روحانی: کار در کشور از روز شنبه باید روال عادی خود را داشته باشد

رئیس‌جمهور، گزارش وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای مهار و تلاش در مسیر ریشه‌کنی بیماری کرونا در کشور را امیدوارکننده خواند و تصریح کرد: از روز شنبه کار و فعالیت در کشور باید به صورت آن چه که در هفته‌های گذشته جریان داشته، ادامه یابد و هراس افکنی و تلاش برای به تعطیلی کشاندن کشور، توطئه دشمنان است.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت الاسلام دکتر روحانی عصر دیروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، با قدردانی از همه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی افزود: تصمیمات ستاد  ملی مبارزه با کرونا لازم‌الاجراست و اجتماعات غیر ضروری با توصیه ستاد تعطیل می شود.
وی ادامه داد: گزارش وزیر بهداشت، گزارش امیدوارکننده‌ای بود بر این مبنا که حرکت به سمت کنترل این ویروس است و مراجعه‌کننده‌ها در بسیاری از شهرهایی که در روزهای پیش زیاد بوده، به شدت کاهش پیدا کرده است.وی اضافه کرد: افرادی که از بیمارستان مرخص می‌شوند و تست‌شان مثبت بوده و دوران درمان خود را گذرانده‌اند، این هم افزایش پیدا کرده است.وی ادامه داد: هر دو خبر بسیار امیدوارکننده برای جامعه ماست و می‌خواهم تأکید کنم امکانات بهداشتی و پرسنل متخصص و دلسوز ما جزو بخش‌های نمونه کشوری است و جزو بخش‌هایی است که همه مردم می‌توانند به طور کامل به این بخش اعتماد کنند و همیشه در همه مقاطع فعال بودند و در چند ماه پیش هم که ویروس آنفلوآنزای نوع «بی»، جامعه را تهدید می‌کرد به خوبی تلاش و  این ویروس را کنترل کردند و الان هم مطمئن هستیم که این پرسنل در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کنترل را انجام خواهند داد و مردم نباید نگران باشند، ضمن این که مردم باید همکاری کامل کنند همان طوری که تا امروز همکاری کامل کردند.
روحانی خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های لازم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر می‌شود و مرجع هم برای مردم صدا و سیما باشد.وی تاکید کرد: توصیه ستاد ملی این است که اجتماعات غیرضروری در کشور انجام نگیرد. یک وقتی اجتماعی لازم، ضروری و واجب است. جایی که مستحب است، واجب نیست، مراقبت کنند حتی برای اماکن متبرکه که برای ما بسیار مقدس و مورد توجه مردم هستند، ولی این جا توصیه پزشکی و بهداشتی را همه باید مراعات کنند. رئیس جمهور افزود:  اگر چیزی را ستاد ملی مبارزه با پیشگیری و مبارزه، امروز تصمیم گرفت و ابلاغ شد، آن تصمیم  را همه به عنوان یک امر لازم تلقی کنند.
وی ادامه داد: هرکجایی اگر این ستاد موردی را از شنبه لازم دید، اگر مدرسه‌ای، دبیرستانی، دانشگاهی، محل اجتماعی، مورد خاص را اگر تشخیص داد خودش اعلام می‌کند، بنابراین از روز شنبه همه چیز به صورت عادی در کشور خواهد بود مگر مورد خاص با شرایط ویژه که خود ستاد ملی آن ها را اعلام می‌کند.روحانی با بیان این که واقعیت‌ها و همه چیز به مردم گفته شود، افزود: اگر در موردی مبتلا داریم به مردم گفته شود. اگر کسی خدای ناکرده فوت کرده باید به مردم اعلام شود. اگر عده‌ای هستند از بیمارستان‌ها مرخص شدند و دوره این بیماری را گذرانده‌اند به مردم اطلاع داده شود. اطلاع به مردم برای ما اصل است.