بحران بی‌خانمانی در نیویورک دو ایستگاه قطار این شهر را به تعطیلی کشاند


بی خانمانی به بحرانی در شهرهای بزرگ آمریکا تبدیل شده. ثروتمندترین کشور دنیا که خود را توسعه یافته‌ترین در جهان نیز می‌داند، با بحران بی‌خانمانی مردم طبقه فقیر خود که تعدادشان کم هم نیست دست و پنجه نرم می‌کند.
بر اساس گزارش‌ها خانه‌دار شدن در این کشور به قدری سخت است که برخی مردم حتی با داشتن 5 شغل هم نمی‌توانند صاحب خانه شوند! خرداد ماه گذشته بود که روزنامه انگلیسی «دیلی میل» گزارش تکان‌دهنده‌ای را از مرکز شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا منتشر کرد مبنی بر اینکه بی‌خانمان‌ها در آن با مرگ دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. بر اساس این گزارش «چند هزار بی‌خانمان در پیاده‌روهای مرکز شهر چادر زده‌اند و در میان زباله‌ها و کثافت، روزگار سپری می‌کنند.» بعد از آن سی‌ان‌ان در گزارشی به نقل از وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا نوشت 567 هزار و 715 نفر در سال 2019 در کل آمریکا دست‌کم یک شب بی‌خانمان بودن را تجربه کرده‌اند که افزایش 14 هزار و 885 نفری را نسبت به سال 2018 نشان می‌دهد.
حالا خبر رسیده که بحران بی‌خانمان‌ها در شهر نیویورک آمریکا نیز به یک معضل اساسی تبدیل شده طوری که بحران بی‌خانمانی در این شهر وضعیت ناگواری را در دو ایستگاه‌ «پنسیلوانیا» و ترمینال «گرند سنترال» ایجاد کرده است. دیلی میل در گزارش خود تصاویری از تلاش بی‌خانمان‌ها برای پیدا کردن جای خواب و استراحت در این دو ایستگاه منتشر کرده است.  عکس‌هایی که از این دو ایستگاه قطار منتشر شده، تلاش بی‌خانمان‌های درمانده آمریکایی برای خوابیدن در کف زمین‌ها، روی پله‌ها و حتی نزدیک زباله‌دانی‌ها را به تصویر کشیده است.
«دیلی میل» در گزارش می‌نویسد: «در بحبوحه بحران بی‌خانمان‌ها، صحنه‌هایی از ترمینال گرند سنترال و ایستگاه‌ پنسیلوانیا در نیویورک منتشر شده که نشان می‌دهد زندگی برای مسافران و گردشگران سخت شده است.». به گزارش فارس این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشته، تلاش‌های عاجزانه بی‌خانمان‌ها برای پیدا کردن غذا از زباله‌دانی‌های این دو ایستگاه قطار و درخواست پول از مسافران، رهگذران و گردشگران، یکی دیگر از جلوه‌های این تصاویر است.پیش از این نیز شبکه «سی‌بی‌اس» در گزارشی خبر داده بود ترمینال گرند‌سنترال نیویورک عملا به «پناهگاه بی‌خانمان‌ها» تبدیل می‌شود. افزایش رجوع بی‌خانمان‌ها به این دو ایستگاه قطار تا بدان جا گسترش یافته که «بیل براتون» کمیسر سابق پلیس نیویورک با رجوع به توئیتر به این موضوع اذعان کرد. به گفته این مقام سابق پلیس نیویورک، «افراد (بی‌خانمان) همیشه کف زمین و همه جا در ایستگاه (ترمینال گرند سنترال) می‌خوابند».