ارتباط با سازمان سيا برای تحريم ها

سومين جلسه رسيدگي به اتهامات روح‌ا... زم در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي صلواتي برگزار شد. قاضي صلواتي در ابتداي اين جلسه ضمن قرائت مواد 352، 353، 354 و 358 آيين دادرسي کيفري اظهار کرد: شروع سومين جلسه محاکمه روح‌ا... زم فرزند محمدعلي را در شبعه 15 دادگاه انقلاب و با حضور مستشار دادگاه، وکيل مدافع و نماينده دادستان اعلام مي‌نمايم. رئيس دادگاه از متهم زم خواست در جايگاه حاضر شود و ادامه دفاعيات خود را بيان کند. متهم زم با اشاره به ماده 286 قانون مجازات گفت: يکي از عناوين اتهامي من افساد في الارض است که آن را رد مي‌کنم يکي از افراد نامدار اصلاحات طي پيامي به آمدنيوز نوشت که شما در خارج از کشور هستيد يا داخل؟ که گفتيم در خارج و آن شخص تعجب کرد که مواضع ما همچون رسانه‌هاي داخل کشور است. آمدنيوز نقش غير قابل انکاري در انتخابات 96 داشت.
* آمدنيوز را واگذار کردم
وي افزود: از اواسط سال 96 به دليل خستگي ناشي از کار مسئوليت آمدنيوز را به سام سرابي واگذار کردم. متهم زم گفت: در سال 96 بسياري از آمدنيوز درخواست کردند که خط خود را مشخص کند. در اين برهه که مسئوليت آمدنيوز با سام سرابي بود اشتباهات فاحشي از جمله انتشار مطلب درباره کوکتل مولوتوف به‌وجود آمد. وي مدعي شد: در اواسط سال 97، به دليل اشتباهات سرابي و ارتباط وي با نزديکان يکي از وزراي دولت از او خواستم که استعفا کند. پس از آن کنترل آمدنيوز را به دست گرفتم. متهم زم در مورد نشر اکاذيب در آمدنيوز اظهارکرد: گزارشاتي به دست ما مي‌رسيد که با ضريب خطا همراه بوده است. وي در خصوص اتهام تحريک و تشويق مردم به اغتشاشات عنوان کرد: فراخوان‌هاي منتشره در آمدنيوز بخشي از آن‌ها در زمان مديريت بنده نبوده و بخشي هم مربوط به مطالب ارسالي به ما مي‌باشد. وي اضافه کرد: مگر با تحريک يک رسانه کسي به خيابان مي‌آيد؟ البته نمي‌گويم که اشتباهي در اين خصوص نکردم واگر اشتباهي کردم از دادگاه و مردم عذرخواهي مي‌کنم.
شمس براي سرويس جاسوسي کار مي‌کرد


در ادامه متهم زم اظهارکرد: با شمس درگير شدم و فهميدم که آن‌ها براي سرويس جاسوسي کار مي‌کنند. بعد از چند ماه يک استاد دانشگاه از آن مجموعه دوباره با من مستقيما ارتباط برقرار کرد. رئيس دادگاه گفت: چرا دوباره با آن فرد در پوشش استاد دانشگاه ارتباط برقرار کردي در حالي که مي‌دانستي براي سرويس جاسوسي فعاليت مي‌کند. با توجه به محتواي پرونده و اظهارات متهمان ديگر که در زندان اوين هستند مشخص شده که استاد دانشگاه عامل CIA بوده است. نماينده دادستان در اين هنگام بيان کرد: شمس نقش واسطه بين شما و سرويس جاسوسي بوده است و سرويس جاسوسي مزايايي از جمله دفتر کار و حقوق خوب براي شمس در نظر گرفته بود.
* خبر رفت و آمد سردار سليماني
نماينده دادستان گفت: متهم در بخشي از اقرارش گفته که اعلام زمان و مکان عمليات‌هاي سوريه، تردد فرماندهان مخصوصا سردارشهيد حاج قاسم سليماني جزو ماموريت‌هايش بوده است. متهم زم تصريح کرد: اقرارم را قبول دارم، اما مگر تمام اين موارد صورت گرفته است؟ نماينده دادستان گفت: به سندي اشاره مي‌کنم که متهم زم در زمان ورود سردار شهيد سليماني به يکي از کشورهاي منطقه با ارسال پيامي به افسر سرويس جاسوسي اعلام مي‌کند و مي‌گويد که فردا يک تيم نظامي وارد مي‌شوند که احتمالا قاسم سليماني هم با آن‌ها است. رئيس دادگاه گفت: آيا خبر جابه‌جايي يک فرمانده نظامي کار خبري محسوب مي‌شود؟ متهم زم گفت: هرچه دستم مي‌آمد منتشر کردم. نماينده دادستان تصريح کرد: متهم زم پيام ديگري به آن افسر جاسوس فرستاده که در آن اسامي افرادي که تحريم‌ها را دور مي‌زنند آورده شده است. آيا اين کار در راستاي رسالت کار خبرنگار بوده است؟ متهم پاسخ داد: خير. اين مطلب در آمدنيوز منتشر شد و قبول دارم. قاضي صلواتي در اين بخش از جلسه دادگاه ضمن اعلام ختم جلسه افزود: جلسه بعدي متعاقبا اعلام خواهد شد.