رئیس قوه قضائیه: مقابله با کرونا همکاری ملت و همت همگانی می‌طلبد

رئیس قوه قضائیه گفت: مقابله با ویروس کرونا همکاری ملت و همت همگانی می طلبد.
به گزارش ایسنا، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه روز گذشته شورای‎عالی قوه قضائیه با تقدیر از حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات اظهار کرد: دشمن مدت‎ها تلاش کرد با ایجاد یاس و تردید در جامعه، مردم را نسبت به انتخابات و سازوکار آن دلسرد کند و حتی در شب انتخابات محدودیت‎های مالی و پولی و بانکی را اعمال و تلاش کرد از شیوع یک ویروس برای کاهش حضور مردم سوء استفاده کند اما مردم ما با عزم و اراده جدی وارد صحنه شدند و حضور بامعنا و باصلابت آنها حقیقتاً قابل تقدیر است.
رئیس قوه قضائیه، افزایش اعتماد عمومی و ایجاد و حفظ سرمایه اجتماعی را منوط به عملکرد خوب مسئولان دانست و اظهار کرد: آغاز مجلس یازدهم باید با اقدام و عمل نمایندگان همراه باشد و به‎گونه‎ای عمل کنند که امید و اعتماد مردم به دستگاه‎ها و سازوکارهای نظام افزایش یابد.
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تهدید آن برای کشور، گفت: امروز سلامت اجتماعی و سلامت مردم جزو ضروری‎ترین مسائل کشور و از وجوه مهم حقوق عامه است که توجه به آن نیازمند نگاه و همراهی همگانی است.


ابراهیم رئیسی افزود: مسئول صیانت از سلامت مردم وزارت بهداشت است که وارد میدان شده و در ستاد وزارتخانه و استان‎ها فعال شده و هم در حوزه بهداشت، هم در بحث درمان و هم در زمینه پیشگیری اقداماتی صورت گرفته و گزارش‎های آن نیز از طریق رسانه ملّی اعلام می شود.
رئیس دستگاه قضا گفت: علاوه بر وزارت بهداشت و ستادی که با حضور نمایندگان دستگاه‎های مختلف از جمله قوه قضائیه برای مقابله با کرونا تشکیل شده، یک همت همگانی و همکاری همه بخش‎ها و مسئولان در برخورد همه‎جانبه با این مساله لازم است.
رئیسی تاکید کرد: باید به مردم اطمینان داده شود که با همت همه دستگاه‎ها و رعایت همه اصول و نکات ضروری در حوزه بهداشت و تسلط روزافزون مسئولان بهداشتی و درمانی در خصوص کرونا، سلامت و امنیت روانی آنها افزایش خواهد یافت.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به برنامه‎های دشمنان برای التهاب‎آفرینی در بازار در روزهای پایانی سال اظهار کرد: این روزها اخباری از افزایش قیمت‎ها در بازار شنیده می‎شود که لازم است به سرعت کنترل شود.
رئیسی افزود: معیشت مردم از مهم‎ترین مسائل است که همواره مورد تهدید دشمن بوده و دشمن تلاش می‎کند با ایجاد نارضایتی در جامعه و ایجاد یاس و ناامیدی بین مردم به اهداف پلید خود برسد و پادزهر این فتنه و توطئه، کار و تلاش و پیگیری و نظارت است.
رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: همه مسئولان و دستگاه‌‎های مربوطه از جمله سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‎کنندگان باید وارد میدان شوند و نگذارند قیمت‎ کالاها افزایش یابد و معیشت بر مردم تنگ شود و هر جا نیاز به حضور دستگاه قضائی باشد، آماده همکاری هستیم.
سایر اخبار این روزنامه
تکرار تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها در حوادث و بلایای گوناگون چه بر سر آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان می‌آورد؟ جلال خوش‌چهره چالش‌های مجلس یازدهم «ابتکار» از نگرانی‌های محیط‌زیستی و بهداشتی کرونا در ایران گزارش می‌دهد معماهای کرونا؛ از دفع زباله تا دفن مردگان «ابتکار» امکان تاثیرپذیری بازار مسکن از شیوع ویروس کرونا را بررسی کرد مصون ماندن مَسکن از کرونا؟ آیا «کرونا» می‌تواند اعتماد خدشه‌دار شده مردم به رسانه‌ها را بازگرداند؟ از بحران «کرونا» تا بحران «اطلاع‌رسانی» «ابتکار» از روند مدیریت مسئولان مربوطه در شرایط اضطرار گزارش می‌دهد مدیریت در دام کرونا جنجال‌های سیاسی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان همچنان ادامه دارد رئیس‌جمهوری در تماس تلفنی با استانداران قم و گیلان: با بسیج امکانات، تلاش برای تامین سلامت مردم را مضاعف کنید رئیس قوه قضائیه: مقابله با کرونا همکاری ملت و همت همگانی می‌طلبد دستور معاون اول رئیس جمهوری بر هماهنگی همه دستگاه‌ها در قم برای مقابله با انتشار ویروس کرونا وزیر کشور: با اتحاد، انسجام و همیاری بر کرونا ویروس غلبه می‌کنیم کرونا‏ویروس یا کرونای منفعت‏طلبی‏؟