندین کاره امکان پذیر می‌نماید.
علوی در مورد ماجرای تی‌شرت‌های تبلیغاتی می‌گوید:«من در صحبتی که اخیرا در برنامه «تیتر امشب شبکه خبر» داشتم، مخصوصا به این مسئله اشاره کردم تا این پروژه فتنه‌آمیز را بسوزانم و از آن جلوگیری کنم. همکاران ما متوجه شدند چندهزار تی‌شرت تولید شده که چهار نمونه آن کشف و ضبط شده است. در یک نمونه سه "خداحافظ" نوشته شده و داخل آن نوشته شده "دولت حرف"، در یک نمونه هم نوشته شده در چهار سال رکود و بیکاری، یک نمونه هم به انگلیسی روی آن نوشته شده بود من به روحانی رای نمی‌دهم.
او ادامه می‌دهد:«برنامه این بود که افرادی بروند این‌ها را در مناطق شمالی تهران بپوشند و بعد با هماهنگی خودشان تعدادی از افراد به عنوان موافقان وارد عمل شوند و افرادی را تحت عنوان موافق دولت وادار به برخورد با این‌ها کنند و امکاناتی هم در رابطه با تصویربرداری مهیا کرده بودند تا از این صحنه درگیری فیلم بگیرند و بعد در فضای مجازی مطرح کنند که مدافعان دولت با مخالفان آن درگیر شدند و از این‌ها برای اهداف سیاسی خود استفاده کنند.» وزیر اطلاعات با بیان اینکه: «من تنها در جهت حفظ امنیت انتخابات این مسئله را مطرح کردم»، تصریح دارد: «کسانی که برای این پروژه سرمایه کرده بودند، وقتی دیدند برنامه‌ریزی‌شان سوخته است، آمدند فرار به جلو کردند و در برخی موارد عنوان کردند این کار را طرفداران دولت می‌خواستند
انجام دهند.»
****
پروژه تی شرت‌ها تنها گوشه ای از
تخریب‌های سازمان یافته است!
بعید می‌دانیم قصه تخریب‌ها به همین جا ختم شود! سخت معتقدیم پروژه «تی شرت»‌ها تنها گوشه‌ای از تخریب‌هایی است که در پس پشت آن، سال‌ها برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری وجود دارد زیرا قسمت انتهایی توضیحات وزیر اطلاعات، حاوی پالس‌های پرمعناتری است:«در برخی از مراسم‌های بعضی از کاندیداها، حضور افرادی را دیدیم که یک نمونه از این تی‌شرت‌ها پوشیده بودند و مشغول کار کردن روی این مسئله هستیم. در تلویزیون هم پیامم به کسانی که این قبیل کارها را می‌کنند این بود که سلامت، وحدت، انسجام و امنیت جامعه مهم‌تر از اهداف سیاسی است. این که بخواهیم رای مردم را با دروغ، جعل، تزویر و حرکات خلاف امنیتی به نفع منافع سیاسی که خودمان دنبال می‌کنیم، چه ارزشی دارد. وقتی این برنامه از بین رفت و سرمایه‌گذاری‌شان هیچ شد، سعی کردند فرار رو به جلو کنند و آن را به دولت نسبت دهند ولی این مسئله از ناحیه کسانی بود که در مقابل دولت بودند.»پروژه تی‌شرت‌ها را اگر در کنار بنرپاره کردن‌ها، حمله به ستادها، رنگ روی بنرها پاشیدن، ایجاد مزاحمت برای سخنرانان حامی‌دولت، قطع برق سخنرانی‌های رئیس‌جمهور، در اختیار قرار ندادن امکاناتی که به صورت عام در خدمت دیگر کاندیداها قرار می‌گیرد و مواردی از این دست می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که رقیبان روحانی وقتی می‌بینند عملا اقبال جامعه را از دست داده‌اند، توان بازپس‌گیری آن را ندارند یا این که احساس می‌کنند به این سادگی‌ها شکست دادن روحانی ممکن نیست، به طور طبیعی به روش‌های تخریبی روی می‌آورند و این مسئله حکایتی است تو در تو که تا مدت‌ها، بعد از پیروزی مجدد حسن روحانی نیز ادامه خواهد یافت و این مدت‌ها قطعا تا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کش خواهد آمد، کش آمدنی که شاید روی انتخابات بعدی نیز سایه افکند!
****
حمله افراد ناشناس به ستادهای روحانی در اختیاریه و تجریش
خبرها حاکی از آن است که ظهر روزگذشته افرادی ناشناس به ستاد حسن روحانی در اختیاریه حمله کردند و با شکستن شیشه‌های ساختمان ستاد بنرهای نصب شده را نیز پاره کرده‌اند. به گزارش ایلنا، همچنین چند روز پیش ستاد حسن روحانی در تجریش نیز مورد حمله این افراد قرار گرفته که حمله‌کنندگان از گاز فلفل استفاده کرده‌اند. فرد حمله‌کننده پس از این اقدام متواری شده است و مسئولان ستاد روحانی به دنبال شکایت از این افراد هستند.